Home › Forums › Kosttillskott › era favorit tillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 maj, 2007 at 12:57 #861262Anonym anvandareMember
Dalblads Kreatin
Vasoflow Vasodilator och hmb. Steker, kilona flyger uppåt!22 maj, 2007 at 07:58 #861263Anonym anvandareMemberFierce är det kosttillskott som jag direkt märker av men sedan finns det andra som på längre sikt är bra också.
22 maj, 2007 at 13:49 #861264Anonym anvandareMemberEiselt EsaPro
Eiselt Kre-Alkalyn
Koffeintabletter
Kolozzeum Pure Whey
Fairing Fast Carbs22 maj, 2007 at 18:31 #861265Anonym anvandareMemberGainer/ star nutrition
KCG2/Fairing
Tahitian noni juice/Morinda6 augusti, 2007 at 21:32 #861266Anonym anvandareMemberMina favoriter måste bli i ordningen.
Gainer.
Kreatin
koffein tabletter blandat med fierce. ( nackdelen är att man kan bli lite illamående)6 augusti, 2007 at 21:40 #861267Anonym anvandareMemberVitargo
No explode
Taurine:emo-thumb
6 augusti, 2007 at 22:23 #861268Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Kombination av Olimps Tribusteron 90, HMBolon NX och Thermo Speed Extreme. OBS! Denna kombo bör ej användas av idrottare och tävlande, ger ganska höga testnivåerHenriks Esapro har jag inte testat men den verkar riktigt lovande.
Gymgrossistens egna märke har jag nog provat i princip hela sortimentet förut, gav mig ingenting.
Eiselts sortiment för typ 3 år sedan provade jag nästan allt också, gav bra resultat.
Muschletech och Twinlab tyckte jag var för dyra i förhållande till vad jag fick ut av dem.
Mvh
Robert LiljaFörlåt men jag kan inte hålla mig,men exakt vad av dom ger ”ganska höga test nivåer” ?:p
6 augusti, 2007 at 22:42 #861269Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Svaret han fick var att Tribulus ej är dopingklassat men att de inte skulle rekommendera honom att använda det pågrund av att hans förhöjda testnivåer såfall skulle kunna generera ett positivt dopingtest.Mvh
Robert LiljaAng tribulus, iaf enligt denna studien(den är från maj 2007) så verkar inte effekten vara märkbar på styrkeökningar, testnivåer, etc…
Quote:The effect of five weeks of Tribulus terrestris supplementation on muscle strength and body composition during preseason training in elite rugby league players.Rogerson S, Riches CJ, Jennings C, Weatherby RP, Meir RA, Marshall-Gradisnik SM.
School of Exercise Science and Sport Management, Southern Cross University Lismore, New South Wales, Australia. [mailto:srogerson10@bigpond.com]Tribulus terrestris is an herbal nutritional supplement that is promoted to produce large gains in strength and lean muscle mass in 5-28 days (15, 18). Although some manufacturers claim T. terrestris will not lead to a positive drug test, others have suggested that T. terrestris may increase the urinary testosterone/epitestosterone (T/E) ratio, which may place athletes at risk of a positive drug test. The purpose of the study was to determine the effect of T. terrestris on strength, fat free mass, and the urinary T/E ratio during 5 weeks of preseason training in elite rugby league players. Twenty-two Australian elite male rugby league players (mean +/- SD; age = 19.8 +/- 2.9 years; weight = 88.0 +/- 9.5 kg) were match-paired and randomly assigned in a double-blind manner to either a T. terrestris (n = 11) or placebo (n = 11) group. All subjects performed structured heavy resistance training as part of the club’s preseason preparations. A T. terrestris extract (450 mg.d(-1)) or placebo capsules were consumed once daily for 5 weeks. Muscular strength, body composition, and the urinary T/E ratio were monitored prior to and after supplementation. After 5 weeks of training, strength and fat free mass increased significantly without any between-group differences. No between-group differences were noted in the urinary T/E ratio. It was concluded that T. terrestris did not produce the large gains in strength or lean muscle mass that many manufacturers claim can be experienced within 5-28 days. Furthermore, T. terrestris did not alter the urinary T/E ratio and would not place an athlete at risk of testing positive based on the World Anti-Doping Agency’s urinary T/E ratio limit of 4:1.
PMID: 17530942 [PubMed – indexed for MEDLINE]6 augusti, 2007 at 22:42 #861270Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Trib 90, HMBolon är mer antikatabolt och Thermo fattar man på namnet att det mer används till att höja termogenesen.Anledningen till att jag skrev att idrottare och tävlande kanske inte borde använda det är för att en kompis till mig som tävlade kampsport ville prova produkterna och passade på att ringa till RF och Dopingjouren för att fråga detaljer.
Svaret han fick var att Tribulus ej är dopingklassat men att de inte skulle rekommendera honom att använda det pågrund av att hans förhöjda testnivåer såfall skulle kunna generera ett positivt dopingtest.
