Bästa gainern för viktökning?

Home Forums Kosttillskott Bästa gainern för viktökning?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Har väl som många andra väldigt svårt att gå upp i vikt. kan äta vad som helst och hur mycket som helst utan att det gör någon större skillnad. Men hade tänkt o försöka lägga på mig några kilon nu till nästa sommar. Så tänkte höra med er om ni hade något tips på någon bra gainer för mig? Finns ju en del med hur många kalorier som helst osv men vad är egentligen bra? Gör inget om jag lägger på mig lite extrafett för det bränner jag bort lika fort igen:p

Tack på förhand =)

Patrik

Alla är typ samma

Alla gainers består av samma sak, protein och kolhydrater. Men det är inte där problemet ligger, problemet ligger i att du äter för lite. Vad du tycker är hur mycket som helst kanske i verkligheten inte är så mycket. Alternativt är du väldigt fysiskt aktiv och därför behöver mer energi än du räknar med. Testa att göra en uträkning för hur många kcal du behöver/dag och räkna på ett ungefär hur mycket du stoppar i dig. Jag tror det är där problemet ligger. En gainer innehåller inte så olika mängd kalorier, det är portionsstorlekarna som skiljer. 1g protein innehåller ca 4kcal, likaså kolhydrater, fett innehåller 8-9kcal per g oavsett om det kommer från kyckling, fisk, bacon eller vassle.

Peter_Eriksson wrote:
    Alla gainers består av samma sak, protein och kolhydrater. Men det är inte där problemet ligger, problemet ligger i att du äter för lite. Vad du tycker är hur mycket som helst kanske i verkligheten inte är så mycket. Alternativt är du väldigt fysiskt aktiv och därför behöver mer energi än du räknar med. Testa att göra en uträkning för hur många kcal du behöver/dag och räkna på ett ungefär hur mycket du stoppar i dig. Jag tror det är där problemet ligger. En gainer innehåller inte så olika mängd kalorier, det är portionsstorlekarna som skiljer. 1g protein innehåller ca 4kcal, likaså kolhydrater, fett innehåller 8-9kcal per g oavsett om det kommer från kyckling, fisk, bacon eller vassle.

självklart förstår jag att jag inte går upp i vikt bara genom att dricka nån gainer. Men nu under sommaren till exempel så tog jag lite ledigt från träningen och bara käkade och levde livet. Efter väääldigt mycket mat och en o annan öl:o resulterade det i -5kg på vågen och en mer rippad kropp än före sommaren. Jag har tidigare kört med star nutritions gainer pro. Tycker dne är ganska god och ganska prisvärd. men tänkte om ni hade några andra tips? visst man ska inte tro på allt man ser hos återförsäljare men om man läser om en del så påstås de ju ge mer viktökning än vissa andra. endel går ju upp väldigt mycket av gainer pro som jag käkade förut med. tänkte bara om ni visste om någon dundergainer ;) hehe. eller ska man göra mer än en portion isf? eller fler shakers per dag? vad tror ni?

Vad menar du med ”dundergainer”. Protein och kolhydrater innehåller den energin de innehåller, det enda som gör gainern mer energirik är mer pulver.

Här har jag en del tips för viktuppgång. Att fylla upp energibehovet med gainers är i mina ögon ett ganska dåligt val.

[http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

Pepti Power heads down. Svinbra pris smakar svin gott och fungerar bra!

rapsolja?

mccarlsson wrote:
    rapsolja?

Varför inte bara brotta ner honom och tvångsmata honom med margarin :)?

Antar att det du försöker säga är att folk förlitar sig för mycket på kosttilskott och för lite på riktig mat.

Jag äter inte kosttilskott. Jag har dock alltid varit stor och ville bara bli större så jag äter lite mindre och tränar hårdare. Jag har fått bra ökningar på billig jävla piss mat och då menar steget över vad de gav slavarna! att leva på soc bidrag och bygga är inte lätt kan jag säga men det går!

Lite så jag menade… jag har själv haft svårt att lägga på mig vikt. Inte någon tjockis nu direkt heller men har iallafall kommit något kilo ifrån att väga 0,1 ton. När jag inte ökade i vikt satte jag mig ner och gick igenom vad jag åt och det var alldeles för lite fett…
    Krydda maten med olja, ät lite nötter, avokado mm så ska du se att det händer saker!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.