äggprotein + Vitargo som gainer???

Home Forums Kosttillskott äggprotein + Vitargo som gainer???

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej alla :)
    Jag undrar om det funkar att blanda min äggprotein med vitargo direkt efter träningen som en gainer..

Just nu tar jag EAA-XX 15min före träningen och tänkte ta min ”gainer” direkt efter.
    Jag vet ju att man ska ta EAA både före och efter träning men eftersom jag tar det på tom mage före träningen så blir jag skithungrig efter passet och då vill ja få i mig nåt mättande tills jag kommer hem så jag kan käka mat.

Flessa wrote:
    Det går aldeless utmärkt att blanda VItargo med någon form utav protein och använda sig utav som en ”gainer”. Du kan blanda i vitargon i 10-15 gram EAA-XX som ”gainer” med, blir bättre stimulans av proteinsyntesen då, jämfört med äggprotein. Om du inte är laktosintollerant så skulle jag föredragit vassle om du inte vill blanda i ditt EAA, istället för ägg.

Men som sagt, no probs.

Jaha så man kan alltså blanda vitargon med EAA-XX, då blir jag säkert lite mätt tills jag kommer hem. Jag är laktosintollerant och min mage ballar ur av vassle, jag har provat olika sorter men inget funkar på min kropp tyvärr, äggprotein är perfekt för mig :)
    Jag kan väl fortfarande ta min äggprotein typ som mellanmål eller på kvällen om jag inte får i mig tillräckligt med protein via kosten, det e inte bortkastade pengar hoppas jag :D

malawiglenn wrote:
    Det finns helt laktosfria vassleprotein vettu!

Sedan måste du skilja på vasslekoncentrat och vassleISOLAT, om du inte har gjort det så glid in på gymgrossisten och mmsports mm. och läs noggrant vad deras olika vassleprodukuter har för vassle (koncentrat eller isolat)

Om du inte har testat isolat förrut så gör det, de innehåller mycket lägre halt (inget alls) laktos än koncentrat.

sedan finns det laktosfritt vasslekoncentrat med, genom att man har tillsatt massa enzymer. Kolla in på kostexpertens hemsida, efter ”whey no lac” finns både isolat och koncentrat till ett bra pris – dock ingen smak på dom :/

Sedan kan du kolla in soyaprotein (kanske inte det bästa men helt klart billigt och funkar), svensktkostillskott.se har flera bra och billiga sorter (med smak!)

Klart du kan ta ditt äggprotein när du vill, som post-work out (gainer) samt till att förstärka mellanmålen! Men just äggproiten.. jag tror definitivt att vanliga ägg blir billigare (och mera mättande!) :)

Men helt klart är detta ett mycket bra upplägg som du har nu, det Flessa talar om – att EAA stimulerar proteinsyntesen mer än äggprotein – är bara på %nivån så det är egentligen inget att tjaffsa om.

kör hårt och lycka till!

Tack för dina tips :) jag vill inte hålla på och prova massa laktosfria produkter igen, jag är nöjd med äggen och om det är en 100lapp dyrare gör inget så länge den ger effekt och min mage mår bra. Ska köra så nåra månader och se om det ger resultat :up:

malawiglenn wrote:
    om inte äggproteinet ger dig resultat så kommer inte vassle heller ge det, eller något annat protein heller.

Nej jag förstår, finns ju fortfarande en ”risk” att det laktosfria inte är 100% fritt :(

Du kan ju alltid höra med butikerna du köper ifrån om du kan få mängdrabatt om du köper 10 burkar eggprotein eller något sånt :)

Jag fick väldigtbra resultat av whey 80 och whey 100 men tyvärr så gav min mage upp helt enkelt, jag har kört EAA-XX en månad nu och tänker fortsätta med det tillsammans med äggen och kolhydrater, det tar tid innan man märker ”skillnad” så det är lugnt, det gäller att prova sig fram och hitta en kombination mellan olika produkter som passar en bäst. :)

lawlaw wrote:
    Jag fick väldigtbra resultat av whey 80 och whey 100 men tyvärr så gav min mage upp helt enkelt, jag har kört EAA-XX en månad nu och tänker fortsätta med det tillsammans med äggen och kolhydrater, det tar tid innan man märker ”skillnad” så det är lugnt, det gäller att prova sig fram och hitta en kombination mellan olika produkter som passar en bäst. :)

Ägg och EAA-XX är ett mycket bra val för laktosintolleranta.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.