Alc

Home Forums Kosttillskott Alc

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Ni som använder er av ALC, vad för doser intar ni?

3g per dag

loverius wrote:
    3g per dag

Före träning? Frukost? Efter träning?

1g vid uppvaknande, 1g innan träning och 1g direkt efter.

bump, måste ju vara fler som använder sig av ALC?

box4m wrote:
    bump, måste ju vara fler som använder sig av ALC?

vad för nytta bringar denna produkt

Jag använder 1g på morgonen och 1g efter träning. På träningsfria dagar tar jag 1g innan jag lägger mig :)

1gram ALC företräningen 1gram ALC efter träningen.

1-2 gram ALC på vilodagarna.

Är riktigt förtjust i ALC :emo-thumb

Olle Sparringsjö wrote:
    1gram ALC företräningen 1gram ALC efter träningen.

1-2 gram ALC på vilodagarna.

Är riktigt förtjust i ALC :emo-thumb

Älskar ALC med, fast en kombo med PLC är bättre :D

Lägg mig till listan för ALC, de i kombination med Inositol är rena raketbränslet för kroppen.

Fick tipset av Ferring-Lasse för några år sedan när jag tamefan aldrig blev frisk efter en 2 veckors influensa. Efter 2 månader hängig som fasiken så kom det på tal och Lasse rekommenderade kombon och det tog banne mig inte mer än 1 vecka så kändes allt ganska okay och 2 veckor kändes man 110% i kroppen.

ALC (+ Inositol) ger jag :up:emo-thumb:up:emo-thumb:emo-thumb av 5 möjliga!

Vänl,,,
    Tobbe

muskelbyggarn wrote:
    Lägg mig till listan för ALC, de i kombination med Inositol är rena raketbränslet för kroppen.

Fick tipset av Ferring-Lasse för några år sedan när jag tamefan aldrig blev frisk efter en 2 veckors influensa. Efter 2 månader hängig som fasiken så kom det på tal och Lasse rekommenderade kombon och det tog banne mig inte mer än 1 vecka så kändes allt ganska okay och 2 veckor kändes man 110% i kroppen.

ALC (+ Inositol) ger jag :up:emo-thumb:up:emo-thumb:emo-thumb av 5 möjliga!

Vänl,,,
    Tobbe

Hur doserade du ALC med Inositol?

Ledsen att man sätter igång en så gammal tråd men skulle gärna vilja veta hur man doserade dem tsm?

blandar du både ALC- och Inositol pulvret(ex. från BS) tillsammans i shaker sen dricker eller?

theo125 wrote:
    Ledsen att man sätter igång en så gammal tråd men skulle gärna vilja veta hur man doserade dem tsm?

blandar du både ALC- och Inositol pulvret(ex. från BS) tillsammans i shaker sen dricker eller?

vad ÄR ALC?

Och vad är Inositol? Är galet skeptisk mot allt som slutar med ”bol”.

Indec wrote:
    vad ÄR ALC?

Och vad är Inositol? Är galet skeptisk mot allt som slutar med ”bol”.

Kopierar text från MMsport
    Acetyl L-karnitin (ALC) är en effektivare form av L-karnitin och spelar en viktig roll i förvandlingen från fett till energi och förhindrar att kroppens dopamin och testosteron-nivåer sjunker när du tränar. ALC är också en väldigt kraftfull antioxidant som skyddar kroppen mot fria radikaler, förbättrar minnesfunktionen och ökar koncentrationsförmågan. Studier visar också att ALC kan förbättra din inlärnings- och kognitiva förmåga.
    ALC påskyndar återhämtningen av de neuro-hormonella systemet som kan bli utmattat under intensiva träningsperioder. ALC unika egenskaper gör att du kan träna hårdare, påskynda återhämtningen samt öka kroppens förmåga att bränna fett.

Inositol är ett vitamin som används av kroppen för en mängd metaboliska processer i kroppen och spelar en viktig roll i nervtransmission, hjälper kroppen att transportera fett och är nödvändig för proper utveckling av cellmembranen. Inositol har även en viktig funktion för muskelcellernas intracellulära signaler.

Inositol har också en muskelvolym ökande effekt genom dess förmåga att öka den intracellulära vätskevolymen i musklerna vilket leder till en ökad muskelpump och volym.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.