Home › Forums › Kosttillskott › Avstängd pga Jack3d
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 juli, 2011 at 13:53 #355941Anonym anvandareMember
Ja som topic säger. Idag när jag var nere på gymmet så va det en som hade blivit avstängd pga Jack3d.
Trodde att det va safe att träna med, men att tävla va olagligt. Tydligen inte.
Gymmet är Friskis o svettis. Någon annan som känner till fler avstängningar pga Jack3d ? eller är det F & S som har lite egna regler?/Rille
8 juli, 2011 at 13:53 #59833Anonym anvandareMember8 juli, 2011 at 14:02 #355942Anonym anvandareMemberRickardBravo wrote:Ja som topic säger. Idag när jag var nere på gymmet så va det en som hade blivit avstängd pga Jack3d.
Trodde att det va safe att träna med, men att tävla va olagligt. Tydligen inte.
Gymmet är Friskis o svettis. Någon annan som känner till fler avstängningar pga Jack3d ? eller är det F & S som har lite egna regler?/Rille
F & S är emot allt vad kosttillskott heter så det var inte förvånande, men då måste F & S ha egna spelregler !?
8 juli, 2011 at 14:05 #355943Anonym anvandareMemberSveriges Radio va där och tvärsnytt och intervjuade folk om vad de tyckte om saken dessutom.
8 juli, 2011 at 14:21 #355944Anonym anvandareMemberMen fyfan vad löjligt…………………..
OOOH!”8 juli, 2011 at 14:45 #355945Anonym anvandareMemberJa, dom är löjliga över hela landet! stenhårda på allt.
Snacka okunskap utav dess like.8 juli, 2011 at 14:56 #355946Anonym anvandareMemberBjörta wrote:Ja, dom är löjliga över hela landet! stenhårda på allt.
Snacka okunskap utav dess like.Stenhårda på vadå? Att man inte får använda lagliga prestationshöjare?
Förresten, testade de honom för Dmaa i dopingtest? Vet ej hur det fungerar med dopingtest, om de måste leta efter specifika substanser eller hur det är….?
8 juli, 2011 at 14:58 #355947Anonym anvandareMemberHörru tagga ner!
Ja, det jag menar! att dom är hårda på precis allt därav skrev jag okunskap! dra ner på humöret ett snäpp tack.
8 juli, 2011 at 15:02 #355948Anonym anvandareMemberBjörta wrote:Hörru tagga ner!Ja, det jag menar! att dom är hårda på precis allt därav skrev jag okunskap! dra ner på humöret ett snäpp tack.
Var inget mot dig, bara allmän irritation.
8 juli, 2011 at 15:22 #355949Anonym anvandareMember[http://web.friskissvettis.se/orebro___2570.aspx?newsId=5159 http://web.friskissvettis.se/orebro___2570.aspx?newsId=5159%5D
Länk till F&S rapport om det hela. Dopingtestet va redan från 23 februari.8 juli, 2011 at 15:38 #355950Anonym anvandareMemberRickardBravo wrote:[http://web.friskissvettis.se/orebro___2570.aspx?newsId=5159 http://web.friskissvettis.se/orebro___2570.aspx?newsId=5159%5D
Länk till F&S rapport om det hela. Dopingtestet va redan från 23 februari.Vart står det att det var Jack3d och vart står det vad han blev testad positivt för?
Gillar inte att de använder order kosttillskott på det sättet, det blir otroligt vilseledande.
8 juli, 2011 at 15:46 #355951Anonym anvandareMemberMin polare som jobbar på stället som sa att det va Jack3d som personen använts.
8 juli, 2011 at 19:13 #355952Anonym anvandareMemberMathias Dahlgren wrote:F & S är emot allt vad kosttillskott heter så det var inte förvånande, men då måste F & S ha egna spelregler !?Var står det att F&S är emot alla kosttillskott?
F&S är RF-anslutet gym och dom går väll efter vad som räknas som doping på tävling. Detta är inget nytt och alla som velat kolla upp det har vetat om att denna risk finns. Tränar på RF-anslutet gym får man väll kolla upp dessa saker och antingen ta risken att bli avstängd eller köra med produkter som är ”safe”.
Sen kan man tycka vad man vill att man inte enbart stänger av för olagliga preparat utan även de som är ”ok” utanför tävling. Men som sagt inget nytt.
F&S hade nyligen ett uppmärksammat fall i tidningen där en ”motionär” åkte fast för doping, man gick då ut med att göra fler tester och detta är kanske ett resultat av dessa tester.
9 juli, 2011 at 07:46 #355953Anonym anvandareMemberGober wrote:Var står det att F&S är emot alla kosttillskott?F&S är RF-anslutet gym och dom går väll efter vad som räknas som doping på tävling. Detta är inget nytt och alla som velat kolla upp det har vetat om att denna risk finns. Tränar på RF-anslutet gym får man väll kolla upp dessa saker och antingen ta risken att bli avstängd eller köra med produkter som är ”safe”.
Sen kan man tycka vad man vill att man inte enbart stänger av för olagliga preparat utan även de som är ”ok” utanför tävling. Men som sagt inget nytt.
F&S hade nyligen ett uppmärksammat fall i tidningen där en ”motionär” åkte fast för doping, man gick då ut med att göra fler tester och detta är kanske ett resultat av dessa tester.
Helt rätt Gober…
men det jag menade är att det är en inställningsfråga hos F & S. De har en policy att hålla sig undan från ALLA kosttillskott som finns. Det står väl i deras affärsplan antar jag. Jag känner vibbar från alla möjliga håll, myndigheter, banker mm att de motsätter sig att samarbeta med kostillskottsbranschen. Det handlar om okunskap, men förstår dem samtidigt på ett sätt. Branschen är ganska rå och omogen i detta avséendet tyvärr.9 juli, 2011 at 09:22 #355954Anonym anvandareMemberF&S frågar inte om man tävlar,dom testar slumpvis utvalda,dom har inget emot kosttillskott alls sålänge det är tillåtet innehåll vilket så inte är fallet med jack3d och som det även varnas för vid köp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.