Vlcd?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

vad tycker ni om det? är det ett bra sätt för den som skall gå ner i vikt och är kraftigt överviktig att komma i sommarform på?

med kraftig övervikt talar jag om människor som inte tränar och väger 15-20 kilo för mkt…

Jag körde det själv förra sommaren då jag gick ner 36 kilo på det och blev en ny man, nu under vintern har jag lagt på mig en 8 kilo som jag skulle vilja få ner till att bli 15 kilo, jag är nu 1,73 och väger 90,5 kilo, tror 75 skulle passa mig bra och hur mycket jag än promenerar och äter kolhydrastfattigt så försvinner inte det där förbannade fettet, därför är jag vill att ta den snabba vägen, (hata mig inte nu 😮 ) för att kunna spetsera med bar överkropp under semestern, räknar också med att ha återhämtat mig till hösten och kan börja slita i hantlarna igen och bygga upp lite muskler men jag är alltså ingen aktiv muskelbyggare just nu och har ett jobb där jag sitter på min röv som blir fetare och fetare för varje dag stillasittande i 9 timmar och det skall fikas varje dag, brukar kunna stå emot men nu det sista har jag inte riktigt klarat det… tyvärr…

men iallafall, vlcd för en icketränande otålig kille som vill gå ner 15 kilo, va säger ni hälsogurus om det?

Niprot wrote:
    vad tycker ni om det? är det ett bra sätt för den som skall gå ner i vikt och är kraftigt överviktig att komma i sommarform på?

med kraftig övervikt talar jag om människor som inte tränar och väger 15-20 kilo för mkt…

Jag körde det själv förra sommaren då jag gick ner 36 kilo på det och blev en ny man, nu under vintern har jag lagt på mig en 8 kilo som jag skulle vilja få ner till att bli 15 kilo, jag är nu 1,73 och väger 90,5 kilo, tror 75 skulle passa mig bra och hur mycket jag än promenerar och äter kolhydrastfattigt så försvinner inte det där förbannade fettet, därför är jag vill att ta den snabba vägen, (hata mig inte nu 😮 ) för att kunna spetsera med bar överkropp under semestern, räknar också med att ha återhämtat mig till hösten och kan börja slita i hantlarna igen och bygga upp lite muskler men jag är alltså ingen aktiv muskelbyggare just nu och har ett jobb där jag sitter på min röv som blir fetare och fetare för varje dag stillasittande i 9 timmar och det skall fikas varje dag, brukar kunna stå emot men nu det sista har jag inte riktigt klarat det… tyvärr…

men iallafall, vlcd för en icketränande otålig kille som vill gå ner 15 kilo, va säger ni hälsogurus om det?

Du igen.

Med samma jävla problem.

VLCD verkar i ditt fall vara enda lösningen, och jag rekommenderar detta för dig då du

a) inte verkar vara kapabel att varken räkna ut din kaloriförbrukning eller

b) läsa och ta till dig den respons du har fått på exakt samma dilemma i dina tidigare poster.

FitnessWannabe:) wrote:
    Vlcd??;) Låter som en ny DVD eller nåt:p
    Nee rå skämt å sido..
    Vad e Vlcd för nåt??:o

VLCD = Very Low Calorie Diet

Alltså när man deffar på extremt lite mat.

dubbel

Grandmaster wrote:
    Du igen.

Med samma jävla problem.

VLCD verkar i ditt fall vara enda lösningen, och jag rekommenderar detta för dig då du

a) inte verkar vara kapabel att varken räkna ut din kaloriförbrukning eller

b) läsa och ta till dig den respons du har fått på exakt samma dilemma i dina tidigare poster.

Puss ;) med det humöret du har så tror jag du behöver lite kärlek… säg bara till så kan vi kramas lite istället :D

Eddie Vedder wrote:
    VLCD = Very Low Calorie Diet

Alltså när man deffar på extremt lite mat.

Det är en skymf att säga att man deffar med vlcd. Man svälter sig med vlcd…

Inte avsett till ”deff”, utan till gravt överviktiga, där det är en bevisat effektiv metod.

King Grub wrote:
    Inte avsett till ”deff”, utan till gravt överviktiga, där det är en bevisat effektiv metod.

hur mkt är ”grav övervikt” då? 15-20 kilo eller mer?

Om dieten funkar för dig och du är nöjd med den så kör på den.
    Sen finns det hälsosammare och bättre metoder för viktnedgång, du verkar redan ha bestämt dig.
    Ibland kan man inte äta kakan och behålla formen men lycka till iaf!

hållt på med low calorie diet nu i snart 3 månader.. funkar jävligt bra för mig, har inte sänkt mig i några vikter eller öningar, snarare tvärtom. gått ner ca 11 kilo.. nu .

för det första vill jag be alla om ursäkt.. det e inte low calorie diet jag kör utan lågt kolhydrats intags diet.. jag e mycket ledsen för allt =P

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.