Home › Forums › Kost och Näringslära › Tips och kommentarer på mitt kostupplägg önskas!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2010 at 22:20 #58923Anonym anvandareMember8 februari, 2010 at 22:20 #344355Anonym anvandareMember
Hallå alla glada!
Jag är relativt ny här på forumet (har läst mycket men äntligen skapat ett konto). Tänkte berätta lite om mig själv, mina tränings-och kostvanor vilket jag skulle vilja ha feedback på, från er som känner att ni vet vad ni pratar om!MÅTT:
Tjej på 21 år, är ca 176 cm lång, väger runt 63-64.. ibland mindre, ibland mer.TRÄNING:
Har tränat fotboll i 11 år av mitt liv (5-6 ggr i veckan)Idag gymmar jag ca 3-4 ggr i veckan (60 minuter).
Kör kondition 2-3(30-60 min) gånger i veckan ungefär.I övrigt rör jag mig inte för mycket, är student så det blir att promenixa till skolan ibland, ibland till affären och så gymmet då.
KOST: (ungefär).
Frukost, 09.00-10.00.
1. Gröt + äggvita, linfrön, bär, mjölk. Kaffe. Eller..
2. Macka(60kcal fullkorn) med smör, ost, gurka, vatten, avokado, kokt ägg. Kaffe. Eller..
3. Macka(60 kcal fullkorn) med smör ost gurka och proteindrink. (1 portion whey 80).Lunch 12.00-14.00
Ris/cous cous/bulgur/fullkornspasta med något vegetariskt eller fisk.. o sen grönsaker. Vatten. Käkar inte stora portioner utan så jag blir lagom mätt.Mellis 15.00-16.00
Proteindrink och en macka(60kcal fullkornsbröd) med ost+smör.
Eller bara proteindrink. Eller ingenting alls.Middag 18.00-20.00
Samma som lunch ungefär.Kvällsmål blir oftast en kopp kaffe eller typ kesella 1% eller ibland glider en macka ner.
(Brukar aldrig köpa hem bröd och käkar nästan aldrig mackor men har ätit gröt ett BRA tag nu så en macka kändes lite omväxlande…har ni något annat (billigt) förslag?)
Nu behöver jag er hjälp! Vore guld om ni kunde ge förslag på kostupplägg åt mig. Jag är inte fet eller behöver gå ner i vikt utan vill se lite mer deffad eller ja vad ska jag kalla det, ”toned?”…. ut.
Vet att när våren kommer kommer jag promenera mkt mer och röra på mig.
Men min stora fråga är… fördelningen i %? vad är bäst för mig? (Jag har hälsovakten så kan lätt regga sånt om jag verkligen vill). Hur många proteindrinkar och när borde jag ta dem? Behöver jag äta mer eller mindre?
Hoppas jag inte skrämt iväg er!
9 februari, 2010 at 07:47 #344356Anonym anvandareMemberKolla deffguiden som ligger här i deff forumet.
9 februari, 2010 at 09:55 #344357Anonym anvandareMemberTack, det ska jag göra!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.