300% ökning av T hos råttor med lök-juice

Home Forums Kosttillskott 300% ökning av T hos råttor med lök-juice

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

[http://www.optimalbody.se/forum/artiklar-nya-studier/4513-loekjuice-tredubblar-testot.html]

Där har det varit en liten diskussion om det redan! :)

Inget jag direkt tror är överförbart på människor, kommer kräva hiskeliga mängder lökjuice. I mitt fall då närmare 90gr lökjuice om dagen under 3 veckor…

Warrior wrote:
    jag prövade att dricka lök-juice idag

det var fanimej bland det vidrigaste jag någonsin smakat på (drack ca 10ml)

stackars råttor

:what::yikes:

haha, du är verkligen desperat efter att få upp testot lite va?

Warrior wrote:
    stackars råttor

:what::yikes:

Råttorna drack inte, de fick lösningen injicerad rakt in i magen.

Nyfiken fråga!

Var hittar du lökjuice? Eller pressar du gul lök i någon form utav apelsinpress?

Kör du med lökjuice (+314%) och ingefära (+200%). Samt överdosera zink (+40%), koffein (21%), kalcium och magnesium samt afrikansk pepparextrakt (+500%) och granatäppeljuice.

Kollar du samtidigt på ”vuxenfilm”, drar en handtralla tills du får mjölksyra (ja mjölksyra ökar också testosteronnivåerna) så har du snart så mycket fritt testosteron omlopp att du, du, du, du….. kanske behöver gå och lägga dig! :)

Warrior: Du kommer snart fastna i ett dopingtest med så förhöjda testovärden. Kommer du säga att du drack lökjuice o hänvisa till studier på råttor osv? Jag bara undrar för du är klart emot doping vad jag har läst av dina poster men är ändå ute efter samma effekter på tvivelaktiga metoder o produkter. Har du funderat kring detta? Att du vill få upp dina testovärden med flera 100% men är emot doping.

Om nu lökjuice enligt teorin faktiskt skulle kunna höja T-nivåerna i plasma hos människor så blir ju alla de andra livsmedlen ineffektiva.

Lökjuice – +300% (fyrdubblling över basnivå)
    Ingefära – +200% (tredubbling över basnivå)

Har du intagit lökjuicen är effekten från ingefära tvivelaktig då den höjer såpass mycket över basnivå, inte så mycket oavsett startnivå!

Men lattja på du, men lägg inte allt för mycket pengar på det här. ;)

Warrior wrote:
    Det är inte doping, eftersom de höjer samtliga värden, ifall jag tävlade i vanlig Friidrott skulle de inte kunna fälla mig.

Om jag kom in med 300% högre T än andra genom att inta ingefära, tribulus, d-aspartic och så vidare….

De har inget emot mig….

Man mäter förhållandet mellan östrogen och testo… samt testo och epi….

Om du gör samma sak genom att dopa dig med TESTO då kommer du ha mycket höga nivåer av T, men låga av epi…. TEX

Visst är det inte så trevligt med mycket höga T värden och så vidare, men vissa har lärt sig att hantera det på olika sätt.

Oki! Då vet jag. Tack för infot ;)

Zoltan Szabo wrote:
    Warrior: Du kommer snart fastna i ett dopingtest med så förhöjda testovärden. Kommer du säga att du drack lökjuice o hänvisa till studier på råttor osv? Jag bara undrar för du är klart emot doping vad jag har läst av dina poster men är ändå ute efter samma effekter på tvivelaktiga metoder o produkter. Har du funderat kring detta? Att du vill få upp dina testovärden med flera 100% men är emot doping.

Dummaste jag läst på länge, kommer inte fastna, de som har naturligt ritkigt höga t-värde fastnar alla dem? Sen kan man inte jämföra kosttillskott och mat med AAS..

Tjoohej wrote:
    Dummaste jag läst på länge, kommer inte fastna, de som har naturligt ritkigt höga t-värde fastnar alla dem? Sen kan man inte jämföra kosttillskott och mat med AAS..

Jag bjuder på det ;) min tanke var att vid eventuell test kommer hans t-värden vara mycket högre än vad som anses normalt om tesen stämmer om lökjuice o diverse andra saker skulle öka t värde med x antal 100 %. Det spelar ingen roll om resterande värden inte förändras för de skulle eventuellt ifrågesätta bara testonivåerna. Det var min tanke så ja jag är dum. Varsågod!

Mvh

Tjoohej wrote:
    Dummaste jag läst på länge, kommer inte fastna, de som har naturligt ritkigt höga t-värde fastnar alla dem?

Naturligtvis är testerna baserade på den typen av extremvärden. Det finns såklart uppmätta naturliga extremvärden som man tagit hänsyn till men som inte motsvarar de som man dopar sig till. Dock har det motsatta diskuterats, det vill säga att asiater med naturligt lägre nivåer eventuellt skulle kunna dopa sig men ändå ligga inom tillåtna intervall.

Warrior wrote:
    ifall jag ligger på 2500ng/ml Testo, genom olika LAGLIGA kost-tillskott

jag tycker inte det är DOPING

sedan om dom säger DINA VÄRDEN ÄR för HÖGA,
    ja då säger jag… vem bryr sig om dig…

:O

Fast det har ju inget med saken att göra. Då är det ju inte längre naturliga nivåer.

Givetvis finns det värden som anses normala, liksom värden man inte överstiger naturligt om man inte har någon sjukdom eller manipulerar sina nivåer. Det kan du enkelt kolla upp i vilken lärobok i endokrinologi som helst.

[http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Blood_values_sorted_by_mass_and_molar_concentration.png]

haha du har underhållande poster warrior, som alltid :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.