Home › Forums › Kosttillskott › BCAA när man inte tränar??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2011 at 06:42 #366082Anonym anvandareMember
Har precis köpt Star nutrition ”Anabolic BCAA”
Min fråga ska man ta detta även de dagar man inte tränar????16 juni, 2011 at 06:42 #59942Anonym anvandareMember16 juni, 2011 at 07:20 #366083Anonym anvandareMemberSka och ska. Du ”ska” inte ta det när du tränar heller. Men det är inget fel i det. Jag skulle inte göra det annat än i kombination med träning.
16 juni, 2011 at 08:19 #366084Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ska och ska. Du ”ska” inte ta det när du tränar heller. Men det är inget fel i det. Jag skulle inte göra det annat än i kombination med träning.Och jag tar det mellan måltiderna ibland på diet…
Allt är utifrån ditt egna behov så därför ska du tillämpa dess användning när det passar dig och inte utifrån någons rekommendation på ett forum.
16 juni, 2011 at 08:21 #366085Anonym anvandareMemberJohannes Eshak wrote:Allt är utifrån ditt egna behovNär finns ”behovet” av BCAA-supplementering tycker du?
16 juni, 2011 at 08:23 #366086Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:När finns ”behovet” av BCAA-supplementering tycker du?Behov finns väl inte om han inte köpt burken och den ligger hemma och måste användas.
Jag tar det när det gått för långt mellan måltiderna och inte kan/vill äta.Kan lika gärna ta en proteinshake men för MIG är BCAA smidigare…
I kapsel eller tablettform bör tilläggas
16 juni, 2011 at 08:26 #366087Anonym anvandareMemberJohannes Eshak wrote:Varför finns ditt behov enbart runt träningen?Det gör det inte. Men det är enda gången jag kan se en fördel eftersom jag äter mat. Smidigt med pulver och mer hygieniskt. Vid fastande träning kan nog aminosyror ha en fördelaktig funktion. Men det kan mycket väl vara helt onödigt runt träning också om den genomförs när man käkat mycket innan.
16 juni, 2011 at 10:58 #366088Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det gör det inte. Men det är enda gången jag kan se en fördel eftersom jag äter mat. Smidigt med pulver och mer hygieniskt. Vid fastande träning kan nog aminosyror ha en fördelaktig funktion. Men det kan mycket väl vara helt onödigt runt träning också om den genomförs när man käkat mycket innan.Tror inte varenda proffs byggare i usa’s tränare snackar om hur viktigt det är med aminosyrer på fastande mage vid carido, runt träningen, till måltider osv om det var onödigt. Seriöst nej tror killarna där borta har mer koll på vad som funkar och inte funkar än någon pluggis på 70kg hemma i sverige som läst lite studier på nätet. Inget illa mot dig men fan heller att det e onödigt känns helt overkligt…
16 juni, 2011 at 11:08 #366089Anonym anvandareMemberbrunk wrote:Tror inte varenda proffs byggare i usa’s tränare snackar om hur viktigt det är med aminosyrer på fastande mage vid carido, runt träningen, till måltider osv om det var onödigt. Seriöst nej tror killarna där borta har mer koll på vad som funkar och inte funkar än någon pluggis på 70kg hemma i sverige som läst lite studier på nätet. Inget illa mot dig men fan heller att det e onödigt känns helt overkligt…Det är ju ett fantastiskt övertygande resonemang som du kör med. Vetenskapliga studier har ju sina brister och dessa framlyfts oftast även av författarna. ”Killarna där borta” äter A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och har förutsättningarna A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och tränar enligt följande teorier: A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och så injicerar de A;B;C;D;E;F;X;Y;Z. Så naturligtvis så måste det vara produkt E som gör att de växer som träd. Det kan naturligtvis inte bero på något annat för de har de kommit fram till genom…?
