Home › Forums › Kosttillskott › är VP2 så bra eller?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 november, 2011 at 13:44 #323646Anonym anvandareMember
Hej är det någon som provat VP2 s proteinpulver, är det så bra som dom säger i sin egen forskning, eller funkar det lika bra/bättre med whey100 ge gärna tips och förslag på proteinpulver som är riktigt bra för muskeluppbyggnad.
[http://www.ast-ss.se/vetenskaplig_forskning/forskningsrapporter/juli_2002/forskningsrapporter_10_juli_2002.asp]
13 november, 2011 at 13:44 #57749Anonym anvandareMember13 november, 2011 at 15:16 #323647Anonym anvandareMemberHur AST marknadsför VP2 baserat på sin egen forskning har diskuterats förut. Fullständigt bedrövliga slutsatser. De säger att VP2 är ett bättre vassleprotein än konkurrenterna baserat på en studie som jämför med kasein (!).
13 november, 2011 at 15:38 #323648Anonym anvandareMemberdu menar att man inte alls, under några omständigheter kan säga att VP2 är bättre en något annat märke som är hydroliserat vassleisolat, whey 100?
13 november, 2011 at 15:43 #323649Anonym anvandareMemberdejvy wrote:du menar att man inte alls, under några omständigheter kan säga att VP2 är bättre en något annat märke som är hydroliserat vassleisolat, whey 100?Nej det kan man inte. Om det nu mot förmodan skulle finnas en skillnad så är det fortfarande inget som någon idag kan påstå utan att ljuga.
13 november, 2011 at 15:51 #323650Anonym anvandareMemberhur kan dom då gå ut och säga att dras är det absolut bästa och att det inte finns något som är inärheten så bra som deras, det är isåfall, rent oförskämt. då ska jag fortsätta att köpa whey 100 som jag brukar, brukar nämligen köpa det som dom just då har bra pris på. tackar för hjälpen.
om någon vet om något märke över huvudtaget är bättre än pågrund av någon orsak eller så så berätta gärna, jag menar att det kanske är bättre för att det har en speciel aminosyra eller vitamin eller något mm
13 november, 2011 at 16:48 #323651Anonym anvandareMemberdejvy wrote:hur kan dom då gå ut och säga att dras är det absolut bästa och att det inte finns något som är inärheten så bra som deras, det är isåfall, rent oförskämt. då ska jag fortsätta att köpa whey 100 som jag brukar, brukar nämligen köpa det som dom just då har bra pris på. tackar för hjälpen.om någon vet om något märke över huvudtaget är bättre än pågrund av någon orsak eller så så berätta gärna, jag menar att det kanske är bättre för att det har en speciel aminosyra eller vitamin eller något mm
Så håller ju i princip alla tillverkare på.
13 november, 2011 at 17:17 #323652Anonym anvandareMemberdejvy wrote:hur kan dom då gå ut och säga att dras är det absolut bästaMarknadsföring. MAX har de bästa hamburgarna exempelvis. även biltillverkare anser sig ha den bästa bilen just för dig… listan kan göras lång.
kritisk ska man absolut vara iaf.
13 november, 2011 at 17:57 #323653Anonym anvandareMemberT.sundin wrote:Så håller ju i princip alla tillverkare på.Sammy wrote:Marknadsföring. MAX har de bästa hamburgarna exempelvis. även biltillverkare anser sig ha den bästa bilen just för dig… listan kan göras lång.kritisk ska man absolut vara iaf.
+1
Nog för att marknadsföringen ibland kan anses vara lite oetisk så kan man ju inte helt köpa allting rakt av utan minsta kritik. Konsumenten har ändå alltid någon form av egenansvar. Hur stort det ansvaret är kan ju diskuteras (och det diskuteras friskt) men nog är de allra flesta överens om att man ändå har ett ansvar.
13 november, 2011 at 17:58 #323654Anonym anvandareMembermin personliga erfarenhet sager att alla protein ar lika, kop alltid det billigaste annars kan du lika bra kasta pengarna i sjon, eller havet om du bor vid kusten.
13 november, 2011 at 18:10 #323655Anonym anvandareMemberwhey 100 från gymgrossisten? dvs Star Nutrition?
13 november, 2011 at 21:23 #323656Anonym anvandareMemberMen max har verkligen godast hamburgare…
15 november, 2011 at 08:04 #323657Anonym anvandareMemberJag TROR oxå att protein är ganska lika. om man jämför samma typ. då folk äter helt olika fabrikat i helt olika prisklasser. det är ju inte som formel 1 där ferrari och någon tillverkare till tar hem märkestiteln. eller som KTM dominerade på crossbanorna ett tag. ettorna på prispallen i BB har sällan gemensamt att de köpt samma proteinfabrikat så det känns som man kan komma långt oavsett webshop man handlar i.
Observera att jag tror…
15 november, 2011 at 08:06 #323658Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Robert LiljaRed Bull ger dig vingar…
DET är bullshit.
15 november, 2011 at 10:08 #323659Anonym anvandareMembergherkinboy wrote:Men max har verkligen godast hamburgare…Nej Burger King har det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.