Bränna fett ?

Home Forums Kosttillskott Bränna fett ?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

hej !

jag fick tips av en kille på gymmet att jag skulle köpa ” 7keto” för det skulle vara jätte bra för att bli av med fett, vilket säkert stämmer ..

Men när jag läser på ”mmasports” så står det att det kostar 800 kr / mån och att man måste ta de i flera månader innan man börjar se resultat, vilket känns lite väl mkt för mig.

Så jag undrar finns de nått annat alternativ ? snabbt resultat ?

mvh

Ät mindre och/eller rör på dig mer och lägg pengarna på något roligare. Inga lagliga tillskott kommer göra någon nämnvärd skillnad.

hmm okej .. taack för svaret iaf !

Säg att preparatet gör att du ökar din förbränning med 10% timmarna efter intag. Det låter säkert mycket. Men om du normalt förbrukar 70 kcal per timme blir det alltså 77 kcal i stället. Det skulle du kunnat åstadkomma helt gratis genom att sätta dig på en motionscykel och cykla en minut.

okej , så ni säger alltså att alla dessa fett förbrännings preparat är att kasta pengar i sjön ? .

ja då skiter jag nog i att köpa nått sånt !;)

Nej, det är inte att kasta pengarna i sjön men har marginell effekt om någon, för en vanlig tränande. Men vill du optimera förutsättningar vid deff, fastande morgonpromenader tex och dra upp framförallt adrenalinet för att främja fettförbränningen och kanske få bättre blodgenomströmning i svåråtkomliga fettdepåer.

Då kan det vara något.

Alla CNS-stimulanter ”funkar” för fettförbränning genom att utsöndra framförallt adrenalin/kortisol som är viktigt för olika enzym (hormone-sensitive lipase) som leder till att fria fettsyror ska kunna förbrännas i muskelcellernas mitokondrier. Även vanligt hederligt koffein.

Med andra ord, kör på kaffe/koffein om du har lust.

Madball wrote:
    Nej, det är inte att kasta pengarna i sjön men har marginell effekt om någon, för en vanlig tränande. Men vill du optimera förutsättningar vid deff, fastande morgonpromenader tex och dra upp framförallt adrenalinet för att främja fettförbränningen och kanske få bättre blodgenomströmning i svåråtkomliga fettdepåer.

Då kan det vara något.

Alla CNS-stimulanter ”funkar” för fettförbränning genom att utsöndra framförallt adrenalin/kortisol som är viktigt för olika enzym (hormone-sensitive lipase) som leder till att fria fettsyror ska kunna förbrännas i muskelcellernas mitokondrier. Även vanligt hederligt koffein.

Med andra ord, kör på kaffe/koffein om du har lust.

jaha okej, så vadå kaffe ? funkar de ? Ta en kopp starkt svart kaffe med och gå ut o gå? Så bränner du fett ? är de så du menar ?

mvh !

Ja, förutsatt ett underskott totalt sett.

Jag menar som jag skrev att stimulanter (kaffe, efedrin eller vad som helst) genom påverkan på det sympatiska nervsystemet aktiverar ett enzym som heter HSL som behövs för uppspjälkandet av triglycerider till fria fettsyror och glycerol.

D v s bränna underhudsfett. Och samma effekt som gör att träning är fettförbrännande; genom sagda påverkan på ACTH och katekolaminer. Och ja som nämnts också genom att höja din värmeproduktion i kroppen, vilket bränner kalorier, ämnen som cayenne/chili-extrakt osv.

Men en viktnedgång förutsätter dock alltid (mer eller mindre) kcal-underskott. Så för dig är det sannolikt viktigast att känna till. Ät mindre än du gör av med så går du ned i vikt.

Madball wrote:
    Ja, förutsatt ett underskott totalt sett.

Jag menar som jag skrev att stimulanter (kaffe, efedrin eller vad som helst) genom påverkan på det sympatiska nervsystemet aktiverar ett enzym som heter HSL som behövs för uppspjälkandet av triglycerider till fria fettsyror och glycerol.

D v s bränna underhudsfett. Och samma effekt som gör att träning är fettförbrännande; genom sagda påverkan på ACTH och katekolaminer. Och ja som nämnts också genom att höja din värmeproduktion i kroppen, vilket bränner kalorier, ämnen som cayenne/chili-extrakt osv.

Men en viktnedgång förutsätter dock alltid (mer eller mindre) kcal-underskott. Så för dig är det sannolikt viktigast att känna till. Ät mindre än du gör av med så går du ned i vikt.

shit , va lite för avancerat för mig, men tack iaf ;) fattar precis vad du menar;)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.