Socker

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

många säger att man inte skall äta socker produkter men mycket av protein pulvret vi tar i oss idag innehåller aspartam och det är ju sötnings medel som kan lura kroppen. Då är min fråga varför innhåller det aspartam för?

Smakar bajs utan

Zamso wrote:
    Smakar bajs utan

nej det gör ju inte det

Starkeman85 wrote:
    nej det gör ju inte det

om det inte gör det, varför köper du då inte bara ”naturellt” och är glad?

Testa Naturellt EAA så förstår du nog varför man använder sötningsmedel ;-)

Starkeman85 wrote:
    det är ju sötnings medel som kan lura kroppen.

Upprätthåller preferensen för sött gör det nog. Kanske även en påverkan på aptit. Men att det ”lurar kroppen” får du nog förklara lite mer ingående, finns nämligen en hel del (ännu fullkomligt obevisade) myter där.

Gober wrote:
    Testa Naturellt EAA så förstår du nog varför man använder sötningsmedel ;-)

Kan ej jämföras med med whey som defenitivt inte smakar illa, rätt neutralt typ välling.

Det innehåller aspartam för att människor gillar sött.

Har själv märkt för övrigt att jag i stort sett helt tappat sötsuget, sedan jag tagit bort 99% av allt tillsatt socker i kosten.

Zamso wrote:
    Smakar bajs utan

Absolut inte, dock så är det enklare att köra med smak, dock så kan man blanda det själv och blanda i bär, bananer och andra frukter. Däremot tycker jag att det blir goare att blanda den själv än färdigblandade pulver då det ofta upplevs att de smakar kemiskt. En väldigt go blandning är med oBoy, kanske inte det nyttigaste men va fan det är gott :D

Istolig wrote:
    Absolut inte, dock så är det enklare att köra med smak, dock så kan man blanda det själv och blanda i bär, bananer och andra frukter. Däremot tycker jag att det blir goare att blanda den själv än färdigblandade pulver då det ofta upplevs att de smakar kemiskt. En väldigt go blandning är med oBoy, kanske inte det nyttigaste men va fan det är gott :D

Ja, varför inte lite glass och ohoj kolasås etc.. smarrigt värre.. ;-)

Varför börjar de inte med stevia istället för artificiella sötningsmedel? Det är ett naturligt sötningsmedel som också är grymt sött fast utan biverkningar.
    Strödde det på gröten en gång och jävlar vad sött det blev :D Dock ger det inte den där direkta sötman som socker ger, men det ger inte artificiella sötningsmedel heller (är jag rätt säker på iallafall).

crille wrote:
    Varför börjar de inte med stevia istället för artificiella sötningsmedel? Det är ett naturligt sötningsmedel som också är grymt sött fast utan biverkningar.
    Strödde det på gröten en gång och jävlar vad sött det blev :D Dock ger det inte den där direkta sötman som socker ger, men det ger inte artificiella sötningsmedel heller (är jag rätt säker på iallafall).

Ja det kan man ju verkligen undra. Men vad jag har förstått är det många som tycker det smakar metalliskt/beskt.

Eyrithritol (säljs under namn som Sötin etc.) ska ju vara naturligt förekommande (sedan undrar jag hur det framställs) men det smakar bra, har mindre energi än socker och funkar för bakning etc.

Är stevia godkänt inom EU ännu ens?

Maod wrote:
    Är stevia godkänt inom EU ännu ens?

Nej, inte vad jag vet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.