Vad bör jag undvika att äta för att inte få ökad förbränning?

Home Forums Kost och Näringslära Vad bör jag undvika att äta för att inte få ökad förbränning?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Det är så att jag har börjat bulka igen och det går riktigt trögt för att jag har ett lagerjobb där jag förbränner jättemycket energi. Jag har tappat 10 kilo i bänkpress och 10 kilo i marklyft sen jag började jobba för ett halvår sen. Jag har hört att man får ökad förbränning av koffein och grönt te och det är ju inte bra när man vill gå upp i vikt utan att behöva äta så mycket så jag försöker undvika det nu. Vad finns det mer för ämnen som höjer förbränningen som kan jag undvika? Målet är att få tillbaka styrkan igen.

Koffein och chili är två som jag kommer på såhär på rak arm. Kanske kanel passar in i den gruppen med?

Finns delade meningar om grönt te verkligen har någon fettförbrännande effekt. Troligen inte.

Dock tror jag inte problemet ligger i att du äter för mycket mat som ökar din förbränning utan snarare att du äter för lite. Den marginella skillnad som fettförbrännande preparat har borde inte påverka dig särskilt mycket för att du ska slösa energi på att hålla dig undan från dem.

Ät mer eller drick olja om det går trögt.

Det är knappast den ökade förbränningen som är boven.
    Den är så liten att det knappt märks under bulk.
    Men koffein kan hämma aptiten, något som kan ge märkbar effekt.
    Men som Gustav säger, försök äta mer näringstätt.
    Rödmjölk, cashewnötter, ris och pasta istället för potatis, smör på mackan mm

Olja är en bra idé! Jag dricker redan 4 matskedar olivolja om dagen men jag undrar om det är okej att dricka mer, med tanke på fettbalansen? Jag tycker faktiskt det är gott att dricka olivolja rent! :)

Såhär brukar min dag se ut
    11.00 Frukost: 7 hela stekta ägg, 1 hamburgare, 2 rostade bröd, 1 glas mjölk 3%, 1 matsked olivolja, 3 omega 3 och 1 d-vitamin kapslar.
    12.00 EAA innan träning
    13.00 efter träning 1 dl whey i 3-4 dl mjölk 3%, 0.25 dl sirap, 1 banan, 0,5 dl havregryn
    14.30 innan jobb två tallrikar fulla med 3% fil och havregryn. 0,2 dl olivolja
    15.00 jobbet bjuder på frukt så där brukar jag ta 1 klementin och ett päron
    16.30 1 dl whey
    18.00 2 lådor med kyckling, avokado, creme fresh, keso, ris
    21.00 1 låda torskfile, ris.
    24.00 4 toast med 4 skivor skinka, 8 skivor ost, 3 matskedar olivolja och 2 kapslar omega 3.

Gustaf Lindberg wrote:
    Ät mer eller drick olja om det går trögt.

dricka olja? fy x)

Hursomhelst, ät en chokladkaka eller något så har du överkompenserat för det kaffe/grönt té/chili du kan ha fått i dig under dagen samtidigt som du får ren njutning för smaklökarna! :D
    Hursomhelst, de livsmedel jag känner till som sägs (och i vissa fall visats) öka förbränningen är starka kryddor, kaffe, grönt té och mjölk.

Ande wrote:
    Olja är en bra idé! Jag dricker redan 4 matskedar olivolja om dagen men jag undrar om det är okej att dricka mer, med tanke på fettbalansen? Jag tycker faktiskt det är gott att dricka olivolja rent! :)

Såhär brukar min dag se ut
    11.00 Frukost: 7 hela stekta ägg, 1 hamburgare, 2 rostade bröd, 1 glas mjölk 3%, 1 matsked olivolja, 3 omega 3 och 1 d-vitamin kapslar.
    12.00 EAA innan träning
    13.00 efter träning 1 dl whey i 3-4 dl mjölk 3%, 0.25 dl sirap, 1 banan, 0,5 dl havregryn
    14.30 innan jobb två tallrikar fulla med 3% fil och havregryn. 0,2 dl olivolja
    15.00 jobbet bjuder på frukt så där brukar jag ta 1 klementin och ett päron
    16.30 1 dl whey
    18.00 2 lådor med kyckling, avokado, creme fresh, keso, ris
    21.00 1 låda torskfile, ris.
    24.00 4 toast med 4 skivor skinka, 8 skivor ost, 3 matskedar olivolja och 2 kapslar omega 3.

det var nog tamejfan en bland de manligare frukostarna jag sett på väldigt länge…

Ande – Vill du ha ut den önskvärda effekten utav ditt EAA-intag innan träning så ska detta tas på tom mage.

Vänta gärna minst 2h från frukost till EAA-intaget. Med en såpass stor frukost får du nog vänta minst 3-4h mellan frukost och EAA. Eventuellt träna innan frukost vilket jag anser hade varit det bästa här. ;)

Du äter jävligt mesigt.

Jag får ta och testa att träna innan frukost någon gång, men det känns som om jag kommer vara sjukt hungrig och okoncentrerad. Men vem vet man kanske får bättre tryck! :D

Ande wrote:
    Jag får ta och testa att träna innan frukost någon gång, men det känns som om jag kommer vara sjukt hungrig och okoncentrerad. Men vem vet man kanske får bättre tryck! :D

Käka kvällen innan så är det nog lugnt. Jag skulle rekommendera våfflor med sylt och grädde. Då har du nog energi.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.