16 juni, 2011 at 11:21 #366090Anonym anvandareMembermccarlsson wrote:Det är ju ett fantastiskt övertygande resonemang som du kör med. Vetenskapliga studier har ju sina brister och dessa framlyfts oftast även av författarna. ”Killarna där borta” äter A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och har förutsättningarna A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och tränar enligt följande teorier: A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och så injicerar de A;B;C;D;E;F;X;Y;Z. Så naturligtvis så måste det vara produkt E som gör att de växer som träd. Det kan naturligtvis inte bero på något annat för de har de kommit fram till genom…?Plus tusen. Att referera till hur proffsbyggare i staterna gör för att vara optimala är ju verkligen en bra ide. Tror nog mer det handlar om att dessa tränare kan tjäna en slant på att sälja vad det nu är för märke dom är köpta av. Tror inte det skulle göra någon större skillnad om dessa byggare drack kopiss eller BCAA….
Därmed säger jag inte att Aminosyror använt på olika sätt saknar effekt för det gör det ju inte, det är bara det konstiga argumentet och jämförelser med vandrande medicinskåp jag vänder mig emot. Men det är ju lite naivt att tro att proffsbyggarnas coach talar sanning eller iaf något som har någon som helst relevans till en vanlig gymmare. Och det kan nog vara så att en 70kilos kille från Svedala vet mer om aminosyrors effekt på muskelbygge än en coach aka langare från over there
16 juni, 2011 at 11:24 #366091Anonym anvandareMemberGober wrote:Plus tusen. Att referera till hur proffsbyggare i staterna gör för att vara optimala är ju verkligen en bra ide. Tror nog mer det handlar om att dessa tränare kan tjäna en slant på att sälja vad det nu är för märke dom är köpta av. Tror inte det skulle göra någon större skillnad om dessa byggare drack kopiss eller BCAA….Därmed säger jag inte att Aminosyror använt på olika sätt saknar effekt för det gör det ju inte, det är bara det konstiga argumentet och jämförelser med vandrande medicinskåp jag vänder mig emot. Men det är ju lite naivt att tro att proffsbyggarnas coach talar sanning eller iaf något som har någon som helst relevans till en vanlig gymmare. Och det kan nog vara så att en 70kilos kille från Svedala vet mer om aminosyrors effekt på muskelbygge än en coach aka langare från over there
Aaa jag tror också det gubben. Keep it up.
16 juni, 2011 at 11:26 #366092Anonym anvandareMembermccarlsson wrote:Det är ju ett fantastiskt övertygande resonemang som du kör med. Vetenskapliga studier har ju sina brister och dessa framlyfts oftast även av författarna. ”Killarna där borta” äter A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och har förutsättningarna A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och tränar enligt följande teorier: A;B;C;D;E;F;X;Y;Z och så injicerar de A;B;C;D;E;F;X;Y;Z. Så naturligtvis så måste det vara produkt E som gör att de växer som träd. Det kan naturligtvis inte bero på något annat för de har de kommit fram till genom…?Jo men alla dessa studier om eaa/bcaa hit o dit ena veckan ska man ta före andra veckan efter tredje veckan under träning fjärde veckan alla 3 gånger 4e veckan behövs de inte. Tror lite mer på vad som fungerar i praktiken, vad dom faktist ser med egna ögon.
16 juni, 2011 at 11:26 #366093Anonym anvandareMemberbrunk wrote:Aaa jag tror också det gubben. Keep it up.Ok, bra argument : )
16 juni, 2011 at 11:27 #366094Anonym anvandareMemberbrunk wrote:Jo men alla dessa studier om eaa/bcaa hit o dit ena veckan ska man ta före andra veckan efter tredje veckan under träning fjärde veckan alla 3 gånger 4e veckan behövs de inte. Tror lite mer på vad som fungerar i praktiken, vad dom faktist ser med egna ögon.Vad är det dom ser då? och vad är det som fungerar? BCAA eller något annat? JAg försöker inte tjaffsa med dig här, undrar bara hur du tänker.
16 juni, 2011 at 11:31 #366095Anonym anvandareMemberGober wrote:Och det kan nog vara så att en 70kilos kille från Svedala vet mer om aminosyrors effekt på muskelbygge än en coach aka langare från over thereDet hade varit förjävligt om jag var tvungen att skaffa mig bröstcancer för att få lite trovärdighet när jag åker runt och pratar om det på olika konferenser. Det är ungefär på den nivåen vi diskuterar. Jag är ganska säker på att Johnny Holm inte knappt kan hoppa över en tröskel hemma, men har man tränat upp en OS guldmedaljör i höjdhopp tror jag ändå att man vet vad man talar om.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.