EAA intag.

Home Forums Kosttillskott EAA intag.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hallå. Frågan har säkert varit uppe tidigare men orkar inte leta igenom samtliga sidor i massa trådar.

Finns det någon mening med intag av EAA innan samt efter kardio, typ crosstrainer, cykel etc. eller är vanlig prottedrink eller mat att föredra? fördelar nackdelar?

Finns ingen nackdel med det.

EAA:

Fördel: Stimulerar proteinsyntesen tillräckligt utan att tillföra mer än ett fåtal kalorier vilket kan vara positivt under deff om man har bekymmer med att hamna på underskott.
    Stimulerar proteinsyntesen 3 gånger mer än vassle vilket känns som en stor fördel.

Nackdel, höjer inte dygnets proteinintag lika mycket som t.ex 30gr-40gr vassle. Har man plats för proteinpulvret inom sin kaloribudget känns pulvret som en fördel. Ger även lite extra kalorier vilket är positivt under bulk.

Finns som sagt inget negativt med att rama in passen mellan 2 EAA-intag. Sedan har ju maten efter passet den fördelen att det håller dig anabol under längre tid då aminosyrorna absorberas långsammare samtidigt som man faktiskt behöver få i sig alla mikronutrienter vilket blir omöjligt via EAA bara.

Sedan är det skönt att vara mätt och många inklusive jag tycker det känns bättre att träna då jag är mätt och belåten. Spelar ingen roll om jag så skulle ha hela blodbanan knökfull med fria aminosyror redo att syntetiseras…. Jag vill känna mig mätt ändå. :)

Utvecklade bara Eddies svar något! Men sök lite ändå är ett tips!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.