BCAA Utan onödiga tillsatser?

Home Forums Kosttillskott BCAA Utan onödiga tillsatser?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • Author

Tjo!

Är ute efter BCAA som inte innehåller onödiga konservering/sötningsmedel.
    Vanligt socker kan vara okej, men helst utan konstgjorda grejer. :)
    Sedan undrar jag ifall man kan ersätta sin morgonshake när man vaknat med BCAA istället för en vanlig proteinshake? :) Vad jag förstått är att dessa aminosyror går direkt till musklerna tillskillnad från vanligt proteinpulver?
    Har kollat runt lite men utan resultat! :(

Tacksam för svar iallafall :up:

Crill wrote:
    Tjo!

Vanligt socker kan vara okej, men helst utan konstgjorda grejer. :)
    Sedan undrar jag ifall man kan ersätta sin morgonshake när man vaknat med BCAA istället för en vanlig proteinshake? :) Vad jag förstått är att dessa aminosyror går direkt till musklerna tillskillnad från vanligt proteinpulver?

TopFormulas BCAA i kapselform – rent BCAA – 120 kapslar för under hundringen!
    Innehåll per 5 kapslar: BCAA 2,8g, L-Leucin 1400 mg, L-Isoleucin 700 mg, L-Valin 700 mg.

Nanox BCAA 1000 XXL 120 kapslar om du vill ha bästa kvalité. Innehåll per 5 kapslar: BCAA 5,85g, L-Leucin 2500mg, L-Isoleucin 1700mg, L-Valin 1700mg

Crill wrote:
    Tjo!

Proteinshake innehåller full aminosyraprofil, kalorier och mättar magen lite. Det gör inte BCAA, men annars sker i stort sett samma sak med proteinsyntesen. Det går såklart att ta BCAA på morgonen. Ta det direkt du vaknar, 20-30 min innan frukost.

Crill wrote:
    Tjo!

Vanligt socker kan vara okej, men helst utan konstgjorda grejer.

Hej,

Kolla på Body science BCAA naturell. Mycket prisvärd och bra kvalité.
    Den är fri från just allt utom BCAA som du är ute efter. Inga konstgjorda grejer :)

Vill du sen smaksätta den med socker eller annan naturlig smak källa så fungerar det bra.

Du kan även köra BCAA på morgonen. Själv kör jag nästan alltid ett Casein protein på morgonen. Funkar riktigt bra och håller mig mätt en längre tid.

Lycka till :up:

Mathias Dahlgren wrote:
    TopFormulas BCAA i kapselform – rent BCAA – 120 kapslar för under hundringen!
    Innehåll per 5 kapslar: BCAA 2,8g, L-Leucin 1400 mg, L-Isoleucin 700 mg, L-Valin 700 mg.

Nanox BCAA 1000 XXL 120 kapslar om du vill ha bästa kvalité. Innehåll per 5 kapslar: BCAA 5,85g, L-Leucin 2500mg, L-Isoleucin 1700mg, L-Valin 1700mg

Okej, är inte så sugen på kapslar dock. :) mer åt pulver hållet.
    Tack för ditt svar ändå! :up:

Tim Nygren wrote:
    Hej,

Kolla på Body science BCAA naturell. Mycket prisvärd och bra kvalité.
    Den är fri från just allt utom BCAA som du är ute efter. Inga konstgjorda grejer :)

Vill du sen smaksätta den med socker eller annan naturlig smak källa så fungerar det bra.

Du kan även köra BCAA på morgonen. Själv kör jag nästan alltid ett Casein protein på morgonen. Funkar riktigt bra och håller mig mätt en längre tid.

Lycka till :up:

Okej blir nog att köra på det ! :D
    Tack för ditt svar!

Har kollat runt lite och folk verkar rekommendera EAA före BCAA?

Är mest inne på EAA FX, är det något att ha eller? :)

Tacksam för svar :D

Crill wrote:
    Tjo!

Den EAA produkt som innehåller minst aromer och har högst aminosyrehalt på marknaden som är smaksatt är Body Science EAA-XX.
    Den innehåller även ALC, Vitamin B6, Citruline som fungerar riktigt bra tillsammans..

Billigare alternativ är Body Science EAA dock inte lika högaminosyrehalt som EAA-XX..

Som svar på din fråga om EAA-FX har jag för mig att den ligger 80% aminosyror.

Crill wrote:

EAA-XX tycker jag är det mest prisvärda man kan hitta. Riktigt god dessutom.

Om du trots allt vill ha BCAA och det inte behöver vara naturell så nya BCAA-XX mycket god, smakar saft som x-tend tex, också mycket prisvärd.

EAA är poppis i Sverige, men i tex USA är det BCAA som gäller.

Gober wrote:
    EAA-XX tycker jag är det mest prisvärda man kan hitta. Riktigt god dessutom.

Om du trots allt vill ha BCAA och det inte behöver vara naturell så nya BCAA-XX mycket god, smakar saft som x-tend tex, också mycket prisvärd.

EAA är poppis i Sverige, men i tex USA är det BCAA som gäller.

Okej, är mer inne på EAA nu som sagt, beställde EAA FX Naturell förut :up: Får väl hoppas att den ger resultat!
    Funkar de bra då o dra en aminoshake innan passet och sen vanligt vassle efter eller? :)
    Är inte så kunnig inom detta ämne. haha :)

Crill wrote:

Den som påstår att kompletta EAA-produkter är bättre påstår något som vederbörande inte har grund för.

Eddie Vedder wrote:
    Den som påstår att kompletta EAA-produkter är bättre påstår något som vederbörande inte har grund för.

Så du menar att jag hade fått samma resultat med bara bcaa? :)

Crill wrote:

Troligen skulle du iaf inte märka någon skillnad ;-) Många argumenterar att EAA innehåller alla essentiella aminosyror bla (bcaa) och att man därmed skulle gå miste om något om man väljer BCAA. Jag skulle säga välj en produkt som är prisvärd (hög % aminosyror) och god smak, om det är bcaa eller eaa är nog om någon alls en marginell skillnad.

Men visst i morgon kanske en studie kommer säger att det ena alternativet är mycket bättre ;-)

Gober wrote:
    Troligen skulle du iaf inte märka någon skillnad ;-) Många argumenterar att EAA innehåller alla essentiella aminosyror bla (bcaa) och att man därmed skulle gå miste om något om man väljer BCAA. Jag skulle säga välj en produkt som är prisvärd (hög % aminosyror) och god smak, om det är bcaa eller eaa är nog om någon alls en marginell skillnad.

Men visst i morgon kanske en studie kommer säger att det ena alternativet är mycket bättre ;-)

Hehe aja :)
    Såhär står det iallafall per 6g
    (fria essentiella aminosyror) 6 gram
    varav grenade aminosyror (BCAA) 4,4 gram

Får väl hoppas att det duger? :up:

Crill wrote:

Om extra aminosyror överhuvudtaget ger några bättre resultat (vilket inte behöver vara fallet alls) så finns det idag inget som säger att kompletta EAA-produkter eller enbart BCAA är bäst av de två.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.