Xtravaganza

Home Forums Kost och Näringslära Xtravaganza

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #68218
    #491019

    I senaste Body nämner Ola Wallengren att Xtravaganza är ett så uselt sätt att dieta att han inte ens vill kommentera det närmare. Jag kan ingenting om det (behöver det inte heller), men har sett att mitt gym har grupper i det, och jag undrar om någon känner till konceptet och vad det är för fel. Deras hemsida ger ingen ledtråd annat än att tala om hur bra det är.

    #491020

    Hej!
    På jobbet så har det blivit lite av en trend, så det är en hel uppsjö av folk som dricker detta xtravaganza. Och så som jag har förstått det så dricker man enbart shakers i 8 veckor åt gången. Efter detta skall man börja med att äta mycket lätt, dvs lite grönsaker etc för att vänja magen med att bearbeta fast föda, allt eftersom så skall man kunna fortsätta sina liv med att äta så som de gjorde innan de gick på sin ”kur”. Och chanserna för att man fortsätter ett sunt levende efter detta verkar vara minimalt för att större delen av alla som dricker xtravaganza är kraftigt överviktiga och erhåller inte så stor kunskap av näringslära och därav kommer de troligtvis hoppa på xtravaganza en eller flera gånger till (vilket kanske är vad företaget vill).

    De som dricker xtravaganza och är nära runt mig på jobbet har förlorat stora mängder fett och de har uppfyllt deras önskemål med kuren. Tex en tjej har faktiskt lyckats gå ner 27kg på 3 månader nu och hon fortsätter äta sunt så jag är extremt glad för hennes skull att hon nu faktiskt mår bättre över sig själv och lever ett sundare liv.
    Men offtast (av det som jag har sett) så ger sig personer in i detta utan att riktigt förbereda sig mentalt på det, så det sitter där och dricker sina drinkar men oturligt nog så har de ett Sötsug ifrån helvetet vilket gör att det fortfarande små äter och lägger på sig ännu mer.

    Kontigt nog så verkar de flesta som druckit detta i 8 veckor tappa hår:|

    Mvh

    #491021

    Är en VLCD som vilken som helst, men man betalar dyrt för den och får coaching samtidigt. Skulle rekommendera folk att läsa deffguiden istället för att hoppa på en sån här diet :)

    Vet inte om det ingår träningsprogram i Xtravaganza, men de som kört det på gymmet här har blivit rekommenderade mycket styrketräning (hög reps, kort vila) på under 1000 kalorier om dagen. De mår ju därefter…

    #491022

    Ber om ursäkt – när jag kom hem och bläddrade i senaste numret såg jag att det var Anders Graneheim, och ingen annan, som hade klagat på Xtravaganza.

    #491023
    Hägar the Horrible wrote:
    Ber om ursäkt – när jag kom hem och bläddrade i senaste numret såg jag att det var Anders Graneheim, och ingen annan, som hade klagat på Xtravaganza.

    Ja, jag undrade lite, kände inte igen detta uttalande.

    Xtravaganza känner jag inte till närmare och har därför inget att kommentera.

    #491024

    Om man läser deras annonser så börjar det ringa varningsklockor tycker jag. Inga priser nämns….ber man om pris så får man inget via mail utan säljare ska höra av sig. Jag har hört att det kostar närmare:- i månaden och att binder upp sig en längre tid (12mån)

    Det finns en hel del negativa kommentarer (och några positiva) på fairshopping.se

    #491025

    Många människor kommer alltid att behöva sekter för att utföra saker som de inte klarar av själva. Det är vad jag tror.

    #491026
    J.v.K wrote:
    fel, min pappa kör det just nu, och dom rekommenderar endast enstaka promenader i veckan

    Då är det alltså gymmet själva som rekommenderar styrketräningen.
    Styrketräning är naturligtvis bra, men inte den mängden det var tal om här…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.