vad ska jag äta?

Home Forums Kost och Näringslära vad ska jag äta?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

drick mycket vatten, käka någon frukt som mellanmål däremellan.

Du kan ta en proteindrink samt lite kolhydrat innan du drar iväg och tränar, snabbt och enkelt samt kommer till användning under passet.

Har för mig att kolhydraterna i äpple är långsammare än de i banan, alltså är äpple att föredra före träning, och banan bättre under/efter träning. Skulle dock gissa på att skillnaden inte är enorm, men om det är lite skillnad så varför inte? :up:

Björklund wrote:
    Hej!
    Jag går upp varje morgon kl åtta och går på en step up maskin i 1 timma innan frukost. Frukosten blir då runt halv tio. Sedan åker jag iväg till gymet vid tolv-ett på dagen. Vad skall jag äta däremellan?
    Nu äter jag en frukost som består av 1 dl havregryn, lite russin, lättfil, en proteindrink, en banan, omega-3, multivitamin… är det bra? Sedan undrar jag vad jag skall äta för något innan jag åker iväg till gymet? Efter jag tränat kör jag även på gymet 1 timmas gång på bandet.

Mvh Frida

Tips köp boken ”Mat för idrott” av Ove Rytter & Yvonne Rosell mycket goda recept och tabeller över hur mycket kcal totalt + fördelat protein,fett och
    kolhydrater, faktiskt riktigt bra!:up:

Protein o lite malto el vitargo direkt innan passet borde göra susen, vill du ha ngt mer i matväg så lite knäckebröd keso tex o ett äpple 1/2 – 1 timme innan

MHD wrote:
    Tips köp boken ”Mat för idrott” av Ove Rytter & Yvonne Rosell mycket goda recept och tabeller över hur mycket kcal totalt + fördelat protein,fett och
    kolhydrater, faktiskt riktigt bra!:up:

Håller med,den är riktigt bra!

:

Björklund wrote:
    Hej!
    Jag går upp varje morgon kl åtta och går på en step up maskin i 1 timma innan frukost. Frukosten blir då runt halv tio. Sedan åker jag iväg till gymet vid tolv-ett på dagen. Vad skall jag äta däremellan?
    Nu äter jag en frukost som består av 1 dl havregryn, lite russin, lättfil, en proteindrink, en banan, omega-3, multivitamin… är det bra? Sedan undrar jag vad jag skall äta för något innan jag åker iväg till gymet? Efter jag tränat kör jag även på gymet 1 timmas gång på bandet.

Mvh Frida

Vi har pratat tidigare om din kost! Hej igen!Jag går upp 6.00 (barn ska till skolan) och ställer mig sedan på Cross Trainern. Sedan äter jag frukost Havregrynsgröt med äppelmos och kanel samt 1 kokt ägg och Omega 3 kaplsar. Sedan tar jag ”prommis” med hundarna på45 minuter. Vid 10.00 tar jag prottedrink sedan far jag och tränar vid 11.00. Sedan äter jag mitt huvudmål.Riktig mat alltså. Om du nu ska ställa dig på bandet efter träning så bör du nog ta något mellan styrke och bandet. En färdig matersättningsdrink typ : Atkins eller Nutrilett eller blanda själv en smoothies innan. Vad tror du?:emo-thumb

Lioness wrote:
    :
    En färdig matersättningsdrink typ : Atkins eller Nutrilett eller blanda själv en smoothies innan.

Så kallade MRP-drinkar är sällan bra. Har man tur är det bra protein ihop med kassa kolhydrater, har man otur är det dåligt protein ihop med kassa kolhydrater till hutlöst pris (sa någon Nutrilett?:|).

Vill man ha en drink som innehåller kolhydrater i samband med träning är en vanlig gainer att föredra. Är den avsedd för andra tillfällen än träning kan man istället blanda i lite bär och havregryn eller något liknande. Alternativt dricka en ren proteindrink och äta vettiga kolhydrater till.

Ät mat, sluta fixera dig vid pulver och piller. Äte en grov macka med markrill i tomat och ett glas mjölk lite svart kaffe på det, äpple för att få bort all smaker och en halvliter vatten

hej.

Ta lite rent protein innan passet och sen efter passet fyll på med både protein och kolhydrater. Tex ta vassleprotein direkt efter och sen ät tex tonfisk med en bakad potatis.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.