Vill bli av med lite fett…

Home Forums Kost och Näringslära Vill bli av med lite fett…

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag har bestämt mig för att deffa lite inför sommaren.
    Har aldrig gjort det förut, har tränat styrka i 5-6 år halvseriöst.
    Jag är 28 år, 172cm lång och väger 94 kg.
    Skulle gissa på att jag behöver gå ner 15 kilo för att se akapligt hård ut.

Så här ser måndag-fredag ut (styrketräning måndag-torsdag)

06.00 2-3 skivor wasa sport, 1 proteindrink, Only One multivitamin, vatten.
    08.30 Fiberhavregrynsgröt 1 portion + lättmjölk, 1 proteindrink
    10.45 1 banan + 1 proteindrink
    11.00 Träning
    12.00 1 proteindrink+ 50g maltodextrin
    12.15 1 Ny-Tro Pro 40
    14.30 1 proteindrink, frukt
    17.30 Mat (kyckling/Kött/fisk + pasta/potatis/ris
    19.00 Promenad 45min
    19.45 1 proteindrink
    21.00 Makrill i tomatsås/tonfisk/annat proteinrikt

Lördag och söndagar endast promenad.
    Lördagar kan tilläggas att då fuskar jag lite med kosten, tex. chips, pixxa eller dyl.

Åsikter från er som har gjort detta förut uppskattas verkligen!!

Tack på förhand.
    //Maggan

För snabbare resultat skulle jag nog hoppa pizzan o chips osv jag är själv på en deff/diet och hade också ätardagar på lördagar men jag mådde fan sämre utav det egentligen mer att jag hade dåligt samvete känns som att man förstörde hela veckans träning.

Men känns som att du kanske ska få dig en lunch också jobbigt o leva på proteindrinkar hela dagarna.

Sen att man har tålamod jag tror nog det är det svåraste man vill att grejer ska hända på en gång jag har många gånger känt att jag ger upp nu för inget verkar hända men nu känner jag att resultaten börjar komma och det handlar väl att ställa in sig mentalt på det att det inte finns några genvägar.

Lycka till iallfall

För snabbare resultat skulle jag nog hoppa pizzan o chips osv jag är själv på en deff/diet och hade också ätardagar på lördagar men jag mådde fan sämre utav det egentligen mer att jag hade dåligt samvete känns som att man förstörde hela veckans träning.

Men känns som att du kanske ska få dig en lunch också jobbigt o leva på proteindrinkar hela dagarna.

Sen att man har tålamod jag tror nog det är det svåraste man vill att grejer ska hända på en gång jag har många gånger känt att jag ger upp nu för inget verkar hända men nu känner jag att resultaten börjar komma och det handlar väl att ställa in sig mentalt på det att det inte finns några genvägar.

Lycka till iallfall

braninho wrote:

Lycka till iallfall

Måste kanske titta till lite det hon skriver… hon har inte dietat förut då kanske det är väldigt svårt att motivera sig till en sådan om man inte får ha ett socialt liv åtminstonde en dag i veckan och något gott att se fram emot, vi pratar nu om en sommardiet och inte en tävlingsdiet och för övrigt så tycker jag inte att ngn pizza skulle vara ngt att oroa sig över på en ätardag(min personliga uppfattning är att jag faktiskt inte märkt ngn större skillnad med ätardag med ngn fuskmål el ätardag med bara ökning av bra mat, jo förresten jag har haft betydligt mer träningssug dom gångerna jag haft ngt fuskmål dom dagarna)), i värsta fall får du dieta 1-2 veckor längre men å andra sidan får du en diet som inte är hälften så trist när du har en dag att ”leva” på i veckan
    lycka till det kommer säkert gå bra

Maggan wrote:
    Jag har bestämt mig för att deffa lite inför sommaren.
    Har aldrig gjort det förut, har tränat styrka i 5-6 år halvseriöst.
    Jag är 28 år, 172cm lång och väger 94 kg.
    Skulle gissa på att jag behöver gå ner 15 kilo för att se akapligt hård ut.

