Home › Forums › Kosttillskott › EAA-XX Istället för Vassle?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 augusti, 2011 at 02:53 #349991Anonym anvandareMember
Kan man ersätta vanligt proteinpulver med EAA eller ska man fortsätta ta in samma mängd med protein?
Just nu så tar jag en skopa EAA-XX innan och precis efter träning..
Men ska jag fortsätta att ta in samma mängd protein efter träning(ca 40g) som jag gjorde innan jag började med EAA.2 augusti, 2011 at 02:53 #59713Anonym anvandareMember2 augusti, 2011 at 08:45 #349992Anonym anvandareMemberPedder wrote:Kan man ersätta vanligt proteinpulver med EAA eller ska man fortsätta ta in samma mängd med protein?Just nu så tar jag en skopa EAA-XX innan och precis efter träning..
Men ska jag fortsätta att ta in samma mängd protein efter träning(ca 40g) som jag gjorde innan jag började med EAA.Tar du EAA före och innan träning behöver du inte ta någon ytterligare proteindrink direkt efter träningen. Hem och ät mat sen.
2 augusti, 2011 at 10:20 #349993Anonym anvandareMemberfabflippintastic wrote:Tar du EAA före och innan träning behöver du inte ta någon ytterligare proteindrink direkt efter träningen. Hem och ät mat sen.Är det isåfall bättre om jag tar en proteindrink 3 timmar efter träning?
2 augusti, 2011 at 11:00 #349994Anonym anvandareMemberPedder wrote:Är det isåfall bättre om jag tar en proteindrink 3 timmar efter träning?Det beror på vad du äter i övrigt.
2 augusti, 2011 at 11:28 #349995Anonym anvandareMemberPedder wrote:Är det isåfall bättre om jag tar en proteindrink 3 timmar efter träning?Personligen tar jag hellre aminosyror innan träning tillsammans med eventuell PWO och sedan vassle efter träningen.
2 augusti, 2011 at 11:54 #349996Anonym anvandareMemberThomas Bergqvist wrote:Personligen tar jag hellre aminosyror innan träning tillsammans med eventuell PWO och sedan vassle efter träningen.Så gör jag när jag tränar fastande, som jag ska göra om någon timme. Tränar jag på kvällen är det en vassledrink efter helt enkelt. Förut var det enbart EAA men jag föredrar vanliga proteindrinkar mer och mer. Det är ju så gott.
2 augusti, 2011 at 12:08 #349997Anonym anvandareMemberTänkte bara klämma in en fråga när ändå EAA-XX kommer på tal..
Köpte nyligen en burk med smaken vattenmelon.. Kan knappt få i mig det, blandar med vatten och mår riktigt illa av det..
Blandar ni med vatten eller har ni något annat tips på hur ni får i er det ?Mvh
2 augusti, 2011 at 12:34 #349998Anonym anvandareMemberZalomonsson wrote:Tänkte bara klämma in en fråga när ändå EAA-XX kommer på tal..
Köpte nyligen en burk med smaken vattenmelon.. Kan knappt få i mig det, blandar med vatten och mår riktigt illa av det..
Finns de som bara trycker in en sked i käften och sväljer ner det med vatten fort som tusan.
2 augusti, 2011 at 14:22 #349999Anonym anvandareMemberBör man ta EAA på icke träningsdagar också eller är det helt onödigt?
2 augusti, 2011 at 15:13 #350000Anonym anvandareMemberPedder wrote:Bör man ta EAA på icke träningsdagar också eller är det helt onödigt?onödigt
2 augusti, 2011 at 15:29 #350001Anonym anvandareMemberZalomonsson wrote:Tänkte bara klämma in en fråga när ändå EAA-XX kommer på tal..
Äckliga smaker är ofta något med vänjer sig vid. Man tycker bara det smakar bättre och bättre allt efter som. HÄRDA!
Men som glenn säger, snabbt och lätt.
2 augusti, 2011 at 15:35 #350002Anonym anvandareMemberPedder wrote:Bör man ta EAA på icke träningsdagar också eller är det helt onödigt?Det beror på hur kosten ser ut i helhet. Du kan ta EAA på samma sätt som vassle för att få upp dygnets totala proteinintag, inget fel med det.
2 augusti, 2011 at 19:06 #350003Anonym anvandareMembermysglenn wrote:onödigtOnödigt för vad? En del kör tex en dos direkt på morgonen och visst det kanske är onödigt för de flesta. Beror väll på om man vill lägga dom kronorna på en eventuell positiv effekt.
2 augusti, 2011 at 19:10 #350004Anonym anvandareMemberMen är det verkligen nödvändigt att ta EAA både innan och efter träning?
Kan man inte bara ta innan eller bara efter? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.