Home › Forums › Kosttillskott › Första tillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 oktober, 2011 at 19:29 #51563
Anonym anvandare
Member18 oktober, 2011 at 19:29 #124891Anonym anvandare
MemberHej! Jag tränar styrketräning 4 dagar i veckan och har gjort så i ett halvår. Jag har blivit lite nyfiken på alla tillskott man läser om. Jobbar heltid och har familj, så jag har inte tid/möjlighet att laga nåt annat än ”vanlig” husmanskost. Funderar på att prova nåt för muskeltillväxten, men har ingen aning vad? Vill bara ha nåt som en hjälp på traven p.g.a min otålighet. Är 1,73 lång och väger 78 kg. Vill inte öka så mycket i vikt, utan tränar för att få lite mer muskler och lite bättre definition. Har aldrig ätit något tillskott och ville höra vad som funkar och vad man börjar med. Alla annonser skriker ju ut att deras produkter är oslagbara, så jag ber om ett tips från nån som vet. Jag är ”färsk” och detta är mitt första inlägg, så ha överseende i stället för att begrava mej i spydigheter
Tack på förhand
18 oktober, 2011 at 20:22 #124892Anonym anvandare
Member”Vanlig” husmankost är klockren när du vill bygga muskler så där behöver du inte ändra något. Kosttillskottsbranschen lever på människor som tror att allt som är i pulver- /kapselform ger otroliga resultat men låt dig inte luras av undersköna produktbeskrivningar och färgglada burkar.
Jag skulle rekommendera kreatin och eventuellt ett vassleprotein eller någon form av aminosyror att ta i samband med träning.
19 oktober, 2011 at 19:30 #124893Anonym anvandare
MemberHittade nåt på gymgrossisten. NOX-CG3, 780 g + Anabolic BCAA, 180 kapslar. Har ingen aning, men tänkte att då får jag både ett med kreatin och ett med aminosyror att prova. Dessutom var det på rea
19 oktober, 2011 at 21:36 #124894Anonym anvandare
MemberRasmus Kjellberg wrote:”Vanlig” husmankost är klockren när du vill bygga muskler så där behöver du inte ändra något. Kosttillskottsbranschen lever på människor som tror att allt som är i pulver- /kapselform ger otroliga resultat men låt dig inte luras av undersköna produktbeskrivningar och färgglada burkar.Jag skulle rekommendera kreatin och eventuellt ett vassleprotein eller någon form av aminosyror att ta i samband med träning.
Tycker Rasmus har gjort en klockren analys…protein+kreatin och vanlig hederlig husmanskost.
Sen gör det ju inget om man skippar socker och liknande:)Lycka till!
20 oktober, 2011 at 18:51 #124895Anonym anvandare
MemberJag får testa det jag beställt så får vi se. Jag äter väldigt lite socker, använder bara nån slags lättströ när jag vill sockra nåt. Och inte så mycket fett heller, men stadig mat som t.e.x havregrynsgröt och ägg till frukost. Men jag kör på grejerna jag nämnde från gymgrossisten, så jag får stilla min nyfikenhet
Tack för svaren!
20 oktober, 2011 at 19:12 #124896Anonym anvandare
Memberkaspan wrote:Jag får testa det jag beställt så får vi se. Jag äter väldigt lite socker, använder bara nån slags lättströ när jag vill sockra nåt. Och inte så mycket fett heller, men stadig mat som t.e.x havregrynsgröt och ägg till frukost. Men jag kör på grejerna jag nämnde från gymgrossisten, så jag får stilla min nyfikenhetTack för svaren!
Jag skrev det här i en annan tråd idag men skriver det här också. Var inte rädd för fett. Att äta ”för nyttigt” är inte heller bra. Tänk på att det krävs mer energi än du gör av med för att gå upp i vikt och därmed bygga muskler.
Och innan du ber om det säger jag det direkt, vill du ha tips på bra mat kan du använda forumets sökfunktion. Där finns allt du behöver veta, och lite till, om vad som är bra mat.
21 oktober, 2011 at 08:37 #124897Anonym anvandare
Memberok. tack så mycket Rasmus!
29 oktober, 2011 at 17:44 #124898Anonym anvandare
Memberhar köpt N.O.-explode och ska prova det
16 november, 2011 at 21:21 #124899Anonym anvandare
MemberJag körde själv på Whey-80 som mitt första kosttillskott. Körde med hallonsmak men tröttnade ganska fort på smaken, men annars rekommenderar jag den. Nu har jag börjat med Super Mass med chokladsmak och tycker att den är väldigt god, försöker tänka på att man dricker någon chokladdryck som oboy eller pucko när man klunkar den efter ett pass.
21 november, 2011 at 12:43 #124900Anonym anvandare
MemberFör tillfället kör jag på vanligt Whey-80 som jag tar 2-3 gånger om dagen. Utöver det käkar jag mycket mat och inväntar min andra kreatin-kur. Har i drygt 2 månader tagit Serious Mass och lade på mig minst 5 kg så nu hade jag tänkt köra protte i framtiden och endast gainers osv om jag känner att jag behöver lägga på mig. Kreatin fungerar utmärkt och så fort jag är klar med uppehållet ska jag köra det igen, ger mkt ork och större muskler höhöh
Summa summarum så fungerar protte + kreatin ypperligt. Andra kosttillskott så som olika anabola kapslar och liknande är rätt så mycket skit. 500 spänn för en burk med piller som ska ge dig ”14 kg på 3 veckor”… jo tjena
21 november, 2011 at 15:03 #124901Anonym anvandare
Memberhar som sagt kört med N.O-explode ett tag nu, och har beställt Androx-Q12 av ren nyfikenhet. men annars kan man väl köra kreatin,aminosyror och stadig kost regelbundet så borde det räcka om jag förstått?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.