Är det någon betydande skillnad på olika vassleprotein?

Home Forums Kosttillskott Är det någon betydande skillnad på olika vassleprotein?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 64 total)
  • Author

Jag vet att det finns massa trådar om detta men jag kan inte hitta de jag söker. :( men äre så att de funkar lika bra med ett vanligt vasslepulver som ett pulver med flera typer av vassleprotein? (typ WNT´s Triple protein)? Eller funkar de lika bra med ett klassiskt whey? Tacksam för svar! :) /Fredrik

Min åsikt är att så länge du inte är laktosintolerant så kör på enklaste och billigaste sorten, annars ett isolate. Allt annat är bara onödigt dyrt och vägrar tro det ger något mer i slutändan.

zeetro: okej, tack! så då tror jag jag köper ett vanligt vassle nästa gång då! :)

Inget fel på din fråga. Men din titel är bedrövlig.

Eddie Vedder wrote:
    Inget fel på din fråga. Men din titel är bedrövlig.

Eddie: Jo jag insåg det efter ett tag att jag kunde formulerat mig lite bättre med titeln! Ni får ursäkta mig för mitt misstag 😮

Oftast bara försumbar skillnad, sen finns det såklart undantag men dom är väldigt få.
    De flesta ligger på runt 75-80g protein per 100g och fett/kolisar skiljer inte mkt heller.
    Pris och smak är det som avgör valet…

Albin wrote:
    Oftast bara försumbar skillnad, sen finns det såklart undantag men dom är väldigt få.
    De flesta ligger på runt 75-80g protein per 100g och fett/kolisar skiljer inte mkt heller.

Jo jag kan bara hålla med dig, tycker igentligen att alla smaker fungerar men har upptäckt att de med flera sorters vassletyper är aningen dyrare(!) :(

Albin wrote:

+1 på Albin… Välj protein efter smak och vad plånboken tillåter!

Eizbear wrote:
    +1 på Albin… Välj protein efter smak och vad plånboken tillåter!

Som tur var tycker jag om dom flesta smakerna och plånboken tillåter ändå hyfsat mycket faktist! Men nästa gång blir det en vanligt vassle/whey med choklad eller jordgubb! :up:

Jag kan ju passa på att fråga om någon har nått bra och hyfsat billigt vassleprotein att tipsa om?? :)

Frelund wrote:
    Jag kan ju passa på att fråga om någon har nått bra och hyfsat billigt vassleprotein att tipsa om?? :)

Gymvaruhusets FX-serie samt MM Sports Body Science-serie är två riktigt prisvärda serier med div produkter såsom vasslepulver.

Tommy Ivarsson wrote:
    Gymvaruhusets FX-serie samt MM Sports Body Science-serie är två riktigt prisvärda serier med div produkter såsom vasslepulver.

:up: :up:

Tommy: Äter du det själv? :)

Tommy Ivarsson wrote:

Tycker både FX-proteinet och Body Science-proteinet smakar väldigt bra för det priset dom har på dom…! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 64 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.