Tips

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author

Förstår inte riktigt vad du menar med kvällsmaten. Menar du att det är det sista jag äter innan jag kryper till kojs eller att jag ska äta ett mellanmål bara för att få i mig mer?

Hagen wrote:
    Förstår inte riktigt vad du menar med kvällsmaten. Menar du att det är det sista jag äter innan jag kryper till kojs eller att jag ska äta ett mellanmål bara för att få i mig mer?

Nu vet inte jag riktigt hur din dag ser ut men så här är det för mig iaf: Vaknar 7, går till skolan bla bla, kommer hem kvart över 4, tränar 6, kommer hem kvart i åtta, drar gainer, äter kvällsmat vid 9, går och lägger mig halv elva,

om det är något liknande för dig så förstår jag inte riktigt isåfall vart man skulle kunna få plats med mer mat om du byter ut gainer mot proteinshake med 2-3 skopor vilket isåfall blir 800+ kcal, sen äter kvällsmat på cirka 1000 kcal

Om man inte tycker om att äta tills man nästan spyr kan man ju kvarga o grejer mellan målen kanske!

dra ner på fotbollen och dra till gym någon dag extra ist:)

Rojne wrote:
    Om man inte tycker om att äta tills man nästan spyr kan man ju kvarga o grejer mellan målen kanske!

Är inte kvarg ett ganska dåligt val om man redan har svårt att äta så mycket som krävs? Jag tycker ju helt klart att något energitätare och mer lättätet är att rekommendera då.

Tack så jätte mycket för hjälpen! Bara en sak till. . . Ska ja ta en proteinshaker på eftermiddagen innan fotbollsträningen?

Jag tycker iofs Kvarg är lättätet.. Eller om man gör en shake av det… Men det finns säkerligen något mycket bättre.

Rojne wrote:
    Jag tycker iofs Kvarg är lättätet.. Eller om man gör en shake av det… Men det finns säkerligen något mycket bättre.

Men fortfarande relativt energisnålt. Jag tycker kvarg är överskattat överhuvudtaget men särskilt i ett sånt här sammanhang.

En macka med tjockt lager smör och massa ost med en drink på proteinpulver och mjölk ger mer energi och näring.

Så jag ska alltid ta en proteinshaker innan träning och såklart efter? Oavsett om det är fotboll eller gym.

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.