Frågor angående Kreatin!

Home Forums Kosttillskott Frågor angående Kreatin!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author

Tjena!
    Jag tänkte bara höra hur kreatin har påverkat er och eran träning?
    Samt vad är det negativa effekterna när man slutar med det, droppar vikten ner massor eller inte? Förlorar man uthållighet osv, samt en del av den muskelmassa man byggd upp under tiden man ätit kreatin eller bara vätska?
    Tacksam för svar.
    MVH Martin!

Jag har tyvärr inte påverkats alls av kreatin.. Har provat 5-6 olika.. TRI, KRE-ALK, KCG, CITRUS, MONHYDRAT, V12 m.m. Varken uthållighet eller styrke ökningar har jag fått. Vet inte varför. E kanske immun, Kan ju inte funka på alla… Men har ni nytt förslag så dela med er…

Det enda kreatinet jag har fått effekt av är Kre-Alkalyn. Jag blir något mer uthålligt samt får bättre tryck.

Jag svarar extremt bra på kreatin,träningen är som dag och natt..
    Har väll använt de flesta sorterna som finns och jag gillar vanligt monohydrat bäst,använder alltid Creapure.

Men kan det verkligen vara så att man e helt imun mot ett tillskott av kreatin eller har jag inte provat rätt än??

Enligt en 102-sidig litteratursammanställning som franska motsvarigheten till livsmedelsverket gjort, verkar det som om kreatin ger viss effekt vid styrketräning i ungefär 75% av fallen. Du hör väl till de övriga 25…

NO Xplode är as grymt!! Den som ej provat borde det jag tycker det e sjukt bra! och alla min vänner som tagit det håller med!! Det är värt att testa lovar jag! OCh du kaqn köpa det på gymgrossisten passa på nu det e 20% på den prudukten nu;) hehe

Hoppas ni blir lika nöjd som jag blev av det!!

[http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&Avd=1&artnr=2715r]

vad är det i kroppen som gör att kreatin fungerar skitbra på vissa och knappt på andra. Vissa påstår att de som redan har en fylld kreatindepå inte märker nått, men jag förstår det inte riktigt, då jag har en vän som tar kreatin och han binder så fint med vätska, han har en grym atletisk kropp, att han ser ut att trycka på riktigt. Alla sorters kreatin funkar på denne. När han slutar/gör uppehåll så ser han ihopsjunken ut, är mycket svagare etc. Man märker skillnad asså. OBS! han ser inte svullen ut. Bara att han binder grymt med vätska och är skitstark. Jag märker nästan inget. Vi har tränat ungefär lika länge, dvs över åtta är. Vi har samma kroppstyper är ungefär lika långa. Samma typ av benstomme, han är ingen lång och naturligt stor kille, utan har tränat upp sig.
    Det med att jag skulle haft redan fyllda kreatindepåer kan inte stämma då borde jag redan vara uthållig och prestera like mycket som kompisen. Det måste finnas nått annat i kroppen som gör att vissa får ett sjukt tryck av kreatin???!!
    Kanske han har bättre magsyra, lägre blodsocker, mer frigjort insulin??
    Jag försöker köra olika kreatin, ALA, reload, glycerol, b-alanin, men nej kommer inte upp i samma prestationsnivå. OBS! Vi tränar likadant, äter samma kost, jag äter t.om. mer :P

NO-Explode gjorde mej ingen nytta, jag blev tvärtom seg av den. För mycket CNS ämnen kanske. Pumpet höll bara ca 1-2 timmar efter träning. Vasoflow, Fierce och nano vapor är grymmare.

loverius wrote:
    vad är det i kroppen som gör att kreatin fungerar skitbra på vissa och knappt på andra. Vissa påstår att de som redan har en fylld kreatindepå inte märker nått, men jag förstår det inte riktigt, då jag har en vän som tar kreatin och han binder så fint med vätska, han har en grym atletisk kropp, att han ser ut att trycka på riktigt. Alla sorters kreatin funkar på denne. När han slutar/gör uppehåll så ser han ihopsjunken ut, är mycket svagare etc. Man märker skillnad asså. OBS! han ser inte svullen ut. Bara att han binder grymt med vätska och är skitstark. Jag märker nästan inget. Vi har tränat ungefär lika länge, dvs över åtta är. Vi har samma kroppstyper är ungefär lika långa. Samma typ av benstomme, han är ingen lång och naturligt stor kille, utan har tränat upp sig.
    Det med att jag skulle haft redan fyllda kreatindepåer kan inte stämma då borde jag redan vara uthållig och prestera like mycket som kompisen. Det måste finnas nått annat i kroppen som gör att vissa får ett sjukt tryck av kreatin???!!
    Kanske han har bättre magsyra, lägre blodsocker, mer frigjort insulin??
    Jag försöker köra olika kreatin, ALA, reload, glycerol, b-alanin, men nej kommer inte upp i samma prestationsnivå. OBS! Vi tränar likadant, äter samma kost, jag äter t.om. mer :P

NO-Explode gjorde mej ingen nytta, jag blev tvärtom seg av den. För mycket CNS ämnen kanske. Pumpet höll bara ca 1-2 timmar efter träning. Vasoflow, Fierce och nano vapor är grymmare.

Var kan man köpa det då? Vasoflow Fierce och nano? om det e bättre än No Explode vil jag gärna ha tag i det!!

där du köpte No explode :)

själv köper ja mitt kreatin på ullared, funkar bra för mejj. får både bättre styrka och uthållighet:emo-thumb sen när ja slutar me de så händer inget annat än att det tar lite längre tid att bygga upp styrka men ja förlorar inget av styrkan som ja fick av kreatinet.

Jag har egentligen bara känt påtaglig effekt en gång av kreatin – varför vet jag ej, men det var första gången jag använde det. Ska själv prova senaste generationens varianter nu för att testa. Några direkta negativa effekter finns väl inte direkt annat än att du binder vätska vilket gör att man ser lite fylligare ut i musklerna. Detta har jag själv märkt var gång jag använt kreatin. Eventuella ökningar i vikt kvarstår i regel efter avslutad kreatinkur, liksom eventuella styrkeökningar. Något annat har jag själv inte erfarit i alla fall eller hört om.

EDIT: Köp inte billiga kinesik-tillverkade kreatin som inte är så rena och innehåller andra oönskade ämnen.

loverius wrote:
    där du köpte No explode :)

Oki tackar:)

oönskade ämnen är alltid välkomna!!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.