Home › Forums › Kost och Näringslära › Töjd magsäck av IF?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juli, 2009 at 23:10 #62657Anonym anvandareMember21 juli, 2009 at 23:10 #413098Anonym anvandareMember
Dum fråga eller ej, men är det någonting man behöver bekymra sig för tro?
Känner mig _extremt_ mätt ibland när jag käkar majoriteten av kcal efter träning i enlighet med IF.21 juli, 2009 at 23:35 #413099Anonym anvandareMemberSjälvklart inte spricka :p men att den som sagt töjs ut
Som jag sa, dum fråga eller ej men resultatet av det kanske kan vara att man får mer putmage?
22 juli, 2009 at 00:02 #413100Anonym anvandareMemberbox4m wrote:Självklart inte spricka :p men att den som sagt töjs utSom jag sa, dum fråga eller ej men resultatet av det kanske kan vara att man får mer putmage?
Magsäcken kan både töjas ut och krympa över tid beroende på hur mycket du äter. Det är inte ovanligt att man t ex har svårt att bara öka kaloriintaget hela tiden eftersom magsäcken och matsmältningen måste få en chans att hinna anpassa sig. Att magen som sådan töjs ut utåt sett (visuellt) kan man inte direkt säga. Men det är klart att en helt tom mage är mer platt en än som är proppfull med mat. Sen är det ju det där med proteinmage – uppsvälld och gasig….
22 juli, 2009 at 00:14 #413101Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Hehe, ok.Det får du ju, tills du har smält maten ordentligt. Har du inte käkat massor på en dag förut? Klart magen står ut då.
Klart magen står ut ja Men jag menar, om man jämför t.ex. 6 mindre mål om dagen med 2st stooora, så tycker man ju som lekman att logiken borde tala för att magen med lätthet kan öka i storlek när man äter så mycket så magsäcken blir fan totalt full (känns det som iaf).
Känns som den kan töjas ut då, även om den är tom. Om ni förstår hur jag tänker, även om jag har fel.
22 juli, 2009 at 07:59 #413102Anonym anvandareMemberOroa dig inte.
Jag har ätit på det här sättet i flera år och jag har aldrig märkt av att det skulle ge ökad ”putmage” på något sätt.
Den extra mättnaden du upplever av detta kostupplägg är ju av godo om man strävar efter att hålla en schysst form året runt eller att minska kroppsfettet.
Don’t worry, dude.:happy:
22 juli, 2009 at 08:47 #413103Anonym anvandareMemberEtt annat sätt är att äta energitätare mat. Mindre volym.
22 juli, 2009 at 10:56 #413104Anonym anvandareMemberJag har nog fått större magsäck sedan jag började med IF. Men då äter jag portioner på 6-1200gram.
Har dock inte blivit någon visuell skillnad på magen.
22 juli, 2009 at 11:00 #413105Anonym anvandareMembernible wrote:Men då äter jag portioner på 6-1200gram.Det händer nog fan ofta att mina matportioner väger runt 1 kg när jag inte kör PF.
När jag körde PF förra sommaren så tyckte jag att jag bara såg bättre ut efter sista målet på kvällen, vaskulär och allmänt fyllig men jag har ju iofs ganska lågt bf.
Men tiden från det att jag vaknade tills den första måltiden såg jag bara liten ut, typ.22 juli, 2009 at 11:11 #413106Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Det händer nog fan ofta att mina matportioner väger runt 1 kg när jag inte kör PF.
När jag körde PF förra sommaren så tyckte jag att jag bara såg bättre ut efter sista målet på kvällen, vaskulär och allmänt fyllig men jag har ju iofs ganska lågt bf.
Men tiden från det att jag vaknade tills den första måltiden såg jag bara liten ut, typ.6-1200gram var dock en riktigt vild gissning, kan vara bra mycket mer än så. Oftast är det 4-700gram kött/kyckling och sedan; en squash, en lök, en paprika, 2-4 tomater, majs.
Sen har du rätt mycket större kroppshydda en mig, Rasse.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.