vad är rimligt att gå upp i muskler/mån ?

Home Forums Kost och Näringslära vad är rimligt att gå upp i muskler/mån ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta men min fråga är
    vad som är rimligt eller tro värdigt att gå upp i muskelmassa bortsett från fett ? gymmar själv 5 ggr / vecka. äter bra , mycket kolhydrater + protein..

Mvh:p

Man bruka väl säga att max är ca 2kg rent kött per år om man är duktig och har tur.

Stjarnan wrote:
    Det är nog knappast tur om du lyckas lägga på dig 2kg ren muskelmassa på 1 år:

Förstår inte vad du menar, knappast tur som i att det är dåligt, eller knappast tur som att det är något annat (*) som skulle orsaka det?

Jag tror inte 2 kg är några problem iallafall, om du tränar tillräckligt med ben osv

Han tror han som sa tur menade att med skador och dåliga gener kan det vara svårt

Är det lika med tonåringar? Jag som är 15 och har tränat i ett år. Känns som mer än 2kg muskelmassa på ett år. En del säger ju att man bygger som ogräs i tonåren.

Jag har gått upp 8kg och fortfarande på samma fett procent men jag har dessutom också växt 3 cm så det kan lägger på vikten några kg.

ta bort vikten från tillväxten, (och är du HELT säker på att det är samma fettprocent?) samt vätska så hamnar du nog på en relativt normal siffra. Läste att 200-300 gram per månad är möjligt.

Men visst bygger tonåringar bättre, mer hormoner osv

RikardJansson wrote:
    ta bort vikten från tillväxten, (och är du HELT säker på att det är samma fettprocent?) samt vätska så hamnar du nog på en relativt normal siffra. Läste att 200-300 gram per månad är möjligt.

Men visst bygger tonåringar bättre, mer hormoner osv

Tycker det låter lite. Kanske 2kg muskler syns väldigt mycket även om det låter lite.

Om jag kollar på bild för 1år sen så ser man mini ut. Har mätt varje månad de olika muskel grupperna i över ett halv år och varje månad har jag ökat i omkrets så därför tycker jag att 300gram låter lite. Känns som bara ett kilo ligger på brösten :P

Helt möjligt att öka mer än 2 kg på ett år..

Och i tonåren.. sweet sweet sixteen:) Växer som ogräs.. Thoose were the days.. :)

Som tonåring växer man mer än två kg muskler per år utan att ens styrketräna om allt är som det ska. Vilka år man växer som mest är ju individuellt men i pubertetsåren är ju tillväxtkurvan rejäl. Jag tillåter mig citera King Grub: ”Man behöver inte bulka för att bli vuxen”

Alex N wrote:
    Helt möjligt att öka mer än 2 kg på ett år..

Och i tonåren.. sweet sweet sisxteen:) Växer som ogräs.. Thoose were the days.. :)

Vad baserar du detta på? att säga att det är omöjligt är väll att ta i. Men visst brukar man säga att runt 2,5kg är max för de flesta.

Gober wrote:
    Vad baserar du detta på? att säga att det är omöjligt är väll att ta i. Men visst brukar man säga att runt 2,5kg är max för de flesta.

Empiriska erfarenheter.

partyg wrote:
    Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta men min fråga är
    vad som är rimligt eller tro värdigt att gå upp i muskelmassa bortsett från fett ? gymmar själv 5 ggr / vecka. äter bra , mycket kolhydrater + protein..

Mvh:p

Går du upp 400g muskler på en månad så har du gjort ett bra jobb. Det blir cirka 5kg på ett år. Gå till närmsta köttdisk och lasta upp 5kg. Tänk dig allt det på din kropp. Det är inte så lite som många verkar tro. Många har fantatisiffror om 1-2kg muskler i månaden och det lär du inte ens uppnå med AAS.

Alex N wrote:
    Empiriska erfarenheter.

Case closed då…;)

Gober wrote:
    Case closed då…;)

Ja.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.