EEA motsvarar ett glas mjölk och en vit brödskiva…

Home Forums Kosttillskott EEA motsvarar ett glas mjölk och en vit brödskiva…

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej allihopa, kanske inte den viktigaste tråden här på forumet, men en polare till mig påstår att man lika gärna kan ta ett glas mjölk och en vit brödskiva innan och efter träning för att få samma effekt som EEA. Själv tycker jag att det är skitsnack men samtidigt kan jag heller inte argumentera emot det, eftersom jag inte är så kunnig inom det området

Är det sant eller är det bara rent skitsnack?

det stämmer verkligen inte

Vad är EEA för något?

essentiella aminosyror

Den rätta förkortningen är EAA.
    Och det finns hur mycket info som helst om just EAA om du använder sökfunktionen som finns på forumet.
    Skulle nästan tro att trådar om EAA är det vanligaste i denna delen av forumet så det borde inte vara nått problem att finna den info du söker!

För övrigt så har din polare fel.

Okej ursäkte blev väl ett litet slarvfel.

Ja jag vet att det finns väldigt många trådar om EAA. Men ingen av dem har gett mig ett ordentligt svar på hur jag ska visa honom fel i denna fråga.

Lungt :p

Skillnaden mellan t.ex en köttbit, ägg, mjölk osv (aminosyror från ”vanlig” kost) är att den måste brytas ner medan fria aminosyror (EAA/BCAA) slinker igenom magsäcken fort då de inte behöver stanna där och bearbetas.

att man tar EAA/BCAA precis innan träning är just p.g.a det otroligt snabba upptaget och att de finns tillängligt direkt så att säga.

men även det faktum att EAA och BCAA i tillskottsform innehåller just den mängd av varje aminosyra som med dagens vetenskap tros vara den bästa sammansättningen för att maximalt stimulera proteinsyntes utan att gå till ”onödig” energi.

I mat är ju fördelningen lite mer hursomhelst

Ovanstående text är nästintill kopierad från en tråd där de diskuterar just EAA och den hade du kunnat finna själv om du sökt runt en liten stund

Okej tack så mycket! Ska försöka söka lite mer nästa gång :)

Budak wrote:
    Ovanstående text är nästintill kopierad från en tråd där de diskuterar just EAA

Och det är jag som skrivit det.;)

Eddie Vedder wrote:
    Och det är jag som skrivit det.;)

Precis :up:

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.