Vilken proteinpulver ska jag köpa?

Home Forums Kost och Näringslära Vilken proteinpulver ska jag köpa?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 31 through 39 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #343211

    Performance Sports Nutrition, smak choklad vann Bodys smaktest.

    #343212

    jag kom precis hem ifråg gymmet med en ny burk.

    PeptiPOWER Whey jordgubb.

    1kg= 199kr

    75% protein, inte mycket kolhydrater i.

    och om Performance Sports Nutrition choklad vann Bodys smaktest så var inte denna med i testet. SKITGOD! :)

    #343213

    Beror ju helt och hållet på när du skall använda dig av proteinet? Efter träning? Innan du lägger dig? eller kanske på morgonen?

    #343214

    Whey-80 från gymgrossisten är grejjer det.

    #343217

    [http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/rapid-hydro-blend-800-g-jordgubb] :emo-thumb

    #343220
    oscar123 wrote:
    Whey-80 från gymgrossisten är grejjer det.

    Nu vet inte jag om de flesta blandar med mjölk, men jag blandar alltid mitt protein med vatten och måste säga att Star Nutrition ÄR inte gott.

    Jag har testat märke efter märke och smak efter smak och whey 80 rankar jag som obesegrad bland de dåliga smakerna.
    Det är ett attraktivt pris på det och gör ju sitt jobb, men om det är en pengafråga så ligger exempevis gymvaruhusets egna ”FX” mycket bättre till smakmässigt (och blandar sig bättre).

    Annat märke som jag rankar extremt mycket godare är valfri smak (oavsett vassle/kasein) av Nanox proteiner..Cappuccino, choklad, vanilj – alla är fruktansvärt goda!

    #343224

    Whey FX Blueberry Smoothie är bland de bästa vasslesmakerna jag testat. Smakar bra även med vatten.

    #343226

    Det ända man behöver oroa sig för i proteinpulver är väl %mängd fett,protein och kolhydrater och välja det som passar dig bäst, är du en som bara tränar lite då och då för kul så kan du nog köpa vilket som helst, ca 150kr/kg är bra.

    Sen är man petig så kan man ju kolla färg- och smakämnena, mer än så bryr jag mig inte.. ^^

    G00d LUCK

    #1085029

    Håller helt med ! Finns många smaker och märken av proteinpulver så det bästa är helt enkelt att smaka sig fram . Generellt sätt så smakar dom svenska dyrare märkena godare. Men jag tycker Myproteins proteinpulver är schysst och väldigt prisvärt. Finns i många smaker men jag skulle rekomendera strawberry cream , chocolate brownie ochstracciatella som smakar som vaniljglass med små chokladbitar i .
    https://www.myprotein.se/referrals.list?applyCode=MAX-R1ZM

Viewing 9 posts - 31 through 39 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.