Börja använda KP3?

Home Forums Kosttillskott Börja använda KP3?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Hej, har aldrig tagit något kosttillskott tidigare men vill nu ge det en chans. Jag tränar hockey 3ggr/vecka och spelar 1-2 matcher/vecka. Samt gymmar när jag har tid. Det jag vill få ut är att öka i muskler samt att minska i kroppsfett, är KP3 rätt för mig? Finns det några bieffekter? Kan alla ta detta preparat eller bör vissa undvika det av medicinska skäl? Kanske ska tillägga att jag är 17-18 år och har inte växt klart.

Tacksam för hjälp.

Mvh Filatov

Tacksam för svar :)

Filatov wrote:
    Hej, har aldrig tagit något kosttillskott tidigare men vill nu ge det en chans. Jag tränar hockey 3ggr/vecka och spelar 1-2 matcher/vecka. Samt gymmar när jag har tid. Det jag vill få ut är att öka i muskler samt att minska i kroppsfett, är KP3 rätt för mig? Finns det några bieffekter? Kan alla ta detta preparat eller bör vissa undvika det av medicinska skäl? Kanske ska tillägga att jag är 17-18 år och har inte växt klart.

Tacksam för hjälp.

Mvh Filatov

Kp3 är primärt en pre-workoutprodukt som gör att du får bättre ork under träningen och den funkar bra även inför hockeyn. Kp3 är inget som direkt påverkar fettförbränning eller muskeluppbyggnad. Kör på en gainer efter träningen för att påskynda återhämtningen och dra ned lite på kalorierna totalt sett så att du börjar bränna lite fett.

Vilket protein är att rekommendera? Jag köpte Body Science Whey 100% i samband med att jag köpte KP3, enbart för att det var kampanj på det. Är det ett bra protein?

Body Science Whey 100% är ett mycket lättblandat vassle protein av bra kvalite.

Du bör undvika kreatin under tonåren. Har dock aldrig hört om några problem. Men hört från flera att det inte ska vara bra.
    Efter som du är runt 18 år så kan du boosta med kreatin innan match och träning. Body Science Whey 100% funkade ok för mig. Släng i det en sådan efter varje träning med mjölk. Du kan även köra det innan match men ett bra tag innan som uppladdning (1 timma). Undvik alla uppigande grejer som innehåller socker. Kör det enbart som boost under match om du behöver riktigt snabb energi under match så gör ett undantag.
    Ej provat KP3 så vill inte svara på hur det funkar. Sen kan jag ju bara utgå ifrån mig själv.

Fick precis hem tre påsar whey 100% och en burk KP3 och jag är jävligt besviken, jag tror att pulvret är fuktskadad om det nu kan vara det. KP3 är en stor lerklump, samma gäller en utav påsarna med Whey 100% jag kan liksom knåda den och ändra form på den påsen medan det känns som sand i dom andra påsarna, hoppas ni fattar vad jag menar. Vad ska jag göra?!

beciec wrote:
    Du bör undvika kreatin under tonåren. Har dock aldrig hört om några problem. Men hört från flera att det inte ska vara bra.
    .

det där låter helt.. bör undvika kreatin under tonåren men aldrig hört om några problem

Filatov wrote:
    Fick precis hem tre påsar whey 100% och en burk KP3 och jag är jävligt besviken, jag tror att pulvret är fuktskadad om det nu kan vara det. KP3 är en stor lerklump, samma gäller en utav påsarna med Whey 100% jag kan liksom knåda den och ändra form på den påsen medan det känns som sand i dom andra påsarna, hoppas ni fattar vad jag menar. Vad ska jag göra?!

reklamera/felanmäl via telefon/hemsida

lycka till:emo-thumb

KP3 är liksom klibbigt så känns inte så bra… Ska jag reklamera burken eller är det ingen fara? Hade behövt hjälp idag.

Någon som har erfarenhet av KP3? Hur ska konsistensen vara?

Vet att Eiselt KP3 haft problem med att de stelnat i perioder…
    Klibbigt har jag dock inte hört tidigare..
    Maila kundservice att det skulle vara något fukt problem med proteinet kan du nog utesluta då det aldrig hänt tidigare
    Du får inte en realistisk uppfattning när du klämmer på utsidan av påsen och bildar en uppfattning på det.
    Öppna påsen (: )

Eller maila mig på [mailto:olle@msports.se]

Får man en ny om den har stelnat?

Får be om ursäkt, proteinet var inte fuktskadat! 😮 Dock är KP3 fortfarande, hårt, klibbigt och segt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.