Så här ser måndag-fredag ut (styrketräning måndag-torsdag)

06.00 2-3 skivor wasa sport, 1 proteindrink, Only One multivitamin, vatten.
    08.30 Fiberhavregrynsgröt 1 portion + lättmjölk, 1 proteindrink
    10.45 1 banan + 1 proteindrink
    11.00 Träning
    12.00 1 proteindrink+ 50g maltodextrin
    12.15 1 Ny-Tro Pro 40
    14.30 1 proteindrink, frukt
    17.30 Mat (kyckling/Kött/fisk + pasta/potatis/ris
    19.00 Promenad 45min
    19.45 1 proteindrink
    21.00 Makrill i tomatsås/tonfisk/annat proteinrikt

Lördag och söndagar endast promenad.
    Lördagar kan tilläggas att då fuskar jag lite med kosten, tex. chips, pixxa eller dyl.

Åsikter från er som har gjort detta förut uppskattas verkligen!!

Tack på förhand.
    //Maggan

Har suttit och räknat lite på dig.
    För att gå ner i vikt måste de flesta äta någonstans mellan 22 – 33 kcal per kg kroppsvikt. Börja med den högre siffran.33*94= 3102 kcal. Men nu vill du ju gå ner så då plockar du bort 500kcal =2602 kcal /dag
    Väg dig till exempel varje söndag så du ser om det händer något. Gör det inte det sänk ytterligare 200 kcal=2402
    *Ät MINST 2 gram protein*94 kg= 188 gram
    * Ät gärna 5-6 gram Omega 3
    Om du följer ovan tips så kan du fylla ut resterande dag med proteiner+ kolhydrater(helst mer proteiner än kolhydrater) gärna med lågt GI.

Styrketräna precis som du skulle göra om du ville bygga muskler. Samma repetitions- och setsantal. För att behålla din muskelmasa bör du träna som om du försökte öka den. Alltså, styrketräning minst 2-3 gånger i veckan är ett krav och ingenting du kan hoppa över. Om du skiter i styrketräningen kan du även säga ”hej då” till dina muskler.

* Öka antalet tid du använder till konditionsträning varje vecka. Vilken aktivitet du väljer spelar ingen större roll. Morgonpromenader, cykling, simning, löpning, badminton — det spelar ingen roll. Även om någon idiot säkert vill få dig att tro att morgonpromenader är det bästa som hänt världen (om det sker, informera honom då om att man bränner lika många kalorier oavsett när på dagen man går och att man ”förbränner mer fett” på morgonen är helt irrelevant)
    Tips från deffguiden på sajten [www.styrketraning.se]

Jag deffar också nu och så här ser min dag ut.2000 kcal ligger jag på!
    06.00 Proteindryck + kaffe+ 2 kapslar omega 3
    Promenad 60 minuter med hundar.Terräng
    8.00 Frukost . Fiberrik havregrynsgröt med linfrön,kanel och sockerers. samt äggröra på 2 ägg
    10.00 En fruktsmoothies (1 äpple,1päron,1 näve frysta hallon)+ proteinpulver
    11.00 Gym (måndagar,tisdagar,torsdagar & fredagar)
    15-20 min cardio på Cross Trainer direkt efter utom när jag tränat ben
    13.00 Riktig mat med 100 gram kolhydrat (okokt) och 150 gram protein+ grönsaker
    16.00 Proteindrink + 2 stycken riskakor
    16.15 Promenad 60 minuter med hundar
    19.00 Omelett gjord på 2 ägg, lite fetaost + sallad
    21.00 Kesella mums: 1 msk kesella,1 dl miniyoggi valfri smak + 1 näve frysta hallon eller valfritt bär (håller sötsuget borta!)
    22,30 ZZZZZZZZZZZZZZZZZ
    Vatten drickes ofta

Lördagar fuskar jag också men jag äter lite popcorn eller salta pinnar istället för chips och Fun light saft istället för läsk. aldrig pizza!
    Lycka till med deffen!

Anders Carlsson: Håller med. Knappast att man slarvar en gång i veckan som är den viktigaste parametern för hurvida man lyckas med en diet eller ej.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.