Home › Forums › Kosttillskott › Energitillskott utan koffein/liknande
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 augusti, 2011 at 17:39 #52272
Anonym anvandare
Member6 augusti, 2011 at 17:39 #127929Anonym anvandare
MemberHej! som helt ny här på forumet så hoppas jag att jag skriver rätt och formulerar mig rätt. Har hållt på med träning till och från i tio år men aldrig intresserat mig för kosten och olika tillskott. Så nu försöker jag lära mig allt jag kan om detta.
Det jag då undrar nu, många dricker ju olika saker innan träningen för att få en energikick och boosta upp sig inför träningen. Om jag förstått och läst rätt på olika tillskott då så innehåller alla något slags koffein eller liknande. Det står särskilt att känsliga personer inte ska dricka det för att det kan orsaka hjärtklappningar o s v. Nu är jag just en sådan person som har lättare att få hjärtklappning lite då och då. Finns det NÅGOT för mig? Som är uppiggande men inte kanske är så starkt för hjärtat då? Jag behöver ju också energi och vill gärna känna pump jag med! Är jag ute och cyklar eller tänker jag lite rätt kring detta?
Tar gärna emot all info som ni vill berätta om sånt här. Ska läsa i trådar och gräva djupare, känner någon för att även maila info till mig så är det välkommet!
6 augusti, 2011 at 17:52 #127930Anonym anvandare
MemberHorse Power från ULTIMATENUTRITION, en stim fri PWO som ger bra ”pump” och ork:)
6 augusti, 2011 at 17:54 #127931Anonym anvandare
MemberÅh tackar så mycket!
7 augusti, 2011 at 10:43 #127932Anonym anvandare
MemberP-A Andersson wrote:Horse Power från ULTIMATENUTRITION, en stim fri PWO som ger bra ”pump” och ork:)Taurin är ju inge snällt för hjärtat i högre doser.
7 augusti, 2011 at 12:28 #127933Anonym anvandare
MemberTollesson wrote:Taurin är ju inge snällt för hjärtat i högre doser.Har du någon koll på ”hur mycket” som är okej för hjärtat?
Enligt innehållet så innehåller det 2gr per servering… Vill ju verkligen hitta något bra som funkar men som inte får jätteknasiga biverkningar för hjärtat.. kanske valt fel träning helt enkelt!7 augusti, 2011 at 17:58 #127934Anonym anvandare
Member[http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Taurin/]
Var har du läst den siffran Tolleson?
7 augusti, 2011 at 18:05 #127935Anonym anvandare
MemberP-A Andersson wrote:Horse Power från ULTIMATENUTRITION, en stim fri PWO som ger bra ”pump” och ork:)jag tycker den suger, ger ingen speciellt bra effekt heller på pump eller energi. Smakar skit efter ett tag dessutom = allt för kemiskt.
Köp mono kreatin.
7 augusti, 2011 at 18:15 #127936Anonym anvandare
Membermoosecan wrote:jag tycker den suger, ger ingen speciellt bra effekt heller på pump eller energi. Smakar skit efter ett tag dessutom = allt för kemiskt.Köp mono kreatin.
länk till? jag är rätt okunnig på den här fronten…
7 augusti, 2011 at 18:29 #127937Anonym anvandare
MemberMan får inte länka till produkter.
Snabba kolhydrater var populär länge innan alla dessa pulver kom till för att få pump och lite extra energi. Kanelbullar tex eller pasta.
Vill du ha pump så kolla efter produkter med arginin i eller i ren capselform. finns bla i Olimps sortiment.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.