Home › Forums › Kosttillskott › Beta-Alanin (Beta FX) dosering!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juli, 2009 at 22:26 #62710Anonym anvandareMember18 juli, 2009 at 22:26 #413309Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har nyss köpt rent Beta-Alanin (Beta FX) och använt i en vecka nu!
Jag har följt doseringen på burken: ”Blanda en halv skopa (cirka 3 gram) i vatten och drick cirka 45 minuter innan träning”
Nu läste jag dock följande på Expertpanelen, skrivet av Anna Paulie:
Quote:”Man bör inta beta alanin i små doser regelbundet dygnet före passet för att ladda musklerna med karosin och få bäst effekt av tillskottet”Om ovanstående text stämmer och Beta-Alanin kräver en uppladdningstid (tror jag har läst 10-12 veckor någonstans, men inte säker!), så måste väl intaget ske varje dag?? Eller kan musklerna lagra/ladda upp karnosin, fast jag bara tar det på träningsdagar, dvs. varannan dag? :what:
Hur gör ni?
Hur stora doser, när på dygnet, samt vilka dagar tar ni Beta-Alanin på?Tacksam för snabba svar från er som själva testat! :emo-thumb
/Mattias Holm
18 juli, 2009 at 22:55 #413310Anonym anvandareMemberJag har bara kört det enligt dosering på burk dvs en stund innan träning. Utöver myrkrypningar tycker jag det är tämligen verkningslöst och kör inte med sånt längre. Provat kreatinvarianter av den också osv som preworkout shakes men upptäckte att det enda som verkligen ger någon märkbar effekt för mig är vanligt kreatinmonohydrat i postworkout shaken. Om det nu skulle vara så att Anna Paulies sätt att dosera skulle betyda något så lär det enligt min mening ändå inte vara värt det för den mikroskopiska effekt det kan tänkas ge.
18 juli, 2009 at 23:08 #413311Anonym anvandareMemberOkej!
Men då fortsätter jag med samma dosering som tidigare!
Jo, jag använder kreatinmonohydrat i postworkout-drinken (tillsammans med maltodextrin o vasslekoncentrat!), och anledningen till att jag köpte beta-alanin var att jag ville testa det, då det stod att det skulle funka bra ihop med kreatin + att jag fick ett bra pris på det!
Vet faktiskt inte om det har påverkat min träning, har haft bra pass iofs, men troligtvis placeboeffekt på grund av stickningarna! :whistle:
OT: Cyklar du kreatinmonohydrat? Isåfall hur många veckor på, resp. av?
Använder du uppladdningstid med kreatin, och hur doserar du då under uppladdningstid, resp. underhållningstid?Tack! :up:
19 juli, 2009 at 11:54 #413312Anonym anvandareMemberBulkarN wrote:Okej!Men då fortsätter jag med samma dosering som tidigare!
Jo, jag använder kreatinmonohydrat i postworkout-drinken (tillsammans med maltodextrin o vasslekoncentrat!), och anledningen till att jag köpte beta-alanin var att jag ville testa det, då det stod att det skulle funka bra ihop med kreatin + att jag fick ett bra pris på det!
Vet faktiskt inte om det har påverkat min träning, har haft bra pass iofs, men troligtvis placeboeffekt på grund av stickningarna! :whistle:
OT: Cyklar du kreatinmonohydrat? Isåfall hur många veckor på, resp. av?
Använder du uppladdningstid med kreatin, och hur doserar du då under uppladdningstid, resp. underhållningstid?Tack! :up:
Jag kör kreatinmonohydrat i cykler som en naturlig del av de tyngsta delarna i min träningscykel. Jag varierar min träning över tid i perioder och när jag närmar mig slutet av en tung period brukar jag köra kreatinmonohydrat ca 3 veckor för att kunna klämma ut de där sista procenten i träningen. Jag upplever att det kan hjälpa mig få en extra skjuts över platåer. Det brukar bli ca 3 gånger om året.
Jag kör ingen direkt uppladning utan tar en dos efter träningen, möjligen någon extra dos de första dagarna som en liten microuppladdning. Uppladdningsfasen är annars inget som behövs, det innebär bara att det tar lite längre tid att nå samma nivåer i kroppen.
Sök på forumet, finns mängder med info om kreatin och träning.
19 juli, 2009 at 12:12 #413313Anonym anvandareMemberOkej! Tack så mycket! :emo-thumb
Ska söka vidare här på forumet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.