Gainer eller Proteinpulver?

Home Forums Kosttillskott Gainer eller Proteinpulver?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Tja, jag har kört med en gainer nu ett tag och tycker det funkar. Men har läst här på forumet att en hel del inte verkar tycka gainer är bra. Så vad tycker ni jag ska göra fortsätta med gainer eller gå över till protte?

Har du svårt att gå upp i vikt eller äta? Om inte så är det kanske godare att få i sig kolhydraterna du får i en gainer genom en god middag en stund efter gymmet, drick protein direkt efter och ät vanlig mat någon timme senare. :up:

Du får se över din dagliga kost och ställa dig frågan; Vilket har jag svårast att få i mig, protein eller snabba kolhydrater?

Men… tycker du att det funkar bra nu så är det ingen anledning att byta.

Utifrån informationen som du ger… dvs ingen.. så ser jag inte någon anledning att trycka i sig massa tomma kalorier från en gainer dagligen. Ät mat istället.

Ja jag har svårt att gå upp i vikt, är 174 cm och väger ca 65 kg. Villket protte pulver rekommenderar du? helst någon som int är alltför dyrt?

kyokushin wrote:
    Ja jag har svårt att gå upp i vikt, är 174 cm och väger ca 65 kg. Villket protte pulver rekommenderar du? helst någon som int är alltför dyrt?

Det billigaste! Finns för runt 150 kr /kg.

De billigaste jag har hittat nu är ISOLATE FX, 750g (FX) på gymvaruhuset.se .
    Men är de osmart att gå bara på plånbokens villja med kosttillskott eller ska man ta något lite dyrare som oxå troligen är bättre kvalite då?

kyokushin wrote:
    De billigaste jag har hittat nu är ISOLATE FX, 750g (FX) på gymvaruhuset.se .
    Men är de osmart att gå bara på plånbokens villja med kosttillskott eller ska man ta något lite dyrare som oxå troligen är bättre kvalite då?

Knske lite godare, blandar sig lite bättre och har mindre fett och kolhydrater. Men givetvis kommer de petitesserna inte göra skillnad för träningsresultaten.

Så jo det är helt befogat att välja billigt.

Okej, så i princip så kan man välja en dyr lika gärna som en billig med andra ord?

kyokushin wrote:
    Okej, så i princip så kan man välja en dyr lika gärna som en billig med andra ord?

Sök runt lite på forumet vad folk brukar köra med. Att dricka något som är äckligt är inte särskilt trevligt, och ganska onödigt. Det finns två svenska nätbutiker med billigt och bra protein (deras egna märke) gymgrossisten är inte en av dem ;) Resten kan du klura ut själv.

Gober wrote:
    Sök runt lite på forumet vad folk brukar köra med. Att dricka något som är äckligt är inte särskilt trevligt, och ganska onödigt. Det finns två svenska nätbutiker med billigt och bra protein (deras egna märke) gymgrossisten är inte en av dem ;) Resten kan du klura ut själv.

okej tyvärr så är jag ganska dålig på de här med butiker online för kosttillskott, så är inte gymgrossisten bra ?, tycker dom verkar ha bra priser, bra produkter iaf. Men vad tycker du är bra då?

kyokushin wrote:
    okej tyvärr så är jag ganska dålig på de här med butiker online för kosttillskott, så är inte gymgrossisten bra ?, tycker dom verkar ha bra priser, bra produkter iaf. Men vad tycker du är bra då?

google is your friend, det är inte svårt att hitta kosttillskottsbutiker online.

okej, men jag köper hellre från en butik som är känd, än en helt okänd butik och i värsta fall bli lurad. Jag vet inte om de är så stor risk för de, kan man köpa på villken sida som helst egentligen?

kyokushin wrote:
    okej, men jag köper hellre från en butik som är känd, än en helt okänd butik och i värsta fall bli lurad. Jag vet inte om de är så stor risk för de, kan man köpa på villken sida som helst egentligen?

Finns ett par större aktörer, sen varierar det när du får gratis frakt osv. (vid vilket belopp)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.