Uppsvälld-mejeri(kesella)

Home Forums Kost och Näringslära Uppsvälld-mejeri(kesella)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Måste fråga er personligen, blir ni rejält uppsvällda i magen efter stort intag av kesella eller, fil / yoghurt?
    Jag blir det, men jag e INTE laktosintolerant(?) de e testat och jag kan äta STORA mängder utav: Keso, mjölkrätter (typ gröt), dricka mjölk, vaniljsås, kesellavanilj mm… Utan att bli svullen..
    Däremot går det inte lika bra med: kvarg/kesella, yoghurt/fil/filmjölk(riktigt syrliga produkter): Jag som älskar kesella 😥

Iaf, vad tror ni detta beror på? e det för att fil/kesella e surt för magen tro, inte lika ”skonsamt” som ett glas mjölk eller keso? Jag vet också att de mättar bra och e högt i protein (mättsamt) men ändå…

p.s
    jag blir gasig med! Jag funderar på att från och med imorgon försöka undvika dessa produkter, köra med på keso, vanilg mjölk + grädde för de reagerar inte magen på. Mer äggsmörgåsar också!! E trött på detta :( jag lär mig aldrig.

Men viktigaste frågan: BLIR FLER LIKADANA I MAGEN??!!!:what:

Känner bara lite att de ”knorrar” i magen ifall jag smäcker i mig en burk kesella, annars är de bra för mig iallafall :)

Jag blir också rolig i magen av kesella. Jag är / har varit laktosintolerant men reagerar knappt inte på mejeriprodukter längre, om jag inte äter absurda mängder under en längre tid. Med kesella säger det nästan garanterat alltid boom, även om jag äter en mindre mängd.

Reagerar starkt på mycket mjölk så försöker dricka lite mer av låglaktos och laktosfri. Men just Kvarg har jag inga problem med alls, äter ofta runt 1kg om dagen och har inga problem med det.

Hmm.. ja jag har ju ”misshandlat” minn mage pga ÄS för några år sen, jag vet att min magslemhinna var typ ”ur funktion” för jag hade förstört den.. kanske e de så helt enkelt att min mage inte pallar hårdsmält/syrliga produkter längre!! Men som sagt, ska tänka mig för nu, e sjukt stört å få en arg , förstör så mycket socialt!!

Mjölkmage är ju rätt vanligt.
    Finns både milda och starka former av det hela.

Tjejen min är laktosintolerant och hon blir extremt uppblåst i magen av högt laktosintag

Jag åt det tidigare som frukost, tänkte att det kunde vara en kanon frukost! Så fel jag hade! Att äta kesella på tom mage fungerar bara inte för mig. Men annars så kanske lite konstig men inte speciellt,

på mig går de bra med kesella + gröt.
    Men enbart kesella och typ, kräm/yoghurt å annat till blir den förbannad på.

Jag har nu testat gröt eller mackor till kvällsmat de senaste dagarna, magen e INTE orolig av detta.
    IKVÄLL åt jag återigen: Kesella, yoghurt å en bit ananaspaj. Min mage e fucking up.

Jag äter ifrån imorn Måndag, skonsam mat. Punkt och slut.

Jag blir massvis törstig av kvargen ;D

LyftarBruden wrote:
    på mig går de bra med kesella + gröt.
    Men enbart kesella och typ, kräm/yoghurt å annat till blir den förbannad på.

Jag har nu testat gröt eller mackor till kvällsmat de senaste dagarna, magen e INTE orolig av detta.
    IKVÄLL åt jag återigen: Kesella, yoghurt å en bit ananaspaj. Min mage e fucking up.

J]ag äter ifrån imorn Måndag, skonsam mat. Punkt och slut.

Ett löfte som kommer bli svårt att hålla, eller hur? :D

Jag får svälld och knorrande mage av kesella (och yoghurt) om jag inte även tar ”Ledizym” (från Ledins) som är vegetariska enzymer som gör maten lättsmält.
    Finns i hälsokostbutik – prova!

Åhh tack för tipset :D

Har du hunnit prova Ledizymet?

Ja, men hjälpte väl inte så mycket. Kanske lite, har iaf dragit mig ifrån rejääält ifrån både yoghurt/fil å kesella.. Magen e betydligt lugnare! Bara gilla läget.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.