Home › Forums › Kosttillskott › Alla dessa ”EAA” Vilken ska jag ta?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2012 at 15:39 #297678Anonym anvandareMember
Ska köpa EAA nu från mmsports (vet inte om man får skriva sida.. man får ju inte länka vet jag)
Iallfall.
Det finns tusen olika typ EAA-X och EAA-XX, EAA-recovery
och allt vad dem heter. Vad är det som är bra och funkar? Vad är det jag ska leta efter? Vilka aminosyror är det som verkligen är bra och gör skillnad?Tack på förhand
10 januari, 2012 at 15:39 #57414Anonym anvandareMember10 januari, 2012 at 15:45 #297679Anonym anvandareMemberdessa produkter innehåller EAA och andra ämnen, vad de andra ämnena är och gör kan du enkelt läsa dig till, bla på produkthemsidan och googla.
jag skulle personligen bara köra på ”Body Science EAA”
10 januari, 2012 at 19:15 #297680Anonym anvandareMemberJag kör den vanliga EAA´n från Body Science.
10 januari, 2012 at 20:42 #297681Anonym anvandareMemberJag kör på Fairing Amino Rush EAA, den burken har fan hållt i över ett halvår känns det som!
10 januari, 2012 at 21:42 #297682Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Jag kör på Fairing Amino Rush EAA, den burken har fan hållt i över ett halvår känns det som!hehe är det ett bra betyg? Om det vore en bra produkt borde den ju slukas fort hehe
10 januari, 2012 at 22:07 #297683Anonym anvandareMembermysglenn wrote:hehe är det ett bra betyg? Om det vore en bra produkt borde den ju slukas fort heheTar den efter varje pass hela tiden, och tar BCAA Xtend före passen Betyg och betyg, det är EAA. Bland den mest prisvärda jag hittat, flera vänner som kör på den, sen har man ju tex MMsports egna brands också, men smaken är som pungen Glenne, delade Testokulor. :emo-thumb
Edit: Lär tillägga att Xtend slukas fort som faaan pga att den är så jävla god så jag brukar dricka flera under dagen, ialf Watermelon smaken.
10 januari, 2012 at 22:36 #297684Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Tar den efter varje pass hela tiden, och tar BCAA Xtend före passen Betyg och betyg, det är EAA. Bland den mest prisvärda jag hittat, flera vänner som kör på den, sen har man ju tex MMsports egna brands också, men smaken är som pungen Glenne, delade Testokulor.Edit: Lär tillägga att Xtend slukas fort som faaan pga att den är så jävla god så jag brukar dricka flera under dagen, ialf Watermelon smaken.
aha du kör från 2 burkas jaha men då lär den ju räcka ett bra tag :ike: :pop:
smaken är som baken, rund
10 januari, 2012 at 22:40 #297685Anonym anvandareMembermysglenn wrote:aha du kör från 2 burkas jaha men då lär den ju räcka ett bra tag :ike: :pop:smaken är som baken, rund
Ja den gör ju det, dessutom så den äcklig Amino Rush alltså, så den tas endast, ENDAST efter träning. haha. Men den gör ju sitt ”jobb”.
10 januari, 2012 at 22:41 #297686Anonym anvandareMemberJag kör också Fairing Amino Rush. Är första gången jag provar EAA så jag har inget att jämföra med men just den produkten funkar i alla fall jävligt bra. Helt okej smak också även om den smakade skit i början :p
10 januari, 2012 at 22:43 #297687Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Ja den gör ju det, dessutom så den äcklig Amino Rush alltså, så den tas endast, ENDAST efter träning. haha. Men den gör ju sitt ”jobb”.du skola icke hava andra burkar jämte mig min son :nono:
men haha kan du inte bara ta en skopa xtend efter träningen oxå?
Sen har det ju diskuterats om förintag av aminosyror, vassle har en evidensbaserad effekt…
du kanske kan byta din amino rush mot snubbens mutanta massa i den andra tråden haha
10 januari, 2012 at 23:15 #297688Anonym anvandareMembermysglenn wrote:du skola icke hava andra burkar jämte mig min son :nono:men haha kan du inte bara ta en skopa xtend efter träningen oxå?
Sen har det ju diskuterats om förintag av aminosyror, vassle har en evidensbaserad effekt…
du kanske kan byta din amino rush mot snubbens mutanta massa i den andra tråden haha
Jo men jag har fått för mig att EAA är bättre än BCAA efter träning, vet inte vart jag fått det från men känns som det behövs fler Aminosyror efter än före passet!
Xtend BCAA tar jag främst före passet pga Citrulline malate också, även om Citrulline malate dosen i Xtend är i underkant.
Haha det vore väl ett fint byte det faktiskt!
Vad tycker du personligen om BCAA VS EAA Glennen?
11 januari, 2012 at 09:08 #297689Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Ja den gör ju det, dessutom så den äcklig Amino Rush alltså, så den tas endast, ENDAST efter träning. haha. Men den gör ju sitt ”jobb”.Farings melonsmak är den godaste EAA’n jag smakat. Dessutom ger den marginellt mindre dålig andedräkt. (Även om jag fortfarande luktar bajs i käften efter EAA).
:up:
11 januari, 2012 at 09:34 #297690Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Jo men jag har fått för mig att EAA är bättre än BCAA efter träning, vet inte vart jag fått det från men känns som det behövs fler Aminosyror efter än före passet!Xtend BCAA tar jag främst före passet pga Citrulline malate också, även om Citrulline malate dosen i Xtend är i underkant.
Haha det vore väl ett fint byte det faktiskt!
Vad tycker du personligen om BCAA VS EAA Glennen?
äh det där är bara ”känslor”, vad som spelar roll (det vi har diskuterat om i denna tråd) är att det finns aminosyror tillgänliga en stund efter träningen då proteinsyntesen kan höjas över normala nivåer. Dessutom kom ”vi” fram till att förintag av aminos ej hade evidens.
Jag skulle i din situation köra som du gör nu, du måste ju göra dig av med den äckliga amio ruschen
testat att köpa Citrulline malate på ”lösvikt”, dvs bara rent pulver i en burk och ta innan passet?
EAA är fina grejer men BCAA är lite hype tycker jag
11 januari, 2012 at 10:29 #297691Anonym anvandareMembermysglenn wrote:äh det där är bara ”känslor”, vad som spelar roll (det vi har diskuterat om i denna tråd) är att det finns aminosyror tillgänliga en stund efter träningen då proteinsyntesen kan höjas över normala nivåer. Dessutom kom ”vi” fram till att förintag av aminos ej hade evidens.Jag skulle i din situation köra som du gör nu, du måste ju göra dig av med den äckliga amio ruschen
testat att köpa Citrulline malate på ”lösvikt”, dvs bara rent pulver i en burk och ta innan passet?
EAA är fina grejer men BCAA är lite hype tycker jag
Kom ”vi” inte fram till att EAA/BCAA innan främst var relevant om du inte hade en fullgod mängd Aminosyror i blodet d.v.s om du tränade på fastande mage. (typ på uppvaknande)?
Däremot fick jag inget svar på att det var värdelöst om man som jag inte ätit på 6 timmar innan passet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.