Mvh
Robert LiljaTribulus är tyvärr verkningslöst.
Frågar du rf om det är ok att äta protte pulver så får du ett nej där med.
Hoppas du fick veta vad du ville i din fråga förut om Chitosan?6 augusti, 2007 at 23:28 #861271Anonym anvandareMemberFlexor wrote:haha, det fick mig att öka i styrka ganska snabbt iallafall.Sen använde de tydligen väldigt låg dosering i den studien som presenterades här nu, finns det någon studie som någon orkar leta upp där de har en normal dosering samt där det även står hur mycket av extraktet som är Saponiner?
Ja, chitosan kan vara bra som ett kostfiber men positiva studier har varit ytterst tveksamma på dess fettbindande effekt. Kommer ihåg när det kom ut, skrattade åt produkten på den tiden, men har inte varit uppdaterad på länge som sagt, kunde kommit någon ny forskning
Yes, fråga RF och få negativt besked, fråga en läkare om kosttillskott och det är verkningslöst men ändå väldigt farligt, istället rekommenderas läkemedel som en säkrare och hälsosammare metod (bara man tar det efter ordination).
Angående Tribulus studien, förra året kom det ut en studie som ”bevisade” att Omega 3 är helt verkningslöst, inte ens jag kunde undgå att missa det när det var på TV och tidningar. Men jag säger som jag alltid säger, om det ger mig resultat så fortsätter jag med det.
Har provat många kreatin produkter, inte fungerat överhuvudtaget, men så kom Kre-Alkalyn och det fungerade. Likadant tycker jag CLA och HMB fungerar bra på mig, funkar inte lika bra på många andra dock.
Mvh
Robert LiljaSpela roll,det är verkningslöst,det finns en massa studier..
Quote:Department of Chemistry and Biochemistry, Medical University, 2 Zdrave str., Sofia-1431, Bulgaria. [mailto:neychev@dir.bg]OBJECTIVE: The aim of the current study is to investigate the influence of Tribulus terrestris extract on androgen metabolism in young males. DESIGN AND METHODS: Twenty-one healthy young 20-36 years old men with body weight ranging from 60 to 125 kg were randomly separated into three groups-two experimental (each n=7) and a control (placebo) one (n=7). The experimental groups were named TT1 and TT2 and the subjects were assigned to consume 20 and 10 mg/kg body weight per day of Tribulus terrestris extract, respectively, separated into three daily intakes for 4 weeks. Testosterone, androstenedione and luteinizing hormone levels in the serum were measured 24 h before supplementation (clear probe), and at 24, 72, 240, 408 and 576 h from the beginning of the supplementation. RESULTS: There was no significant difference between Tribulus terrestris supplemented groups and controls in the serum testosterone (TT1 (mean+/-S.D.: 15.75+/-1.75 nmol/l); TT2 (mean+/-S.D.: 16.32+/-1.57 nmol/l); controls (mean+/-S.D.: 17.74+/-1.09 nmol/l) (p>0.05)), androstenedione (TT1 (mean+/-S.D.: 1.927+/-0.126 ng/ml); TT2 (mean+/-S.D.: 2.026+/-0.256 ng/ml); controls (mean+/-S.D.: 1.952+/-0.236 ng/ml) (p>0.05)) or luteinizing hormone (TT1 (mean+/-S.D.: 4.662+/-0.274U/l); TT2 (mean+/-S.D.: 4.103+/-0.869U/l); controls (mean+/-S.D.: 4.170+/-0.406U/l) (p>0.05)) levels. All results were within the normal range. The findings in the current study anticipate that Tribulus terrestris steroid saponins possess neither direct nor indirect androgen-increasing properties. The study will be extended in the clarifying the probable mode of action of Tribulus terrestris
Kan posta fler om du vill?
Placebo effekt kallas det att du ökade när du åt det.6 augusti, 2007 at 23:38 #861272Anonym anvandareMemberFlexor wrote:förra året kom det ut en studie som ”bevisade” att Omega 3 är helt verkningslöst, inte ens jag kunde undgå att missa det när det var på TV och tidningar.
Robert LiljaHar du möjligtvis en abstract till den studien? På vilket sett var det verkningslöst? Hade varit lite inressant se vilka effekter de studerade.
6 augusti, 2007 at 23:53 #861273Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Skicka på du, inga fler lågdoserade, och helst med Saponin innehållet ocksåHar du någon som är baserad på minst 3000-4000 mg per dag med 90 % Saponininnehåll med supplementering 1-2 månader. Får gärna stå lite mer om hur försökspersonernas kost och träning såg ut också, samt återhämtning.
Men skicka på, jag kommer inte sluta käka det så länge jag får resultat, placeboeffekt eller inte, men det är ändå kul att läsa forskning om det
Vi kanske borde starta en tråd där det bara presenteras ny forskning om kosttillskott, vad tror du om det Nick?
Mvh
Robert LiljaDet är inget nytt att tribulus inte fungerar.
