Varför skakar man?

Home Forums Kost och Näringslära Varför skakar man?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Hur kommer det sej att jag, (senast imårse) en timme efter att jag ätit frukost, börja skaka och kallsvettas???
    Kan bli så flera ggr i veckan, fast jag håller mej till att äta var 3-4 timme!
    Har koll på hur mycket jag stoppar i mej, men äter jag för lite ändå, eller varför såna grymma anfall så man knappt kan stå???

(Måste väl tillägga att jag ska ner i vikt, så jag håller mej på minus sidan nu, men även när jag inte är det så blir det så):what:

Börjar man skaka och kallsvettas vid en någorlunda normal kost, är det något fel, och man bör uppsöka läkare.

Låter ju som om att du spottar ut lite mycke insulin.. Käkar du kolhydrater med lågt GI eller?

Marina N wrote:
    Hur kommer det sej att jag, (senast imårse) en timme efter att jag ätit frukost, börja skaka och kallsvettas???
    Kan bli så flera ggr i veckan, fast jag håller mej till att äta var 3-4 timme!
    Har koll på hur mycket jag stoppar i mej, men äter jag för lite ändå, eller varför såna grymma anfall så man knappt kan stå???

(Måste väl tillägga att jag ska ner i vikt, så jag håller mej på minus sidan nu, men även när jag inte är det så blir det så):what:

hellboy wrote:
    Låter ju som om att du spottar ut lite mycke insulin.. Käkar du kolhydrater med lågt GI eller?

Är du läkare?
    Maria, gå till närmaste vårdcentral o kolla.
    Kan du knappt stå under dina ”anfall” så måste du ju kolla upp det.

Lycka till och hoppas det går bra! :up:

Har inte under några omständigheter påstått att jag är läkare däremot lät problemet som något jag kan relatera till då halva min släkt lider av diabetes.
    Men som du påpekar är det alltid bra att kolla upp med sin husläkare vad problemet är dock får man räkna med ett höjt ögonbryn när man säger att man tränar mycket samt håller diet..

Addegbg wrote:
    Är du läkare?
    Maria, gå till närmaste vårdcentral o kolla.
    Kan du knappt stå under dina ”anfall” så måste du ju kolla upp det.

Lycka till och hoppas det går bra! :up:

hellboy wrote:

Så gott som alltid lågt GI (utom efter träning)
    DIABETES:

Äh, man får aldrig några vettiga svar av läkare. Måste väl testa ändra om maten IGEN då. Käka gröt frukt och ägg imårse, så efter en timme blev jag helt svag och darrig, skulle vara förståeligt om det hade gått många timmar, men ja mena 1 ynka timme:frust:

hellboy wrote:
    Har inte under några omständigheter påstått att jag är läkare däremot lät problemet som något jag kan relatera till då halva min släkt lider av diabetes.
    Men som du påpekar är det alltid bra att kolla upp med sin husläkare vad problemet är dock får man räkna med ett höjt ögonbryn när man säger att man tränar mycket samt håller diet..

Ledsen om jag uttryckte mig klumpigt.
    Jag är bara trött på att läsa så många trådar med folk som mår dåligt, är skadade m.m. som istället för att uppsöka läkare, frågar folk på forumet om vad som är fel… okaj om det gäller smågrejer, men när folk beskriver att dom inte kan stå upp för att dom skakar så..

:frust:

Strösurfade lite.. [http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3655]

Marina N wrote:
    DIABETES:

Äh, man får aldrig några vettiga svar av läkare. Måste väl testa ändra om maten IGEN då. Käka gröt frukt och ägg imårse, så efter en timme blev jag helt svag och darrig, skulle vara förståeligt om det hade gått många timmar, men ja mena 1 ynka timme:frust:

Dricker du kaffe eller tar nåt annat CNS preparat?

Onödigt att springa till läkare utan att först kolla ifall någon annan känner igen sej, och kanske får svar på sin fråga!
    Men blir det värre går jag ju, helt klart!
    Gissa själv att det är pga. dieten, och eftersom ”alla” i stort sett dietar här, så klart det är hit man vänder sej först:)

Samquente wrote:
    Dricker du kaffe eller tar nåt annat CNS preparat?

ALOT of it :| (kaffe alltså)

hellboy wrote:
    Strösurfade lite.. [http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3655]

Håller mej från socker och allt vad vitt heter så gott jag kan, är mycket medveten om blodsockret, därför äter jag lite och ofta:emo-thumb

Marina N wrote:
    DIABETES:

Äh, man får aldrig några vettiga svar av läkare. Måste väl testa ändra om maten IGEN då.

Äter man inte helt vansinnigt får man inte sådana problem efter födointag, om man är frisk. Det du beskriver är inte symptom på att man äter fel mat; det kan vara symptom på diabetes. Det är definitivt symptom på att något inte står rätt till! Kolla upp.

Marina N wrote:
    DIABETES:

Vilket skitprat du kör med. Jag skulle nog råda dig att kolla upp det snarast.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.