Home › Forums › Kosttillskott › EAA-XXX + VIP-X som PWO?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 november, 2009 at 19:04 #60461Anonym anvandareMember12 november, 2009 at 19:04 #375138Anonym anvandareMember
Som rubriken säger, går det bra att blanda EAA-XXX och VIP-X som PWO? Intaget brukar se ut såhär:
Innan träning:
EAA-XXX – 10g
VIP-X – 20 g
(Blandar båda med varann)Efter träning:
Gainer + 10g EAA-XXXSen undrar jag också om det går att dricka allt med mjölk? Jag brukar nämligen blanda gainern med mjölk så då kan man blanda i EAA direkt.
13 november, 2009 at 21:49 #375139Anonym anvandareMemberEdmanii wrote:Som rubriken säger, går det bra att blanda EAA-XXX och VIP-X som PWO? Intaget brukar se ut såhär:Innan träning:
EAA-XXX – 10g
VIP-X – 20 g
(Blandar båda med varann)Efter träning:
Gainer + 10g EAA-XXXSen undrar jag också om det går att dricka allt med mjölk? Jag brukar nämligen blanda gainern med mjölk så då kan man blanda i EAA direkt.
Du bör byta ut Body Science EAA-XXX mot EAA-XX…
EAA-XXX är en PWO baserad på Essentiella Aminosyror samt stimulanti som koffein tyrosin mm.
Om du blandar den med Body Science VIP-X blir dosen av koffein och tyrosin för hög.EAA-XX innehåller inte något stim och är att rekommendera istället för EAA-XXX.
Ta EAA-XX före och efter träningen.Det är inte lämpligt att blanda med mjölk:pop:
13 november, 2009 at 21:55 #375140Anonym anvandareMemberJag har börjat blanda EAA-X och en halv portion VIP-X som jag dricker under passet, håller mig pigg och glad eftersom jag oftast tränar över 2 timmar.
14 november, 2009 at 17:21 #375141Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Jag har börjat blanda EAA-X och en halv portion VIP-X som jag dricker under passet, håller mig pigg och glad eftersom jag oftast tränar över 2 timmar.Tycker det låter vettigt när du tränar så länge som du gör :emo-thumb
15 november, 2009 at 11:19 #375142Anonym anvandareMemberOlle Sparringsjö wrote:Du bör byta ut Body Science EAA-XXX mot EAA-XX…EAA-XX innehåller inte något stim och är att rekommendera istället för EAA-XXX.
Ta EAA-XX före och efter träningen.Det är inte lämpligt att blanda med mjölk:pop:
Brukar blanda EAA-XX med proteindrinken efter passet. Men det kanske är onödigt. Vad säger du Olle?
15 november, 2009 at 11:23 #375143Anonym anvandareMemberPumping wrote:Brukar blanda EAA-XX med proteindrinken efter passet. Men det kanske är onödigt. Vad säger du Olle?Du tar ju Eaa istället för protein.
När du blandar det i proteindrinken får du inte samma snabba upptag som när du tar det med enbart vatten.
Ta bara Eaa direkt efter passet.
Sen mat inom 1 timme.
Hinner du inte äta så snart så ta din proteindrink då och se till att få i dig lite kolhydrat till antingen Eaa eller proteinet -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.