Vad äter ni till frukost?

Home Forums Kost och Näringslära Vad äter ni till frukost?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 95 total)
  • Author

Tänkte ge lite tips då jag mår bättre, och tränar bättre med min nya frukost.

Jag börjar dagen med: Chlorella i ett glas vatten.
    Sen min super recept Smoothie: Blåbärjuice, lite vatten, maca, acai, lucuma, hampaprotein (Event. Dalblads thre in one), vetegräs och suma (brasiliansk gingseng).
    Kör 30 sec. i mixer.

Till detta äter jag mussli med youghurt, hampafrön, gojibär, mesquite, bi polen och sojamjölk.

3 kokta ägg.
    Multivitamin, 3stk omega3, 1stk grön te extrakt.

Allt från Iforma. En bra start på dagen till en bra hälsa.

Ha en super dag!!:emo-thumb
    Frank Robert

Käkar nästan alltid ”vanlig mat” till frukost, idag tex blev det flygande jakob med ris.

Äter min frukost as we speak! Idag blev det pasta, och kycklingwok :)

Blev hamburgare med ytterfile, stekta ägg och salsa idag. Varierar rätt friskt och det blir oftast rätt tung mat som husmankost.

gröt på havre, standard mjölk, torkad frukt, nötter, keso & kvarg, banan & bär.

Hampa protein – kolla isf. proteinkvalitén här:

[http://www.nyttgrepp.se/chemicalscore.php]

När jag kollade, hade hampa ca C.S. 50, där C.S. 100 är fullvärdigt protein.

Själv satsar jag på en müsli på dinkel, sojabönor, torkad aprikos, katrinplommon, russin, solroskärnor, valnöt och kokos. Serverat med en tallrik fil och ett äpple.

Dinkel är ett av våra proteinrikaste sädesslag och sojabönan, vår proteinrikaste baljväxt, och tillsammans höjer de varandras proteinkvalité.

Valnötter innehåller omega 3 i bra balans med omega 6. Solroskärnor innehåller mycket E-vitamin. Aprikos innehåller höga halter av provitaminet Beta karoteen, vilket omvandlas i kroppen till A-vitamin, samt mycket E-vitamin. Russin och katrinplommon innehåller en del Betakaroteen och kokos är gott och innehåller balanserade mängder mättat fett, vilket kanske är bra, när innehållet av mättat fett i övrigt är extremt lågt. äpple innehåller C-vitamin.

Gröt!

45g havregryn
    2msk linfrö
    2msk loppfrö
    2msk fibrex
    300g äggvita
    1tsk Gojibär
    5g kokosflingor

Proteinfluff på 30gram frysta bär och 45g kasein +funlight.

Shake på mjölk, fiberhavregryn, välling, prottepulver och rapsolja

Yoghurt, flingor, en skopa protein och ett ägg. Eventuellt nån macka på det.

Shake med mjölk, protein, havregryn, 1/2 banan och blåbär. Standard som jag kör alla vardagar. På helgerna blir det ofta scrambled eggs och bacon.

Har faktiskt ätit i princip samma frukost i 2-3år nu :) Tröttnar aldrig.

Just nu då det är diet så är mängden detta:

2dl gröt (gyllenhammars fiberhavregryn) med 1 skopa protein.
    8ägg (7vit+1helt), blandar allt tillsammans och steker som en pannkaka. Blandar i kanel och eventuellt lite proteinpulver för mer smak.
    Antingen 1/2 banan eller 1/2 Äpple :)

Offseason så blir det nästa 3,5dl gröt och då blandar jag även i russin, äpple eller nå gott. Kan också då lägga till nå gott bröd med jordnötssmör. Så bär på gröten mm! =)

noruega wrote:

Tänkte ge lite tips då jag mår bättre, och tränar bättre med min nya frukost.

Jag börjar dagen med: Chlorella i ett glas vatten.
    Sen min super recept Smoothie: Blåbärjuice, lite vatten, maca, acai, lucuma, hampaprotein (Event. Dalblads thre in one), vetegräs och suma (brasiliansk gingseng).
    Kör 30 sec. i mixer.

Till detta äter jag mussli med youghurt, hampafrön, gojibär, mesquite, bi polen och sojamjölk.

3 kokta ägg.
    Multivitamin, 3stk omega3, 1stk grön te extrakt.

Allt från Iforma. En bra start på dagen till en bra hälsa.

Ha en super dag!!:emo-thumb
    Frank Robert

Hej Frank,

jag äter det som faller mig in. Allt från några mackor till gröt, blodpudding, ägg och bacon eller en matlåda från dagen innan.

Ofta vill jag ha ägg till frukost, varför vet jag inte, men jag gillar ägg på morgonen.

:emo-thumb

Shake på 70 gram whey + 2 råa ägg, vispgrädde, vatten och lite kanel.

Johan Otterström wrote:
    Shake på 70 gram whey + 2 råa ägg, vispgrädde, vatten och lite kanel.

Äta råa ägg är inget jag skulle rekommendera. When the shit hits the fan..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.