Trött på sallad…

Home Forums Kost och Näringslära Trött på sallad…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Hej,

Har inlett en diet där jag försöker käka så lite kolhydrater som möjligt.
    Middagarna brukar bestå av 200g kött/kyckling med sallad och ägg.
    Blir rätt segt efter ett par veckor.

Nån som har tips på jag kan äta till köttet/kycklingen som inte är sallad och som inte innehåller kolhydrater?

Kollade lite på bulgur som dock hade mkt kolhydrater, men dock högt GI.

Hjälp snälla!

mvh,

dbbb

Spenat, broccoli, blomkål, morötter och andra rotsaker. Grönsaker överhuvudtaget, om du nu inte är ute efter att nolla kolhydraterna?

Potatis är inte direkt kolhydratfria men ligger ju ganska lågt per 100g.

En god sås till köttet kan ju enkelt göras i princip kolhydratfri. Gräddsås som får puttra med spenat i är både nyttigt och supergott. Lite fond i kanske, det blir inte mycket kolhydrater då.

Lite ost kan bidra till en bättre smakupplevelse… fetaost, mozzarella. Krydda på med lite olivolja. Grymt gott.

Finns det nån energirik mat som inte innehåller kolhydrater/väldigt få kolhydrater som jag kan lägga till köttet/kycklingen?

tack igen.

dbbb wrote:
    Finns det nån energirik mat som inte innehåller kolhydrater/väldigt få kolhydrater som jag kan lägga till köttet/kycklingen?

tack igen.

Ja, till exempel:

Eddie Vedder wrote:
    En god sås till köttet kan ju enkelt göras i princip kolhydratfri. Gräddsås som får puttra med spenat i är både nyttigt och supergott. Lite fond i kanske, det blir inte mycket kolhydrater då.
    mccarlsson wrote:
    Lite ost kan bidra till en bättre smakupplevelse… fetaost, mozzarella. Krydda på med lite olivolja. Grymt gott.
    Eddie Vedder wrote:
    Ja, till exempel:

Tack.

Jompa wrote:
    Oj, finns väl hur myckt som helst som låter roligare än nuvarande upplägg..

[http://kolhydrater.ifokus.se/]

Ett bra ställe att starta på finns massor av gratis recept.

Grymt!

Så här på rak arm kan nån tipsa om goda såser som passar till kyckling samt kött? :ike:

dbbb wrote:
    Grymt!

Så här på rak arm kan nån tipsa om goda såser som passar till kyckling samt kött? :ike:

Béarnaisesås.

dbbb wrote:
    Grymt!

Har du aldrig ätit i livet tidigare?:what:

Eddie Vedder wrote:
    Har du aldrig ätit i livet tidigare?:what:

Det stämmer. :frust:

dbbb wrote:
    Det stämmer. :frust:

Menar inget drygt men jag blir helt chockad av trådar ibland. Jag förstår inte vad man ätit genom livet utan att ens ha koll på lite goda såser.

Eddie Vedder wrote:
    Menar inget drygt men jag blir helt chockad av trådar ibland. Jag förstår inte vad man ätit genom livet utan att ens ha koll på lite goda såser.

Tydligen så är ”chockar” bra för träningen så vi kan ju hoppas på fler av dessa trådar

Jag måste också inflika om detta fenomen med människor som aldrig någonsin verkar ha varit i ett kök.

Såg precis en tråd på Kolo där TS påstår att han ALDRIG hört talas om att man kan koka fisk……..!

Har man inte hemkunskap i skolan längre? Matar föräldrar sina barn med microrätter? Jag förstår inte.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.