- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › förviradd?!
Hej jag är en grabb på 15 basst. jag började styrketräna för ungefär 2 månader sen. Och jag köpte en påse whey-80. då är min fråga är det så att jag behöver så mkt protein eller räcker det med en banan efter träningen?
jag tränar just nu 4 dar i veckan ganska hårt på ungefär 1:30 timma.
tackar för svar!
Att köpa ett gott och billigt proteinpulver är inte fel. Googla Whey80 och köp en smak du tycker verkar god och till ett bra pris.
Mer än så behöver du inte krångla och gör ingen stor sak av det. Det är mjölkprotein i pulverform. Inget måste men praktiskt och billigt direkt efter passet.
Därutöver skall du fokusera på att lära dig träningen och kosten. Alldeles för många snurrar in på detaljer LÅNGT innan dess att man är på det klara med de mest fundamentala grunderna.
Jag misstänker att du klarar dig utmärkt med mat om du käkar ordentligt.
Jag brukar ta ½ proteindrink innan träning och sen resten efter + torkade aprikoser eller banan. Eller så tar jag enbart en proteindrink efteråt om jag nu käkat lunch/middag 1-2 timmar innan träningen.
:pop::ph34r:
Mat är nog det mest underskattade när det kommer till folk som börjar träna, käka mkt av mammas (eller pappas om jämställdheten har slagit till i huset) mat, så kommer det gå fin fint.
Men också 1plus på eddie.
Ok tack för svaren!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY