Home › Forums › Kosttillskott › eiselt double pro
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juli, 2009 at 09:34 #62714Anonym anvandareMember16 juli, 2009 at 09:34 #413317Anonym anvandareMember
Vad är dte för något? Protein står d överallt! ja d är d väl.
Men är det för återhämtning efter träning.Äter idag mega mass, kan deta ersätta d?
16 juli, 2009 at 09:56 #413318Anonym anvandareMemberpltk wrote:Vad är dte för något? Protein står d överallt! ja d är d väl.
Men är det för återhämtning efter träning.Äter idag mega mass, kan deta ersätta d?
Det är kasein blandat med vassle. Har för mig att det var 70% Kasein och 30 % vassle. Fast det är nog felaktigt…. Kanske är det 25-20% vassle. Jag har det som mellanmålsprotein. Fylligt och mättar bra. Är inget protein man tar för snabbaste upptag(typ efter träning) även ifall jag gör det ändå iblan för den goda smakens skull:) Perfekt dietprotein! Långsammare upptag och mättar bra.
16 juli, 2009 at 11:00 #413319Anonym anvandareMemberIsolerat helmjölksprotein (micellärt kasein). 80% kasein och 20% vassle. Blir väldigt krämigt i konsistensen och har supergoda smaker. Perfekt protein att ta som mellanmål och innan man går och lägger sig pga sitt långsammare upptag. Double Choclate är nog den som de flesta tycker är bäst.
Mega mass är en gainer dvs ca 15-20% protein och resten kolhydrater. Det går alldeles utmärkt att ta Double Pro efter träningen istället. Blanda lite kolhydrater tillsammans med Double Pro så fungerar det på samma sätt som en gainer.
16 juli, 2009 at 15:34 #413320Anonym anvandareMemberDouble Pro isolerat helmölksprotein kasein 80% kassein 20% vassle
Går bra att ta som mellanmål före och efter träningen mm.18 juli, 2009 at 18:56 #413321Anonym anvandareMemberEtt tips är att använda det som mellanmål.
Jag brukar blanda 1 dl pulver med 2 dl mjölk
o sen ställa det i kylskåpet ca 15 min.
Efter det blir det som chokladpuddingtips: häll upp det i en skål innan du ställer in det i kylskåpet..
blir JÄVLIGT svårt att få det ur shakern när det stått i kylskåpet
en stund…18 juli, 2009 at 21:05 #413322Anonym anvandareMemberCatchy wrote:Ett tips är att använda det som mellanmål.
Jag brukar blanda 1 dl pulver med 2 dl mjölk
o sen ställa det i kylskåpet ca 15 min.
Efter det blir det som chokladpuddingtips: häll upp det i en skål innan du ställer in det i kylskåpet..
blir JÄVLIGT svårt att få det ur shakern när det stått i kylskåpet
en stund…Gör likadant och det blir mumsigt det!
Men, skaffa en sån där liten shaker på typ Hemköp (hittade den där) eller så som inte är gjord för proteinshakes och liknande utan för matlagning. Det finns en sån där liten med vitt lock som rymmer 4 dl och saknar ”filter/galler” utan i botten av locket har skruvkorksform så mixandet går bra med att bara skaka. Praktiskt sedan när man ska äta/dricka den och enkelt kan göra rent den också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.