Tips

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Hej.
    Jag är 16 år och har gymmat drygt 1 år. Jag tränar fotboll 5-6 ggr i veckan, skol idrott en gång i veckan och så gymmar jag 3 ggr i veckan.
    Jag är 173 cm lång och väger runt 60 kg (jag vet att jag väger lite). För tillfället äter jag så mycket jag bara orkar för att jag växer något så extremt.

Jag undrar om ni skulle kunna komma med tips och idéer hur jag ska träna (ang gymmet), vad jag ska äta och vilka kosttillskott jag ska använda (om jag nu ska använda några. Kom gärna med andra synpunkter och idéer. Och såklart vill jag gå upp i vikt utan att ta en paus ifrån fotbollen.

MVH
    Hagen.

ska du öka i muskelmassa så är inte fotboll så optimalt att träna. Lyft vikter och käka proteinrikt till att börja med. Ett proteinpulver efter träningen när det kommer till tillskott på sin höjd skulle jag säga om du är grön på styrketräning

Vad skulle du rekommendera att äta till frukost och mellanmål? Lunch och middag är inte så mycket att göra åt, mer än att jag ska försöka äta extra mycket proteinrik mat.

Vilket proteinpulver rekommenderar du?

Jag vet att det finns en tråd om kosttillskott, men jag blir inte riktigt klok på vilket som är bäst för mig.

Ta vilket vassleprotein som helst anpassat efter din smak och plånbok

niklasnelson wrote:
    Ta vilket vassleprotein som helst anpassat efter din smak och plånbok

Jag kan verkligen ingenting om vasslepulver. Skulle vara jätte tacksam om ni skulle kunna välja ut ett pulver som inte är alltför dyrt och inte för godisaktikt i smaken, och varifrån jag kan köpa det. :)

Hagen wrote:
    Jag kan verkligen ingenting om vasslepulver. Skulle vara jätte tacksam om ni skulle kunna välja ut ett pulver som inte är alltför dyrt och inte för godisaktikt i smaken, och varifrån jag kan köpa det. :)

in på gymvaruhuset och handla deras Whey FX, enligt mig det mest prisvärda, speciellt om man köper storpack. Finns i massa smaker.
    Haka inte upp dig på fancy namn och skit när det kommer till proteinpulver.

Om jag skulle göra upp ett litet kost schema för en dag, hur skulle det kunna se ut?

Hagen wrote:
    Om jag skulle göra upp ett litet kost schema för en dag, hur skulle det kunna se ut?

Frukost: ett par mackor, några glas röd mjölk, en frukt
    Lunch: ordentligt med mat tills du närapå spyr, fyll på med mjölk därefter
    Mellanmål när du kommer hem (proteinshake)
    Träning
    Proteinshake efter,
    Kvällsmat, vilken mat det nu är, ät så mycket det någonsin går, se till att få i dig grönsaker

Proteinshakesen bör blandas med röd mjölk om du frågar mig

Vad kan man variera mackorna med? När jag läst på forumet har jag hört mycket om kesella, kvarg, gröt, mm.

Kan man göra, eller ha jävligt mkt ost och salami och grejer på så blir det också bra :)

Om du inte gillar mackor så fungerar dina alternativt alldeles utmärkt! Läs runt i trådar vad folk stoppar i sig så får du en hygglig idé

Okej, tack så jätte mycket. Bara mitt träningsschema jag ska försöka fixa nu.

Kommer lägga upp hur det ser ut när jag är klar. :)

Träningsschema

Måndag: Fotboll.

Tisdag: Fotboll och gym (rygg, axlar). Fotbollsträningen är på morgonen och så gymmar jag på eftermiddagen efter skolan.

Onsdag: Fotboll.

Torsdag: Fotboll och idrott.

Fredag: Fotboll, gym (bröst, biceps). Fotbollsträningen är på morgonen och så gymmar jag på eftermiddagen efter skolan.

Lördag: Vilodag.

Söndag: Gym (triceps, ben).

*Mage när jag känner för det.

RikardJansson wrote:
    Frukost: ett par mackor, några glas röd mjölk, en frukt
    Lunch: ordentligt med mat tills du närapå spyr, fyll på med mjölk därefter
    Mellanmål när du kommer hem (proteinshake)
    Träning
    Proteinshake efter,
    Kvällsmat, vilken mat det nu är, ät så mycket det någonsin går, se till att få i dig grönsaker

Proteinshakesen bör blandas med röd mjölk om du frågar mig

Ska jag inte äta något innan jag går och lägger mig och kanske ett mellanmål innan lunchen om jag är uppe tidigt. Tänker på fotbollsträningen på morgonen, behöver något efter det passet. ;)

Hagen wrote:
    Ska jag inte äta något innan jag går och lägger mig och kanske ett mellanmål innan lunchen om jag är uppe tidigt. Tänker på fotbollsträningen på morgonen, behöver något efter det passet. ;)

Om du är uppe tidigt så blir kvällsmaten innan du går och lägger dig ^^ Och jo, ett mellanmål mellan frukost och lunch kan vara en bra idé om du inte orkar vänta

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.