- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › Creabomb
Ska köpa nytt kreatin eftersom min burk öppnade sig på bussen och allt åkte ut..
hade vanligt monohydrat, och tyckte att det funkade hyffsat.
så kollade jag lite idag och hittade Creabomb och Creatine magnapower idag.
någon som testat dessa?
eller ska jag köpa monohydrate igen eller något annat kreatin?
Spara dina slantar och köp monohydrat! Buffrade versioner och Kreatinblandningar med tillsatta ämnen för ökad stabilitet är absolut inte värt prisskillnaden.
Allt ska ändå ner i magen med ett pH på 2-3 och då spelar det ingen roll om de så buffrat kreatinet med bikarbonat. Det kommer bli surt lik förbannat.
Så lägg slantarna på monohydrat är mitt råd.
Skillnaden i pris mellan magnapower och monohydrat är inte stor om man kollar runt lite och jämför doseringar. Magnapower är ”magnesium och kreatin sammanbundet med en aminosyra i en sk chelatform. Detta är en egen molekyl och den ÄR stabil i magens sura miljö, mer stabil än monohydrat!
Vilket skall du välja? Svårt att säga, hur gör du när du köper andra saker? Ibland vill man prova något nytt och se om det fungerar lika bra eller till och med bättre än det man haft innan. Eller också tar man det säkra före det osäkra och kör på det man vet fungerat förut. Med andra ord är du äventyrlig eller en vane människa?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY