För att få absolut bästa effekt utav kreatin, hur ska det doseras?

Home Forums Kosttillskott För att få absolut bästa effekt utav kreatin, hur ska det doseras?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hittar inte exakt det jag söker så får ställa en egen fråga :P .

Har köpt gymgrossistens Kreatin, och ska börja med den uppladdningsfasen i morgon i 5 dagar.
    Sen 6dagen står det att det bara ska tas 1 gång om dagen direkt efter träning. HUr gör jag då dom dagar jag inte tränar?

För att få absolut bästa effekt utav kreatin, hur ska det doseras då? Tar Whey-80 efter träning och det är ju nästan inga kolhydrater, och vad jag hört så tas kreatinet upp bäst i samband med Kolhydrater. Nått jag bör tilläga, eller kan jag vänta med Kreatinet tills jag kommer hem och kan äta lite mer kolhydrater?

Ursäkta röran, börjar bli trött;)

Tack på förhand MVH / Johnny

För bästa effekt kan du ta 5g kreatin varje dag, även om det kanske inte är fullt nödvändigt. Det kan nog vara en god ide att ha med någon typ av kolhydrater i din proteindrink efter träningen, så lägg till både kreatin och kolhydrater.

bb

Du kan också ta kreatin + snabba kollisar före frukost de dagar du inte tränar eftersom glukosnivån är låg efter natten.

Okej. Tackar för tipsen!;)

jag har hört att man ska ta höga dosen tills burken e slut för att få ut maximalt ifrån kreatinet…dvs 5 gram 5-6 ggr om dagen. så 25-30 gram om dagen….
    körde så en månad i våras fick bättre resultat än med normal dos, 5 gram

Har nån tips på bra kreatinpulver?

scenic wrote:
    Har nån tips på bra kreatinpulver?

Själv tycker jag bäst om kreatin ethyl ester på kapslar. Har prövat monohydrat men det fick jag inte samma tryck av.

Annars är väl vanligt Monohydrat det mest prisvärda. Det jag prövade va inte creapure, det kanske jag borde prövat istället.

monohydrat är det enda som är prisvärt tycker jag. 5gram före träning, 5gram efter träning, 10gram när som helst på vilodagar.

Peter o fenyltetamim

Vad är det för märke?

spelar nog inte så stor roll vilket märke du tar, creapure ska väl vara lite renare, men jag tror inte det gör nån större skillnad. jag tycker star nutrition funkar bra, likaså dahlblads.. finns ju en hel del andra märken, jag har inte testat så många.. bättre nån annan svarar på det.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.