Home › Forums › Kosttillskott › Gainer explosion
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2009 at 12:21 #61492Anonym anvandareMember20 september, 2009 at 12:21 #394623Anonym anvandareMember
Jag skulle behöva lite hjälp!
Min tränare tycker att jag ska börja med Gainer explosion eftersom jag träna så pass mycket mer än mina lagkamrater och för att jag ska få ordentlig återhämtning mellan passen. Vi tränar på elitnivå och jag har även annan sport utöver det, vilket kan hända hända att jag inte har vilodag på 12 dagar ibland.
Jag är 167cm lång och väger nu 68,5 kg. Jag vill minska lite på min fettmassa och bygga fler muskler!När jag läser om Gainer explosion så står det hela tiden att man går upp ungefär 5 kg, och då undrar jag om dom menar i fettmassa eller pga muskelbildande?
Tacksam för hjälp:)
20 september, 2009 at 12:29 #394624Anonym anvandareMemberHEL wrote:Jag vill minska lite på min fettmassa och bygga fler muskler!När jag läser om Gainer explosion så står det hela tiden att man går upp ungefär 5 kg, och då undrar jag om dom menar i fettmassa eller pga muskelbildande?
Tacksam för hjälp:)
Vill du minska din fettmassa så kommer inte en gainer hjälpa dig alls.
Välj om du vill gå ner i fettvikt eller gå upp i muskelvikt först – att göra båda sakerna samtidigt är mycket svårt och nästintill omöjligt om du inte är helt otränad.
Och nej, ”Gainer explosion” kan inte garantera dig att du går upp 5kg. Det handlar om hur mycket kalorier du stoppar i dig och hur mycket du gör av med. Jag skulle inte ha köpt någon Gainer utan ett vanligt proteinpulver istället.
20 september, 2009 at 13:10 #394625Anonym anvandareMembernible wrote:Vill du minska din fettmassa så kommer inte en gainer hjälpa dig alls.Välj om du vill gå ner i fettvikt eller gå upp i muskelvikt först – att göra båda sakerna samtidigt är mycket svårt och nästintill omöjligt om du inte är helt otränad.
Och nej, ”Gainer explosion” kan inte garantera dig att du går upp 5kg. Det handlar om hur mycket kalorier du stoppar i dig och hur mycket du gör av med. Jag skulle inte ha köpt någon Gainer utan ett vanligt proteinpulver istället.
Det jag menade var att tränarn vill att jag får ordentligt med återhämtning därför tyckte han att jag skulle börja med Gainer explosion och inte proteinpulver.
Att jag vill minska på fettmassan hade mer att göra med att jag ville veta om man lägger på sig fett genom att äta detta, eller om vikten man kanske går upp är genom muskelmassa?
Fettet kan jag minska genom att äta ordenligt annars:)20 september, 2009 at 14:08 #394626Anonym anvandareMemberHEL wrote:Det jag menade var att tränarn vill att jag får ordentligt med återhämtning därför tyckte han att jag skulle börja med Gainer explosion och inte proteinpulver.
Att jag vill minska på fettmassan hade mer att göra med att jag ville veta om man lägger på sig fett genom att äta detta, eller om vikten man kanske går upp är genom muskelmassa?
Fettet kan jag minska genom att äta ordenligt annars:)Du behöver inte ha någon typ av gainer eller proteinpulver som återhämtningsdryck så länge du får i dig mat inom rimlig tid efter träningarna.
Om du ligger på kaloribalans nu (äter lika mycket som du gör av med) och börjar med ”Gainer Explosion” så kommer du gå upp i vikt. Om vi säger att en portion av gainern ligger på runt 500kcal och du dricker en sådan varje dag så kommer du gå upp ca 0.5kg i veckan (500kcal*7 dagar = 3500kcal ~ 0.5kg). Av de 0.5kg kommer mycket vara fettvikt.
Edit; Såg nu att den här tråden ligger i helt fel forumsdel.
20 september, 2009 at 21:29 #394627Anonym anvandareMembernible wrote:Du behöver inte ha någon typ av gainer eller proteinpulver som återhämtningsdryck så länge du får i dig mat inom rimlig tid efter träningarna.Om du ligger på kaloribalans nu (äter lika mycket som du gör av med) och börjar med ”Gainer Explosion” så kommer du gå upp i vikt. Om vi säger att en portion av gainern ligger på runt 500kcal och du dricker en sådan varje dag så kommer du gå upp ca 0.5kg i veckan (500kcal*7 dagar = 3500kcal ~ 0.5kg). Av de 0.5kg kommer mycket vara fettvikt.
Edit; Såg nu att den här tråden ligger i helt fel forumsdel.
okej tack:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.