Brain Power!

Home Forums Kosttillskott Brain Power!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Man läser i många trådar här att det är vanligt med pacebo när det kommer till kosttillskott! Jag visste inte riktigt om detta skulle skrivas i kosttillskottsforumet, men jag gjorde den bedömningen i alla fall.

Tror ni att man med hjärnans hjälp och mental träning kan höja sina värden av anabola hormon i kroppen? Det vill säga, att man genom hjärnans kraft får en högre nivå av till exempel testosteron i kroppen?

Själv tror jag, att det nog är lite samma sak som att vissa snubbar kan med hjälp av hjärnan undvika ejakulation och ha sex flera timmar och få multipla orgasmer – de menar på att det bara sitter i hjärnan.

Skulle man då kanske kunna, med hjälp av hjärnan, rätt inställning, och rätt mental träning kanske göra så att sina resultat inom kroppsbyggningen ökar markant, då många säger att hjärnans makt över kroppen är enorm?

Inte för att jag skulle vilja applicera någon form av optionani, det är bara en diskussion om huruvida ni tror att detta är möjligt eller ej..

Nej, det är helt uteslutet, rent faktum.

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144495&highlight=hj%E4rnan]

Dom hade ett avsnitt på Discovery som heter braniac, där en kickboxare fick mäta sitt testo och sedan någon kontorssnubbe tror jag det var, sedan fick kickboxaren lyssna på lugn musik, och annat som anses vara lugnande. Den andra killen som hade lågt testo fick skrika och sådant, slåss lite på saker tror jag, kan ha helt fel men det var något liknande.

Testet visade att kickboxing killen hade sänkt sitt testo och mjukiskillen hade ökat sitt av diverse manliga våldsamma aktiviteter :)

Musik påverkar testosteronnivåerna, men det är ingen medveten påverkan så som beskrivs i förstainlägget.

Quote:
    Music decreased T in males, whereas it increased T in females.

Neuro Endocrinol Lett. 2003 Jun-Aug;24(3-4):173-80. The effects of music and visual stress on testosterone and cortisol in men and women.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.