Warrior-Dieten?

Home Forums Kost och Näringslära Warrior-Dieten?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • Author

Tjoho! Jag är ganska överviktigt och har tränat i snart ett år nu. Skulle självklart vilja bli rippad som satan till sommaren(Kanske lite höga krav). Kollade på Warrior igår, blev givetvis sugen på o se hur fan de fått sina kroppar osv. Nu vet jag ju att kameran hjälper till en del och sånt, men hittade sedan nått som heter ”Warrior-diet”. Nån som vet mer om denna eller har någon annan bra diet?

Är de bara motion/Styrka som gäller? Jag har styrka 3ggr i veckan / lätta promenader på ca 1h-1h15min om dagen nu.

Tack på förhand!

Mvh Pocon!:|

lättaste jag kan tänka mig är att bara räkna kalorier helt enkelt. käka var 3e timme och räkna ut hur mkt kalorier du spenderar på en dag

Icelane wrote:
    lättaste jag kan tänka mig är att bara räkna kalorier helt enkelt. käka var 3e timme och räkna ut hur mkt kalorier du spenderar på en dag

Varför ska TS äta var tredje timme?

Till TS: Snälla läs deffguiden och läs runt på forumet, det finns 1 miljon trådar som behandlar samma sak.

Indec wrote:
    Varför ska TS äta var tredje timme?

En tumregel är att kroppen börjar bryta ner sig efter 3 timmar, jag antar att han vill behålla muskelmassa men bränna fett.
    Så ät var 3:e timme, men ät Rätt och räkna kalorierna som sagt, ligg på kaloriunderskott!

Rätta mig om de inte va det du menade Icelane :)

Squashii wrote:
    Rätta mig om de inte va det du menade Icelane :)

Oavsett vad han menade så häver du bara ur dig massa goja.

Eddie Vedder wrote:

Han må häva goja ur sig, men ge fan i o va så va så jävla dryg jämt! Jag vet att du är oerhört bildad inom kost och näringslära, men det ända det ger dig rätt till är att bilda andra inte att sätta dig på andra, fatta, idiot!

Eddie Vedder wrote:

Snälla, förklara vad gojan är. Samt förklara felet med att äta var 3:e timme.
    OBS: Har inte sagt att det är det ENDA alternativet, så kom inte med det.

Varför ger du det rådet då?

Angående The warrior diet kan jag rekommendera den här sidan, med olika inlägg från de som kört på dieten:

[http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=28781]

Samt en liten summering: [http://fitnessblackbook.com/diet-tips/eat-stop-eat-vs-the-warrior-diet/]

Squashii wrote:

Tumregeln som du nämnde stämmer inte, utan är faktiskt goja. Sen är det säkerligen inte fel att äta var tredje timme som du förespråkar, men troligtvis inte heller fel att ha längre tidsintervall mellan måltiderna. Finns inga konkreta rätt eller fel här helt enkelt:emo-thumb

Squashii wrote:

Det finns inte ett uns sanning i det du säger. Inte någonting.
    Innan du ger dig på att ge råd bör du kanske säkerställa att det du påstår faktiskt är sant.

Aleks wrote:
    Han må häva goja ur sig, men ge fan i o va så va så jävla dryg jämt! Jag vet att du är oerhört bildad inom kost och näringslära, men det ända det ger dig rätt till är att bilda andra inte att sätta dig på andra, fatta, idiot!

Men lugn vännen. Vem är mest otrevlig nu tycker du?

Det här ämnet (3 timmarshistorien) har vi väl gått igenom 400 ggr vid det här laget. Det är inte helt märkligt om man tröttnar. Dessutom var han inte särskilt otrevlig.

Allan wrote:
    Varför ger du det rådet då?

Angående The warrior diet kan jag rekommendera den här sidan, med olika inlägg från de som kört på dieten:

[http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=28781]

Samt en liten summering: [http://fitnessblackbook.com/diet-tips/eat-stop-eat-vs-the-warrior-diet/]

TACK, äntligen någon som läste ordentligt! :D

Det brukar ta ungefär 5, 6 inlägg innan en body-tråd blir dadda, hink och spade. DET om
    något är bra mycket mer tröttsamt än att ungefär samma frågor ställs om och om igen.

Jaja, men för att återgå till tråden, ”The warrior diet” är de bara en bok där man följer en kost? Finns det inget träningsupplägg? Någon som vet något mer?

Läs länkarna jag postade så får du svar på dina frågor. Men om man tycker att kost/träningsgurun Alan Aragon har något vettigt att säga så rekommenderar han(deffande styrketränande) endast Berkhans approach:

Quote:
    I think that IF & ADF in its earlier clinical incarnations were better suited for the goal of net weight loss in the deconditioned obese – not necessarily fat loss or fitness/BBing-related goals. I’ve viewed the original IF in the biomedical literature as one of many options for weight loss; nothing special or magical. Martin Berkhan’s variant of IF is really the only one I’ve seen as worthwhile for whomever in the fitness/BBing crowd that wants to give IF a try. As for the Warrior Diet, I haven’t read the book, but looking at the website, I’m not impressed with the hype & claims. Also, there’s fundamental inconsistency in espousing a philosophy of supposed Paleo eating habits (questionable to begin with) while selling a line of dubious supps.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.