Vad till frukost samt andra måltider ?

Home Forums Kost och Näringslära Vad till frukost samt andra måltider ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Halloj, Är en grabb på 15 år som tränat ett tag. Nu är det så att jag inte känner att jag växer så bra som jag tror att jag kan pga av min kost. Så jag skulle vilja att ni gav några exempel på : En bra frukost. Något att äta emellan lunchen-middagen samt lite mer på kvällen efter middagen.

/ Erik :)

Det finns en hel del bra trådar om detta där vi skriver om vad vi äter till frukost och under dagen. kolla där. mvh

Lite kul faktiskt när det står en flersidig tråd på samma sida när det gäller detta.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=156664]

Borde det inte finnas en spärr som gör att nya användare inte kan posta inlägg förrän de registrerats och varit medlemmar men ENDAST kan läsa under säg en vecka eller två.
    Då slipper vi såna här trådar???

Indec wrote:
    Borde det inte finnas en spärr som gör att nya användare inte kan posta inlägg förrän de registrerats och varit medlemmar men ENDAST kan läsa under säg en vecka eller två.
    Då slipper vi såna här trådar???

En god idé men kommer aldrig fungera. Body forumet skulle tappa massa medlemmar på detta vilket inte direkt är positivt.
    Minns själv att jag blev medlem för att jag hade en fråga, gick in och reggade mig och ställde frågan direkt. Kommer inte ihåg om svaret blev att ”frågan är redan besvarad” men hur som helst så blev det inkörsporten till Body forum-missbruket :D

till en lunchmåltid, vad hade varit att föredra, fiskpanetter med citronmajonäs o kokt potatis eller skånsk lantbiff med tomat o paprika sås o kokt potatis? inget av det är väl sådär jätte hälsosamt men om man var tvungen att välja?

soiz wrote:
    till en lunchmåltid, vad hade varit att föredra, fiskpanetter med citronmajonäs o kokt potatis eller skånsk lantbiff med tomat o paprika sås o kokt potatis? inget av det är väl sådär jätte hälsosamt men om man var tvungen att välja?

Alltså det börjar spåra ur lite nu, folk som frågar ”hjälp vad ska jag äta till lunhc” varje dag, optinojan har fan slagit rot i varenda gymråtta verkar det som! :(

mysglenn wrote:
    Alltså det börjar spåra ur lite nu, folk som frågar ”hjälp vad ska jag äta till lunhc” varje dag, optinojan har fan slagit rot i varenda gymråtta verkar det som! :(

haha skojja inte.
    Det bästa är när frågeställningen dessutom är omöjlig att svara på då recepten varierar i extremt hög grad.

Varför skulle det inte vara hälsosamt det där? *förvirrad*

för fisken är panerad. mer kolhydrater och fett. och citronmajonäsen är fet.
    och lantbiff innehåller kolhydrater och mycket fett..

soiz wrote:

och kolhydrater och fett är inte hälsosamt per se? Skala av paneringen och skit att ta majonnäsen om du nu är nojjig, gud.

soiz wrote:

Du behöver lära dig grunder i näringslära. Fisk med majonnäs och kokt potatis är ju toppennyttig mat. Pannbiff också.

Det är inget illa menat. Men det är tydligt att du har en väldigt felaktig bild av nyttigt/onyttigt.

problemet då är väl att det är just det jag inte kan göra, måste äta allt därför undrade jag vilket som var de bästa alternativet.

soiz wrote:
    problemet då är väl att det är just det jag inte kan göra, måste äta allt därför undrade jag vilket som var de bästa alternativet.

och om du mot all förmodan skulle välja det ”sämsta” alternativet så lär du ju inte direkt avlida

soiz wrote:

Inget av de två är sämst. Om du inte är allergisk mot något i den ena av dem förstås.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.