Det finns åtskilligt med studier,om det inte har någon androgen/anabol effekt så har det inte heller det vid högre doser.
Så funkar det.
Om du påstår något annat,så posta en studie och backa upp det.Quote:Ja, chitosan kan vara bra som ett kostfiber men positiva studier har varit ytterst tveksamma på dess fettbindande effekt. Kommer ihåg när det kom ut, skrattade åt produkten på den tiden, men har inte varit uppdaterad på länge som sagt, kunde kommit någon ny forskningDet finns ingen användning för det som gör att någon skulle betala pengar för det tillskottet.
Om du säger att det har något användnings område så säg vilket och posta en studie.7 augusti, 2007 at 00:00 #861274Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Orkar inte leta upp studien, men kolla om du hittar det någonstans, det stod ju trots allt om det i dagstidningarna, talades om det på radio och TV.Nope har inte sett själva studien har iofs inte letat heller. Trodde du hade sett den eftersom du referera till den nån gång tidigare med
7 augusti, 2007 at 00:36 #861275Anonym anvandareMemberTexten var lite gammal,dom kom fram till att det inte fanns några studier då,men nu finns det det,dom jag har postat.
Men nu citerar jag från din egna text:Quote:it is easy to make claims of this magic diet solution with little or no evidence to back it up.Som sagt,lägg inte pengar på detta skräpet.
Quote:Fanns en hel del som gillade tillskottet.Men studier ger jag inte alltid mycket för, du kan göra en studie som bevisar att av försöksobjekt så ökade muskelmassan mest hos 15 reps gruppen, Pelles gener svarar bäst på 7 reps, ska han då strunta i sina 7 reps och börja köra som studien säger? Sålänge som vi har ett visst antal människor i denna värld så kommer vi även ha lika många olika uppsättningar av gener. Därför fungerar kreatin monohydrat normalt inte på ca 25% av befolkningen men den fungerar normalt på de övriga 75%.
I Tribulus fall kan det vara så att det inte fungerar på 90% eller även 95% av befolkningen. Varför skulle detta inte kunna vara fallet och att det är därför som studierna blir så negativa?
Studierna är godkännda och publicerade så dom gäller,varför tror du att det inte finns några studier på att det gett någon effekt?
Studier är samma sak som real world tester,det är ju det det är.
Om det inte skulle fungera på 90-95% av befolkningen,hur skulle det kunna vara så??
Vem skulle vilja sälja ett sådant tillskott?Eller köpa?
Det är väldigt beprövat och det har gjorts mängder av studier på det.
Studier säger att det inte förändrar test ration eller testo nivåerna nånting överhuvudtaget,hur kan det då fungera?
Det är klart sedan länge att det är värdelöst,sök lite bara,jag bumpade en tråd bla.7 augusti, 2007 at 01:03 #861276Anonym anvandareMemberQuote:Vem skulle vilja sälja eller köpa ett tillskott som är helt verkningslöst?Dom som går på försäljarnas skitsnack reklam.
Quote:Om det bevisligen är så för ett kosttillskott, varför kan det inte var så för flera tillskott fast i en annan procentform?Isf borde en studie,precis som det gjorde när dom kom fram till det om kreatin visa det.
Tex en studie på 100 tränande borde då visa att det fungerade på 10 personer,10% men det visar på att det inte fungerar på en ända person.
Förstår du?
Läs studien om kreatin och non responders.Studierna visar att tribulus har 0 påverkan på hormon nivåerna,då kan det inte fungera på vissa.
Quote:Hur kommer det sig att så många personer tycker att tillskottet fungerar kanon, om det bara är en placeboeffekt de får hur kommer det sig då att ingen fick någon placeboeffekt i publicerade studier?Vilka tyckte att det fungerade kanon?
Hur visste dom det?Hade dom koll på vikt/styrke ökningar?
Antingen var det placebo eller så var det något annat i burken.
Tribulus kan omöjligen fungera.Läs detta.
Quote:There was no significant difference between Tribulus terrestris supplemented groups and controls in the serum testosterone (TT1 (mean+/-S.D.: 15.75+/-1.75nmol/l); TT2 (mean+/-S.D.: 16.32+/-1.57nmol/l); controls (mean+/-S.D.: 17.74+/-1.09nmol/l) (p>0.05)), androstenedione (TT1 (mean+/-S.D.: 1.927+/-0.126ng/ml); TT2 (mean+/-S.D.: 2.026+/-0.256ng/ml); controls (mean+/-S.D.: 1.952+/-0.236ng/ml) (p>0.05)) or luteinizing hormone (TT1 (mean+/-S.D.: 4.662+/-0.274U/l); TT2 (mean+/-S.D.: 4.103+/-0.869U/l); controls (mean+/-S.D.: 4.170+/-0.406U/l) (p>0.05)) levels. All results were within the normal range.The findings in the current study anticipate that Tribulus terrestris steroid saponins possess neither direct nor indirect androgen-increasing properties.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.