EAA blanda med vad? Och på morgonen?

Home Forums Kosttillskott EAA blanda med vad? Och på morgonen?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Har styrketränat i ca 9 mån och jag kör 7-8g EAA precis innan jag tränar. Tycker det funkat bra men den senaste tiden har jag börjat känna mig orkeslös under träningen. Speciellt vid ben träning, känns som energin verkligen tar slut i kroppen. Jag skulle därför vilja ta något innan, tillsammans med EAA:t som ger mig lite energi att köra på under passet. Kan jag göra det utan att störa effekten av EAA och vad skulle det vara i så fall? Vill inte ta Kreatin då jag hört att man kan tappa håret av det, även om det inte är sant så bara ryktet gör att jag vill undvika Kreatin! Big no no.. disaster!!

Fråga nummer två, som jag förstått det så är EAA protein som snabbt tas upp av kroppen. Jag äter kaseinprotein innan jag går och lägger mig, kan det vara värt att ta EAA precis när jag går upp? och sen lite vassle till frukost 30-40 minuter senare? Så man så fort som möjligt får protein ut i kroppen?

Hoppas ni kan ge mig lite spännande svar på detta! :)

Zephyrox wrote:
    Har styrketränat i ca 9 mån och jag kör 7-8g EAA precis innan jag tränar. Tycker det funkat bra men den senaste tiden har jag börjat känna mig orkeslös under träningen. Speciellt vid ben träning, känns som energin verkligen tar slut i kroppen. Jag skulle därför vilja ta något innan, tillsammans med EAA:t som ger mig lite energi att köra på under passet. Kan jag göra det utan att störa effekten av EAA och vad skulle det vara i så fall? Vill inte ta Kreatin då jag hört att man kan tappa håret av det, även om det inte är sant så bara ryktet gör att jag vill undvika Kreatin! Big no no.. disaster!!

Fråga nummer två, som jag förstått det så är EAA protein som snabbt tas upp av kroppen. Jag äter kaseinprotein innan jag går och lägger mig, kan det vara värt att ta EAA precis när jag går upp? och sen lite vassle till frukost 30-40 minuter senare? Så man så fort som möjligt får protein ut i kroppen?

Hoppas ni kan ge mig lite spännande svar på detta! :)

Ta maltodextrin eller vitargo före paset med EAA, skulle du få blosockerfall under passet kan du ta lite långsamma kolhyderater ca 30-40 min före passet.

Ja du kan ta EAA precis när du vaknar.

Tappa håret av kreatin?? Var har du hört det? Låter ju helt befängt!

topal wrote:

Hittade inte orginal tråden jag läst det från men här är en annan länk om det.
    [https://www.flashback.org/t1009691]

topal wrote:

Det stämmer att kreatin eventuellt an ge ökade dht-nivåer som kan ge håravfall.
    Känns dock inte så farligt, många som använt kreatin under många år utan att någon tidigare reagerat på att antalet flintskalliga ökat i världen:p

[http://journals.lww.com/cjsportsmed/Abstract/2009/09000/Three_Weeks_of_Creatine_Monohydrate.9.aspx]

Tänkbart påverkande effekt, t o m.

Förmodligen är det större chans att folk börjar tappar håret av den negativa placeboeffekten som nu börjar att sprida sig

Olle Sparringsjö wrote:
    Förmodligen är det större chans att folk börjar tappar håret av den negativa placeboeffekten som nu börjar att sprida sig

Har du aldrig sett en byggare? Alla är ju redan rakade så den effekten kan man ju inte avgöra.:D

Danne.v wrote:
    Ta maltodextrin eller vitargo före paset med EAA, skulle du få blosockerfall under passet kan du ta lite långsamma kolhyderater ca 30-40 min före passet.

Ja du kan ta EAA precis när du vaknar.

30-40minuter innan om han får fall under passet?
    Varför inte blanda sig en mindre drink på max 20g malto och sippa på under passet istället.

Okej tack för alla svar, ska testa med malto innan passen. Om jag förstår er rätt kommer det inte påverka effekten av EAA.

Tackar

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.