ALA och D-vitamin, vad för typ av kapslar/tabletter?

Home Forums Kosttillskott ALA och D-vitamin, vad för typ av kapslar/tabletter?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Jag undrar om det spelar någon roll vilken slags kapsel ALA samt D-vitamin packeteras i? (obs jag menar dem var och en för sig, ej tillsammans)

Tex. gelatinkapsel med pulver inuti eller med fett (jfr omega3 kapslar).

Vad jag är ute efter är dels oxideringsegenskaperna, håller kapseln av modell ”omega3” ALA, D-vitamin mera intakt under en längre period?

Dels upptaget, både ALA- och D-vitamin är fettlösligt, men har för mig att ALA även är vattenlösligt. Då borde ju kapslar av modell ”omega3” vara ”bäst” även här?

Tips på ALA (eller R-ALA för den delen med) som kommer i form utav ”omega3” kapslar? (D-vitamin vet jag att Holistics kommer i små gelatinkapslar med fett i)

Känns som att mer avancerade frågor inte kan besvaras här, utan bara ”vilket protein ska jag ha?” och ”vilket kreatin funkar tillsammans med min gainer?”… =/

Käkar ALA från BS och de är gelatinkaplsar med pulver i.

mysglenn wrote:
    Känns som att mer avancerade frågor inte kan besvaras här, utan bara ”vilket protein ska jag ha?” och ”vilket kreatin funkar tillsammans med min gainer?”… =/

Avandcerade? Tycker denna frågan är i precis samma klass som optinojja-trådarna befinner sig i där svaren från folket blir typ ”spela roll, lär inte gör någon skillnad”.

Inte för att ja har något emot folk som lägger kraft på att vara optimala.

EDIT: ”Jag undrar om det spelar någon roll vilken slags kapsel ALA samt D-vitamin packeteras i?” Såg jag att det stod vid nogrannare läsning. Fick för mig att du frågade vad som var bäst…

mysglenn wrote:

Du är för avancerad :)

Du får hitta ett nytt forum att ”hänga vid”.

Tollesson wrote:
    Avandcerade? Tycker denna frågan är i precis samma klass som optinojja-trådarna befinner sig i där svaren från folket blir typ ”spela roll, lär inte gör någon skillnad”.

Inte för att ja har något emot folk som lägger kraft på att vara optimala.

EDIT: ”Jag undrar om det spelar någon roll vilken slags kapsel ALA samt D-vitamin paketeras i?” Såg jag att det stod vid noggrannare läsning. Fick för mig att du frågade vad som var bäst…

Jag tänker mig att det kan spela jävligt stor skillnad, att ha i ALA tillsammans med maltodextrin (som Gymgrossisten gjorde) är ju helt onödigt för ALA oxiderar bort direkt. Helt klart ett säljknep å deras sida för att lura noobs.

Man vill ju gärna veta att de saker man köper är packederade på så bra sätt som möjligt.

J0NTE wrote:
    Käkar ALA från BS och de är gelatinkaplsar med pulver i.

jaha men tack det svarade på min fråga! :

Maila Olle på Mmsports eller Henrik eiselt. De kan säkert besvara dina frågor vi vanliga forumiter inte kan.

Zoltan Szabo wrote:
    Maila Olle på Mmsports eller Henrik eiselt. De kan säkert besvara dina frågor vi vanliga forumiter inte kan.

de kommer väl svara att det inte spelar roll eftersom deras produkter kommer i alla valörer.

mysglenn wrote:
    de kommer väl svara att det inte spelar roll eftersom deras produkter kommer i alla valörer.

Jaha??? Nu fattar jag inte vad du vill med tråden. Om inte de kan/vill svara på din fråga vem kan? Sen vill jag fråga varför fundera på köp av produkter när du vet att de är felpackade/felblandade? Leta efter något som är rätt då?

Nja, jag är lite vilse vad det gäller din fråga men kanske du får svar en vacker dag.

Zoltan Szabo wrote:
    Jaha??? Nu fattar jag inte vad du vill med tråden. Om inte de kan/vill svara på din fråga vem kan? Sen vill jag fråga varför fundera på köp av produkter när du vet att de är felpackade/felblandade? Leta efter något som är rätt då?

Nja, jag är lite vilse vad det gäller din fråga men kanske du får svar en vacker dag.

jag vill veta sanningen av en oberoende part, om vi säger så. Samt hänvisning till vetenskap.

Fan 1+ på tråden asso, bästa jag läst på länge :)

DzeL wrote:
    Fan 1+ på tråden asso, bästa jag läst på länge :)

Vad är bra med den? Vi kommer ju inte fram till svaret?

Jag hatar att köpa saker så som ”BCAA berikat vasslekoncentrat” eller vitaminer i sådan form att kroppen ej kan ta upp det osv

Har du något konkret att tillföra eller är du bara ute efter att jävlas?

Hurgår det, har du börjat äta mer mat nu efter din ”hjälp jag har svårt att äta mycket”-tråden som postas 5ggr i månaden av folk

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.