Home › Forums › Kosttillskott › Är det tillåtet att nämna varumärken/återförsäljare i kosttillskottsforumet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 februari, 2010 at 14:24 #58718Anonym anvandareMember15 februari, 2010 at 14:24 #336386Anonym anvandareMemberStarsky wrote:Aj, aj, aj..! Dundermiss, killen. Passa dig nu för att nämna en kosttillskotts återförsäljare i denna forum.:nono: Såvida du inte vill få massa varningar med eventuell avstängning som följd. Här är det lätt att förvandlas till en forumsbov, hur oskyldigt det än verkar vara.:ph34r:
Hitta inte på saker, Starsky.
15 februari, 2010 at 18:45 #336387Anonym anvandareMemberStarsky wrote:Du kanske ska se över dina moddar lite istället? Kolla ditt pm, där har jag vidarebefodrat varningen jag fått för att jag nämnde något så löjligt som prisuppgift.Att reklamera produkter med prisuppgifter är emot forumets regler. Det var också det du fick varning för. Ditt påstående om att det var omnämnandet av en återförsäljare som gjorde att du fick varning är felaktigt. För att verifiera vad du fick varning för kan du posta om meddelandet (du har det i själva varningen), men ta bort prisuppgiften. Jag tror inte någon moderator har problem med den nya varianten.
15 februari, 2010 at 19:02 #336388Anonym anvandareMemberStarsky wrote:Du kanske ska se över dina moddar lite istället? Kolla ditt pm, där har jag vidarebefodrat varningen jag fått för att jag nämnde något så löjligt som prisuppgift.Har oxå en varning för samma sak, men tycker trots det regeln är mycket bra.
Har sett forum som helt tas över av återförsäljare med erbjudandetrådar och annan reklam.
Tycker det är skönt att slippa det här och regeln finns ju bland forumreglarna, så det är ju inte mycket att orda om.15 februari, 2010 at 22:30 #336389Anonym anvandareMemberStarsky wrote:Jo jag ska följa reglerna till punkt och pricka och självklart håller jag med dig om detta, även när det gäller något diffust som prisuppgifter. Men det var inte det som var huvudpoängen här, utan att killen där uppe (petterniklas) nämnde ”MMsports”, vilket man heller får inte göra eftersom det är en återförsäljare = REKLAM.Eller det kanske är ”OK” att nämna de nu? Har jag fattat fel eller? :what:
Som jag har förstått får man rekommendera produkter och butiker, men inte pris eller direktlänka.
Så man får skriva: Jag köper blabla från blabla, men inte: Det kostar 299:-
16 februari, 2010 at 14:17 #336390Anonym anvandareMemberJag fick en varning här för någon dag sedan då jag råkade skriva ut prisuppgifter.Tror det är rätt många som har varningar här inne..
Jag är med i ett par forum bla ett hästforum och alla har då samma regler, dock får man säga priset där men man får inte lägga ut länkar till olika sidor utan de får amn ta via PM!
Att det blir smygreklam komme rman ju aldig ifrån i ett forum, om jag frågar efter den bästa proteindrinken så kommer man ju få massa olika förslag och tillverkarna gnuggar händerna som får ev nya kunder.
Hur många här länkar inte till sina egna hemsidor/företag på sin profil eller som undetext i alla sina inlägg de gör?
De är ju reklam om något igentligen om man skall hård dra.
Men det är alltid den som äger forumet som sätter reglerna, han kan sätta regel att amn itne får skriva fan, eller att man inte får skriva mer än 5 meningar i varje inlägg eller ja ni förstår ägaren kan sägga hur sjuka regler han/hon vill.Sedan om det innebär att ingen vill vara kvar på forumet är en annan sak.
Jag tycker att en regel om att man inte får prisge saker är helt oki då kan amn ju säga jag har kört *** hos*** vill du veta pris skicka ett PM.. inge svårt eller hur??
16 februari, 2010 at 14:24 #336391Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jag fick en varning här för någon dag sedan då jag råkade skriva ut prisuppgifter.Tror det är rätt många som har varningar här inne..Jag är med i ett par forum bla ett hästforum och alla har då samma regler, dock får man säga priset där men man får inte lägga ut länkar till olika sidor utan de får amn ta via PM!
Att det blir smygreklam komme rman ju aldig ifrån i ett forum, om jag frågar efter den bästa proteindrinken så kommer man ju få massa olika förslag och tillverkarna gnuggar händerna som får ev nya kunder.
Hur många här länkar inte till sina egna hemsidor/företag på sin profil eller som undetext i alla sina inlägg de gör?
De är ju reklam om något igentligen om man skall hård dra.
Men det är alltid den som äger forumet som sätter reglerna, han kan sätta regel att amn itne får skriva fan, eller att man inte får skriva mer än 5 meningar i varje inlägg eller ja ni förstår ägaren kan sägga hur sjuka regler han/hon vill.Sedan om det innebär att ingen vill vara kvar på forumet är en annan sak.
Jag tycker att en regel om att man inte får prisge saker är helt oki då kan amn ju säga jag har kört *** hos*** vill du veta pris skicka ett PM.. inge svårt eller hur??
är ju bara att undvika att skriva prisupg:up:
ex jag köpte ”big mass protein med äpplesmak från gymgrossisten som var kanon”17 februari, 2010 at 07:33 #336392Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Hur många här länkar inte till sina egna hemsidor/företag på sin profil eller som undetext i alla sina inlägg de gör?De är ju reklam om något igentligen om man skall hård dra.
Att tydligt deklarera vilket företag man stöds/sponsras av är tillåtet, och något som dessutom är påbjudet enligt forumets regler: [http://forum.body.se/showthread.php?t=29]
Quote:Notera: Är man en sponsrad atlet så är man ju per definition en del av ett företag. Ditt ord kommer därför att betraktas som representativt för det företaget, och dessa regler gäller därför även dig.[…]
Signaturer
Det är tillåtet att länka till din egen webbsida samt till eventuella sponsorer…
[…]
Användarnamn
Du som representerar ett företag SKA registrera dig med ditt fullständiga för- och efternamn. Det är därefter OK att du lägger företagsnamn och övrig information i din signatur. Anledningen till denna regel är främst för att slippa smygreklam och ”shilling” i trådar. Dessutom vill vi ge våra användare chansen att själva avgöra trovärdigheten i företagsrepresentanters inlägg. Att använda sitt riktiga namn och därmed visa att man törs stå för och backa upp sina produkter och/eller tjänster ger ett seriöst intryck. På detta sätt kan även flera anställda/representanter för ett företag vara aktiva på forumet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.