Vilken proteinpulver ska jag köpa?

Home Forums Kost och Näringslära Vilken proteinpulver ska jag köpa?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #343196

    Tänkte på denna som många brukar rekommendera, då den ska vara billig: [http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100]
    Jag undrar om det innehåller lika många proteinkäller som BMR Protelux 360 och Tripple Protein från WNT?

    #343197
    Tollesson wrote:
    Med whey-100 och whey-80 brukar man väll mena gymgrossistens produkter eller har jag förstått fel?:

    Brukar inte de andra heta 100% whey eller whey 100%?

    Btw, TS, kosttillskott hör hemma i just.. kosttillskottstråden :)

    Precis, tänkte på gymgrossitens whey-100 i jämförelse med Tripple Protein samt tex: BMR Protelux 360.

    #343198

    Whey100:
    Instantiserad Cross Flow micro och ultrafiltrerat vassleproteinisolat,
    kakao
    sojalecitin,
    vegetabiliska oljornaturidentiska smakämnen
    (maltodextrin,
    acacia gum (E414))
    sötningsmedel (aspartam), färgämne (carmin

    BMR:
    Vassleprotein (cross flow filtrerat)
    kalciumkaseinat
    micellärt kasein
    äggalbumin
    vassleproteinisolat,
    vassleproteinhydrolysat,
    aromer,
    färgämne (kakao i choklad samt rödbetspulver i jordgubbsmak),
    glutaminpeptid,
    sukralos.

    Verkar som (om jag läser korrekt?) att BMR har mer proteinkällor…

    #343199

    samie, det är förbjudet att länka till sidor med försäljning! Läs reglerna innan du skriver!

    Ja det kanske BMR har? Vad spelar det för roll?

    Dessutom brukar många rekomendera vasslekoncentrat tex. whey-80 från gymgrossisten, och inte vassleisolat (som tex. whey-100)

    Tollesson wrote:
    Med whey-100 och whey-80 brukar man väll mena gymgrossistens produkter eller har jag förstått fel?:

    Brukar inte de andra heta 100% whey eller whey 100%?

    Btw, TS, kosttillskott hör hemma i just.. kosttillskottstråden :)

    Jo men då ska man ju skriva whey-100 och inte whey100…

    #343200
    mysglenn wrote:
    samie, det är förbjudet att länka till sidor med försäljning! Läs reglerna innan du skriver!

    Ja det kanske BMR har? Vad spelar det för roll?

    Dessutom brukar många rekomendera vasslekoncentrat tex. whey-80 från gymgrossisten, och inte vassleisolat (som tex. whey-100)

    Jo men då ska man ju skriva whey-100 och inte whey100…

    Sorry, redigerade det nu.
    Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

    #343201
    samie wrote:
    Sorry, redigerade det nu.
    Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

    Du har länkat gymgrossisten i ett inlägg högre upp med…

    #343202

    hm, försöker luska ut hur man kan redigera det ovan med

    #343203
    samie wrote:
    Sorry, redigerade det nu.
    Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

    okej! :)

    3 Phase Protein, från Self omninutrition

    (vassleisolat, micellulärt kasein, kalcium kaseinat, äggvita) glutamindipeptider (glutamin, glycin)

    finns i 3 smaker och kostar ca 650-750kr för 4kg! Testa det, prisvärd och bra tycker jag iaf :)

    #343204
    samie wrote:
    Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

    Och varför då? Att ha enbart det bästa är väl inte sämre än att blanda ut det bästa med ett gäng mindre bra? Mer kvantitet men lägre kvalitet.

    Är det ett blandprotein man vill ha så köp ett med vassle och kasein. Att mixa massa andra än så är bara onödigt.

    #343205
    Eddie Vedder wrote:
    Och varför då? Att ha enbart det bästa är väl inte sämre än att blanda ut det bästa med ett gäng mindre bra? Mer kvantitet men lägre kvalitet.

    Är det ett blandprotein man vill ha så köp ett med vassle och kasein. Att mixa massa andra än så är bara onödigt.

    Absolut, inget är omöjligt. Ville bara ha tips på vilket som rekommenderades, då jag ville ha ngt med många proteinkällor redan från scratch. :)

    Hälsningar,
    Lindis!

    #343206
    mysglenn wrote:
    okej! :)

    3 Phase Protein, från Self omninutrition

    (vassleisolat, micellulärt kasein, kalcium kaseinat, äggvita) glutamindipeptider (glutamin, glycin)

    finns i 3 smaker och kostar ca 650-750kr för 4kg! Testa det, prisvärd och bra tycker jag iaf :)

    tack! ;)

    #343207
    samie wrote:
    Absolut, inget är omöjligt. Ville bara ha tips på vilket som rekommenderades, då jag ville ha ngt med många proteinkällor redan från scratch. :)

    Hälsningar,
    Lindis!

    Vill du ha blandprotein, exempelvis för snabbhetens skull, så välj då ett med vassle och kasein som sagt.

    #343208
    Eddie Vedder wrote:
    Vill du ha blandprotein, exempelvis för snabbhetens skull, så välj då ett med vassle och kasein som sagt.

    Tex ”Diet Fuel” från Body Science

    Protein fördelning
    70% kalcium kaseinat
    30% Cross flow filtrerat vassleprotein isolat.

    #343209

    Jag kör med WPI från svensktkosttillskott. Vanilj. Tycker det är bra smak och prisvärt! Plus låglaktos för min mage så att folk står ut med att umgås med mig ;)

    #343210
    samie wrote:
    Hej,

    Har ni tips på vilket proteinpulver jag ska köpa? Något med mycket protein i men lite kolhydrater.
    Jag har bara testat följande: WNT Triple Protein.
    Har någon testat BMR protelux?

    Vet att Body Magazine gjorde en test av 86 proteinpulver, ngn som vet vilket som var bäst, vad gäller mest protein i och bästa smak?

    Jag dricker Protelux, vad vill du veta? Blir dålig i magen och får finnar ;) men kör på ändå :p

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.